محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

PCI-SIG مشخصات PCIe 7.0 را فاش کرد؛ انتظار عرضه در سال ۲۰۲۵

سازمان PCI-SIG، مربوط به استانداردهای PCIe، از مشخصات نسل بعدی PCIe 7.0 رونمایی کرده که منجر به عصر جدیدی در این صنعت میشه. تا آخر این خبر با مشخصات نسل بعدی PCIe 7.0 همراه بنچفا باشید.


PCI-SIG با استفاده از PCIe 7.0 عصر جدیدی رو در صنعت فناوری باز می‌کنه و نویدبخش سرعت‌های فوق‌العاده سریع با بهره‌وری انرژی بهبود یافته‌ست.

مشخصات PCI Express (PCIe) 7.0

مشخصات PCI Express (PCIe) 7.0
[اعلامیه مطبوعاتی]: پیشرفت در مشخصات PCI Express (PCIe) 7.0، که PCI SIG در DevCon ایالات متحده در ژوئن ۲۰۲۲ اعلام کرد، ادامه داره. به لطف کار گروه‌های فنی ما، خوشحالیم که اعلام کنیم نسخه ۰.۵ اکنون در دسترسه.
اما مشخصات رسمی PCIe 7.0 تا سال ۲۰۲۵ تکمیل میشه. با این حال در ادامه به برخی از اونها اشاره خواهیم کرد. مشخصات PCIe 7.0 شامل ویژگی‌های میشه که در ادامه لیست کردیم:

  • ارائه نرخ بیت ۱۲۸ GT/s و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت بر ثانیه به صورت دوطرفه از طریق پیکربندی x16
  • استفاده از سیگنالینگ PAM4 (مدولاسیون دامنه پالس با ۴ سطح).
  • تمرکز بر پارامترهای کانال و دسترسی به داده‌ها
  • ادامه مسیر برای ارائه عملکرد کم تأخیر و با قابلیت اطمینان بالا
  • بهبود بهره‌وری مصرف انرژی
  • حفظ سازگاری با تمام نسل‌های قبلی فناوری PCIe

هدف فناوری PCIe 7.0 اینه که یک راه‌حل اتصال مقیاس‌پذیر برای بازارهای مبتنی بر داده مانند اترنت ۸۰۰G، هوش مصنوعی/یادگیری ماشینی، مراکز داده‌های فرامقیاس، HPC، محاسبات کوانتومی و ابری باشه. از اونجایی که فناوری PCIe به تکامل خودش ادامه می‌ده تا نیازهای پهنای باند بالای این برنامه‌ها رو برآورده کنه، معماری PCIe 7.0 روی پارامترهای کانال تمرکز می‌کنه و در عین حال بهره‌وری انرژی رو بهبود می‌بخشه.

مشخصات PCI Express (PCIe) 7.0
[یادداشت روزنامه نگار]: در حالی که خوبه که می‌بینیم PCIe 7.0 بالاخره پس از تقریباً یک سال از معرفی اولیه ظاهر شد، مهمه به این نکته توجه کنیم که هنوز نباید انتظار پذیرش بازار رو داشته باشیم، چون سازندگان GPU حتی به‌طور کامل به PCIe Gen 5 کوچ نکردن و هنوز دارن از نسل ۴ استفاده می‌کنن. در حالی که صنعت ذخیره‌سازی به نظر می‌رسه به فناوری جدید PCIe 6.0 رسیده. درباره زمان عرضه باید اشاره کرد که PCI-SG جایی نگفته که استاندارد جدیدتر چه زمانی به بازار وارد میشه، یک حدس اینه که زمان عرضه PCI Express (PCIe) 7.0 در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ خواهد بود، اما با توجه به اینکه در حال حاضر، عرضه برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده، مطمئن نیستیم.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×