بررسیلپ‌تاپ

بررسی لپتاپ ASUS ROG Zephyrus G14 2024؛ ترکیب زیبایی و عملکرد [تماشا کنید]

ایسوس در سال ۲۰۲۴ نمایشگرهای OLED رو به خط محصولات ROG Zephyrus خودش اضافه کرده و برای یک تجربه جدید و اولین تجربه خیلی عالی عمل کرد. طراحی خوب لپتاپ G14 به همراه سخت‌افزار قدرتمند و صفحه نمایش ۱۴ اینچی، این لپ‌تاپ رو به انتخاب بسیار خوبی مخصوصا برای افرادی تبدیل می‌کنه که به دنبال یک لپ‌تاپ با مشخصات قدرتمند و طراحی سبک و مینیمال هستن. در این مطلب قصد داریم به بررسی لپتاپ ASUS ROG Zephyrus G14 2024 بپردازیم و بنچمارک‌ها و بازی‌های مختلف رو روی اون اجرا کنیم تا بیشتر با لپ‌تاپ جدید ایسوس آشنا بشیم. اگر قصد خرید این لپ‌تاپ رو دارید، تا آخر این مطلب با ما همراه باشید. 


اگرچه لپتاپ‌های زفیروس از خانواده ROG جزو دستگاه‌های گیمینگ این برند تایوانی محسوب میشن اما ایسوس تمرکز بیشتری بر طراحی و قابل حمل بودن این لپ‌تاپ داشته. G14 علاوه بر داشتن سخت افزار قدرتمند به همراه سیستم خنک کننده کارآمد توانایی اجرای بازی‌های روز و برنامه‌های حرفه ای رو داره. هرچند در ادامه و در بخش سخت‌افزار می‌بینیم که پرفورمنس از چیزی که انتظار داریم کمتره. اما با این حال می‌تونیم شاهد عملکرد خوبی از این لپ‌تاپ نسبت به‌ اندازه و طراحیش داشته باشیم. 

بررسی لپ‌تاپ ایسوس 2024 ROG Zephyrus G14

این لپ‌تاپ به جای نسخه معمولی Game Ready با درایور استودیو Nvidia عرضه میشه. هرچند می‌تونید خودتون درایور Game ready رو نصب کنید. این لپتاپ در دو مدل عرضه شده: نسخه‌ای که به دست بنچفا رسیده قیمتش ۲۰۰۰ دلاره و مجهز به پردازنده AMD Ryzen 9 8945HS، پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4070 و ۳۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR5x و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازیه؛ نسخه‌ای که ۱۶۰۰ دلار قیمت داره با ۱۶GB RAM و پردازنده گرافیکی RTX 4060 عرضه شده. 

احتمالاً مدل ارزون‌تر بیشتر نیازها رو برطرف می‌کنه. اگه بازی‌ها رو با رزولوشن ۱۰۸۰p یا بازی‌های سبک رو با رزولوشن ۱۴۴۰p بازی می‌کنید، ۴۰۶۰ باید خوب و کافی باشه؛ اگه مولتی‌تسکینگ زیادی ندارید یا با فایل‌های عکس یا ویدیوی سنگین زیادی کار نمی‌کنید، ۱۶GB رم مشکل زیادی براتون ایجاد نمی‌کنه. ولی اگه می‌خواید از رزولوشن ۱۸۰۰p (حداکثر رزولوشن صفحه) برای بازی یا ویرایش پروژه‌های ویدیویی پیچیده استفاده کنید، حداقل به ۳۲GB رم و RTX 4070 نیاز دارید. هر دو مدل با صفحه‌نمایش OLED ۱۴ اینچی با رزولوشن ۲,۸۸۰x۱,۸۰۰ در دسترس هستن.

بررسی لپ‌تاپ ایسوس 2024 ROG Zephyrus G14

ویدیو بررسی لپ‌تاپ ایسوس ۲۰۲۴ ROG Zephyrus G14

ممنون که با دیدن این ویدیو در یوتوب بنچفا، از ما حمایت می‌کنید.

این لپ‌تاپ رو افرا شاپ رو برای بررسی در اختیار ما قرار داده. افرا شاپ یک فروشگاه آنلاین و حضوری فروش لپ‌تاپ و لوازم جانبیه که تنوع بسیار خوبی از برندها و مدل‌هارو با قیمت مناسب دارن. توی سایتشون هم یه قابلیتی هست که بهتون اجازه میده تا پردازنده‌های مختلف رو باهمدیگه مقایسه کنید. این لپ‌تاپ و باقی لپ‌تاپ‌ها رو می‌تونید با کد تخفیف Benchfa از این فروشگاه تهیه کنید.

