محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

پیش‌بینی می‌شود با تولید و تقاضای بیشتر، بخش حافظه DRAM سامسونگ در سال جاری رشد چشمگیری خواهد داشت

به گفته محقق بازار Omdia بخش DRAM سامسونگ با تولید و بازیابی بهتر در سال جاری سرانجام رشد مثبتی رو تجربه خواهد کرد. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


سامسونگ در راستای علاقه زیاد صنعت هوش مصنوعی به دنبال تمرکز بر بازارهای HBM در بخش DRAM خودشه.
بخش حافظه سامسونگ برای سال‌ها به‌ویژه پس از دوران کووید-۱۹ در وضعیت ناامیدکننده‌ای قرار داشت، عمدتاً به این دلیل که این بخش شاهد کاهش شدید تقاضای مصرف‌کننده و سطح بالای موجودی بود که منجر به نتایج مالی منفی در چندین فصل متوالی شد. این شرکت در سال مالی ۲۳ شاهد کاهش ۹۵ درصدی سودآوری شد که وضعیت مشکل‌زایی برای این شرکت ایجاد کرد. با این حال، پس از تلاش های مستمر این شرکت برای اصلاح سطح موجودی و افزایش تدریجی قیمت‌ها، به نظر می‌رسه غول کره‌ای در مسیر درستی حرکت می‌کنه.

رشد بخش DRAM سامسونگ در سال جاری با افزایش تولید

رسانه‌های کره‌ای گزارش دادن که محقق بازار Omdia نسبت به سطوح تولید ویفر DRAM سامسونگ در سال ۲۰۲۴ خوش‌بینه. با افزایش سالانه انتظار می‌ره که بازار به دنبال ارتقای محصولات تغییر کنه و مصرف‌کنندگان هم تمایل به جایگزینی محصولات و ارتقای حافظه موجود خودشون باشن. گفته میشه که تولید ویفر این شرکت تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ به ۲ میلیون رسیده که ۴۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته. سامسونگ اکنون قصد داره سودهای از دست رفته رو از طریق افزایش سطح تولید به دست بیاره، چون این شرکت در آینده تقاضای بیشتری رو پیش‌بینی کرده.

جدای از این، سامسونگ به دنبال تغییر استراتژی خودش در بازارهاست و تمرکز رو بیشتر به سمت تولید HBM منحرف کرده؛ چون صنعت هوش مصنوعی به شدت شاهد افزایش تقاضاست. انتظار می‌ره سامسونگ امکانات موجود رو ارتقا بده تا نیازهای آتی HBM در محصولات هوش مصنوعی مانند شتاب‌دهنده‌ها رو برآورده کنه، چون این شرکت اعتماد غول‌هایی مانند NVIDIA و AMD رو تا به امروز جلب کرده و این دو شرکت جزو مهم‌ترین مشتری‌های سامسونگ محسوب می‌شن. این شرکت به دنبال توسعه بیشتره چون رویکردی «هوشمندانه و فعال» رو در بخش DRAM به کار گرفته.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×