اخباراخبار تکنولوژی

سونی از اینکه اطلاعات PlayStation 5 Pro لو رفته عصبانیه!

چند ماه پیش یک شایعه از PlayStation 5 Pro منتشر شد که به نام رمز داخلی این کنسول اشاره می کرد، که Trinity نام داشت. حالا گویا سونی داره دنبال منبع این اتفاق می‌گرده که می‌تونه تبعات سختی داشته باشه. با بنچفا همراه باشید.

تام هندرسون، مدیر Insider Gaming که دستی هم در لیک اطلاعات داره، در توییتی اعلام کرده که سونی به دنبال دست اندرکاران لو رفتن اطلاعات PlayStation 5 Pro می‌گرده. تام هندرسون که دنبال‌کننده‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی داره، شایعات سال گذشته PlayStation 5 Pro رو از یک سایت دیگه گزارش کرده بود، که باعث شد این نشت اطلاعات سر و صدای بزرگی بکنه.

همانطور که انتظار می رفت، سونی تحقیقات داخلی را در مورد اسناد فاش شده در Trinity که در طول عرضه شخص ثالث به بیرون درز کرده بود، آغاز کرده است.

هنوز در مورد پیامدها مطمئن نیستم زیرا فکر نمی‌کنم آنها بتوانند صرفا یک فرد را مظنون کنند، اما سونی می‌تواند در نتیجه اطلاعاتی که به توسعه‌دهندگان شخص ثالث خود درباره فناوری جدید می‌دهد، کاهش دهد.

تام هندرسون در توییتر

منظور تام اینه که درز اطلاعات PlayStation 5 Pro از سوی یکی از توسعه دهندگان شخص ثالث منتشر شد که کیت‌های توسعه دهنده یا حداقل اطلاعاتی برای بهینه سازی بازی ها برای کنسول بهشون داده شده. بازی ساز‌های شخص ثالث، که شامل استودیوهایی مثل استودیو Rockstar، استودیو Remedy، استودیو CD Project Red و دیگر استودیوهای خارج از مالکیت خود سونی میشن، از مدت‌ها قبل از معرفی کنسول‌ها از اون‌ها و تغییرات‌شون باخبر میشن. این به اون‌ها این فرصت رو میده که بازی‌های جدیدشون رو با در نظر گرفتن قدرت بالاتر کنسول‌های جدید تولید کنن.

کنسول Playstation 5 و کنسول Playstation 5 slim ایستاده کنار هم

این اتفاق در نهایت می‌تونه برای کنسول PlayStation 5 Pro خیلی بد باشه. در حالی که این صنعت عموما به دلیل مخفی نگه داشتن بسیاری از چیزها مورد انتقاد قرار می‌گیره، کاملا منطقیه که برنامه های تجاری یک سال یا حتی ماه ها قبل از آن افشا نشه. اینطوری رقبا می‌تونن در مورد چیزی که در مورد آنها می‌دونن برنامه‌ریزی کنن. همچنین باعث پایین اومدن میزان هایپ و در نهایت افت سهام شرکت بشه.

علاوه بر این، یک سوال درک و مدیریت احساسات مصرف‌کننده برای سونی وجود داره. امسال سالی چالش برانگیز برای پلی استیشن خواهد بود، چون هیچ بازی AAA سینگل پلیر بزرگی ندارن تا طرفداران رو درگیر نگه دارن. سونی ممکنه طرفداران اصلی داشته باشه که مایل باشن هر سخت افزاری را که تولید می‌کنن رو بخرن، اما سوال اصلی این است که چقدر از مخاطبان معمولی این شرکت آماده خرید یک کنسول رفرش میان نسلی هستن.

حالا باید منتظر بمونیم و ببینیم چه اتفاقی میفته و برنامه‌های آینده سونی به چه صورت خواهند بود. فقط امیدواریم لیک‌ها از سمت استودیوی مهمی نبوده باشن تا اتفاق خاصی برای بازی‌های محبوب کاربران PlayStation نیفته.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×