درون جعبه ایسوس ROG Zephyrus G14 

لپ‌تاپ ROG Zephyrus G14 یکی از کامل‌ترین جعبه‌ها رو داره. این لپ‌تاپ با دو شارژ، کابل‌های لازم، کیف لپ‌تاپ و یک موس گیمینگ ارائه میشه. ماوسی که درون باکس  ROG Zephyrus G14  قرار داره به‌طور کلی عملکرد و ظاهر خوبی داره، اما ارگونومی اون می‌تونه برای خیلی از افراد مخصوصا گیمرها مناسب نباشه. به‌همین‌دلیل اگه نسبت به ارگونومی ماوس خودتون حساس هستید، احتمالا مجبور می‌شید که ماوس جدید تهیه کنید. 

بررسی لپ‌تاپ ایسوس 2024 ROG Zephyrus G14

مشخصات سخت‌‌افزار لپ‌تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14 

شرکت سازنده پردازندهAMD
معماریAMD Zen 4 (Hawk Point)
سری پردازندهRyzen 9
مدل۸۹۴۵HS
فرکانس پایه۴.0GHz
فرکانس افزایشی۵.۲GHz
حافظه کشL1: 64 KB (Per Core)
L2: 1 MB (Per Core)
L3: 16MB (Shared)
تعداد هسته۸
تعداد رشته۱۶
پروسه ساخت پردازنده۴ نانومتری
معماری ساختx86
مصرف برق پردازنده۴۵ وات
Neural ProcessorXDNA 16TOPs
مقدار حافظه رم۳۲GB
نوع رمLPDDR5x
باس رم۶۴۰۰MHz
تعداد اسلات رم
قابلیت ارتقاء رمندارد
شرکت سازنده گرافیکNVIDIA
نوع گرافیکGeForce
مدل گرافیک RTX 4070 Laptop
حجم گرافیک۸GB
رم گرافیکGDDR6
رابط حافظه۱۲۸Bit
DirectXDirectX 12 Ultimate
PCIe۴.۰×۱۶

طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ زفیروس G14

بررسی لپ‌تاپ ایسوس 2024 ROG Zephyrus G14

ASUS ROG Zephyrus G14 نسبت به یک لپ تاپ گیمینگ طراحی بسیار مینیمالی داره. یک اسلش لایت (مجموعه‌ای از LEDهای سفید) هم روی پنل پشتی مدل جدید این لپ تاپ قرار داده شده که می‌تونید اون رو برای اعلان‌ها، صدا و موارد دیگر شخصی سازی کنید. 

این لپ تاپ بدنه آلومینیومی داره که به صورت یک تکه برش خورده. همین باعث میشه تا کیفیت دستگاه از نظر طراحی بدنه بسیار بالا بره و کاملا یک احساس پریمیوم به کاربر منتقل بشه. 

نمایشگر لپ تاپ ایسوس زفیروس G14

بررسی نمایشگر لپ‌تاپ ایسوس 2024 ROG Zephyrus G14

همونطور که در ابتدای بررسی لپ‌تاپ ASUS ROG Zephyrus G14 2024 گفتیم، این شرکت برای اولین بار در سری لپ تاپ‌های زفیروس از نمایشگر اولد استفاده کرده، مدل قبلی mini LED بود. حالا با یک نمایشگر بسیار با کیفیت اولد با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز طرفیم. نسبت تصویر این نمایشگر ۱۶:۱۰ و رزولوشن اون هم ۳Kـه، در اصل ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ که شرکت‌ها علاقه زیادی به معرفی اون به نام ۳K دارن. این صفحه نمایش ۸ بیته، از VesaDisplayHDR 500 هم پشتیبانی می‌کنه.

در حالت SDR، میزان روشنایی متوسط ۴۲۰ cd/m² هست که نتیجه خوبیه. Asus حداکثر روشنایی HDR رو ۵۰۰ cd/m² اعلام کرده، درحالی که ۴۸۵ cd/m² به عنوان حداکثر اندازه‌گیری شده، که در هر حال دلتای خوبی از اعلامی شرکت سازنده‌ست. پنل این صفحه نمایش نمی‌تونه کاملا با مانیتورهای OLED و به خصوص صفحه نمایش mini LED مک‌بوک پرو ۱۴ اپل (با حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ cd/m²!) رقابت کنه. علاوه بر این، ما با تنظیمات HDR ویندوز هم طرفیم، که باید به صورت دستی فعال بشه و بعد از اون، پروفایل‌های رنگی به درستی کار نمیکنن. این مورد در حال حاضر تمام دستگاه‌های ویندوز رو تحت تأثیر قرار میده. ویندوز هم به بدترین روش ممکن HDR رو هندل می‌کنه!

نرم‌افزار Armoury Crate بهتون پروفایل‌های رنگی مختلفی رو برای انتخاب می‌ده. پروفایل پیش‌فرض Native برای استفاده روزمره‌ عالیه. برای اطمینان از دقت رنگ بالاتر، بهتره از پروفایل Display P3 استفاده کنید. با استفاده از این پروفایل، تنظیمات خاکستری و رنگ‌ها دقت بالاتری دارن و نیازی به کالیبره کردن دیسپلی خودتون نیست. 

پنل OLED فضای رنگ P3 و همچنین فضای رنگ کوچکتر sRGB رو کاملاً پوشش می‌ده، علاوه‌براین، اگر از ویرایش عکس لذت می‌برید، می‌تونید از پروفایل sRGB استفاده کنید. در این حالت فضای رنگ به استاندارد کوچکتری محدوده و شما می‌تونید به راحتی با تصاویر این پروفایل رنگی کار کنید.

ROG Zephyrus G14 در زیر نور خورشید خیلی خوب عمل می‌کنه و حتی در روزهای آفتابی هم می‌تونید ازش استفاده کنید – تا زمانی که از تابش مستقیم آفتاب دور بمونید، چرا که صفحه نمایش این لپتاپ پوشش براق داره. پایداری زاویه دیدش عالیه و تنها انحرافات بزرگ از مرکز منجر به یک کمی پررنگ شدن آبی میشه که برای پنل‌های OLED عادیه.

صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی هم باعث میشه تا هم چیز خیلی روون اجرا بشه و در تجربه گیم نیز عملکرد بسیار بهتری رو با فریم ریت بالاتر داشته باشیم. هر چند در خیلی از بازی‌هایی که با این لپتاپ تست کردیم نتونستیم به فریم ریت روونی برسیم، که جلوتر به اون هم می‌رسیم.

پورت‌ها

بررسی پورت‌های لپ‌تاپ ایسوس 2024 ROG Zephyrus G14

به بخش پورت‌های ASUS ROG Zephyrus G14 می‌رسیم. این لپ تاپ مجموعه‌ای پورت های مورد نیاز رو در اختیار کاربران قرار میده. البته چون این لپتاپ بر پردازنده AMD داره، هیچ Thunderboltی روی این دستگاه دیده نمیشه. (این یک موضوع لایسنسه، Thunderbolt رو اینتل و اپل به کمک هم طراحی کردن و از فروش اون حق لایسنس می‌گیرن). به جای این‌ها، یک پورت USB 4 با اینترفیس Type-C وجود داره به علاوه یک USB 3.2 و اون‌ها به ترتیب سرعت ۴۰Gbps و ۱۰Gbps دارن. 

هر چند که این لپ تاپ شاسی کوچک‌‎تری داره، اما گزینه‌های اتصال G14 تقریبا مثل G16 بزرگتر از خودشه. پورت‌های لپ تاپ Zephyrus G14 هم به خوبی روی هر دو طرف پخش شدن و دسترسی به اون‌ها آسونه. این چینش و قرارگیری پورت‌ها احتمالا گیمرها رو راضی می‌کنه چون می‌شه ماوس رو هم سمت چپ و در سمت راست وصل کرد. همچنین علاوه بر منبع تغذیه ۱۸۰ وات، G14 می‌تونه از طریق USB-C هم شارژ بشه.

راستی، پورت USB 4 این دستگاه مستقیما به iGPU یا گرافیک یکپارچه پردازنده متصله، به این معنی که می‌تونید یه خروجی تصویر مانیتور از لپتاپ بگیرید، بدون اینکه GPU انویدیا حتما فعال باشه.

اسپیکر

سیستم بلندگوی این لپ تاپ شامل اسپیکر استریویی با دو tweeter و دو subwoofer میشه که با بهره‌مندی از فناوری‌های جدید، کیفیت بسیار خوبی در اختیار کابران میذاره داره. حجم صدای این لپ تاپ هم به اندازه کافی بلنده و در حین بازی یا گوشی دادن به موسیقی تجربه خوبی در اختیار کاربران قرار میده. هر چند هنگام بازی، با نویز ۴۶ دسیبلی این لپتاپ هم باید گوش بدید!

کیبورد و تاچ پد

به بخش کیبورد و تاچ‌پد لپ تاپ  ROG Zephyrus G14 می‌رسیم. دکمه های ممبرین کیبورد این لپ تاپ، با فاصله بسیار خوبی از هم قرار گرفتن و این باعث میشه تا برای اولین بار تجربه تایپ خوبی داشته باشید. من همین الان در حال نوشتن بررسی لپ تاپ  ROG Zephyrus G14 رو همین کیبورد هستم و پس از چند روز استفاده، تبدیل به یکی از بهترین کیبوردهای لپ تاپ ویندوزی  شده که تا به امروز بررسی کردم. کیبورد این لپ تاپ نورپس زمینه سفید داره تا در صورت نبود نور هم بتونید به راحتی تایپ کنید. البته، این لپتاپ مدل‌هایی هم با نورپردازی کیبورد RGB داره.

تاچ‌پد آلومینیومی این لپ تاپ بدون شک یکی از بهترین تاچ‌پدهاییه که تا به حال روی لپ تاپ‌های ویندوزی استفاده شده. از نظر عملکرد و کیفیت ساخت به نظر ما هم‌رده مک بوک‌ها قرار می‌گیره. البته از نظر جسچرهای حرکتی و ویژگی‌های نرم افزاری، مک بوک همچنان برنده بهترین تاچ‌پد باقی می‌مونه. 

 تست و بنچمارک لپ تاپ ROG Zephyrus G14 2024

در ادامه قصد داریم به تست و بنچمارک لپ تاپ  ROG Zephyrus G14 بپردازیم. ما از این لپ تاپ بنجمارک‌های مختلفی گرفتیم، تا بتونه گویای عملکرد این لپتاپ در استفاده‌های مختلف باشه. در بخش بعدی هم هرکدوم از نتایج رو تحلیل می‌کنیم. از طرفی به حرفایی هم درباره تفاوت این مدل با مدل سال گذشته داریم که شاید برای کسایی که به خرید لپ تاپ  ROG Zephyrus G14 فکر می‌کنن جالب باشه. 

عملکرد لپ‌تاپ ROG Zephyrus G14 در بنچمارک CinebenchR23

بنچمارک‌های لپ تاپ  ROG Zephyrus G14 رو از Cinebench R23 شروع کردیم. از اونجایی که پردازنده این لپ تاپ از جدیدترین خانواده پردازنده‌های موبایلی AMDـه، قصد داریم تا ببینیم زیر تست CPU، پردازنده AMD Ryzen 9 8945HS چه عملکردی از خودش به نمایش میذاره. 

عملکرد لپ‌تاپ ROG Zephyrus G14 در بنچمارک CinebenchR23

ما این تست رو در سه حالت مختلف گرفتیم. هردو تست سینگل کور و مولتی کور در حالتی که لپ تاپ توی شارژ بوده، و وقتی که داشته از باتری استفاده میکرده و حالت سومم یعنی توی شارژ و روی کول پد تست گرفتیم. 

در حالتی که لپ تاپ داشت از باتری استفاده میکرد در تست تک هسته امتیاز ۱۱۸۳ و در تست چند هسته هم امتیاز ۱۲۵۹۰ رو ثبت کردیم که خب برای رایزن ۹ کمه اما خب با توجه به اینکه لپ تاپ به برق نیست، امتیاز طبیعیه.

حالا بریم روی تست‌هایی که لپ تاپ به شارژ بوده و ما مجدد بنچمارک رو اجرا کردیم. در این حالت شاعد افزایش امتیاز چشمگیری بودیم. در تست تک هسته امتیاز ۱۷۳۷ و در چند هسته هم امتیاز ۱۶۱۴۰ به‌دست اومد. 

حالا وقتی در این حالت یه کول پد هم زیرش گذاشتیم، خیلی اتفاق عجیبی افتاد. چون امتیازمون به ۱۵۷۰۰ افت کرد. این دو حالت داره. یا اینکه فن کول پد داشته با فن لپ تاپ اختلال ایجاد می‌کرده و باعث اختلال در خروج گرما شده، یا استفاده طولانی از لپ تاپ و زیر تست نگه داشتنش باعث افت امتیاز شده. هرچند ما بین هر تست به لپتاپ اجازه استراحت می‌دادیم تا روی عملکرد اختلال نکنه.

حالا بیاید یکم درباره دمای پردازنده زیر این تست حرف بزنیم. در حالتی که بیشترین امتیاز رو گرفتیم، دمای CPU در بیشترین حالت به ۹۲ درجه رسید. حالا دوتا توضیح داره؛ اول اینکه ما هیچ جوره نتونستیم آرموری رو برای تست‌های کامل‌تر راه بندازیم و تمام تست‌ها روی حالت Performance اجرا شدن. دوم اینکه در این پروفایل، این لپتاپ بالاتر از ۹۲ درجه نمیره تا نویز و گرما دستگاه خیلی بالا نره. ایسوس برای خنک کردن این دستگاه از فلز مایع بین چیپ پردازنده و هیت سینک استفاده کرده تا گرما به خوبی دفع بشه، عملکرد اون هم در مقایسه باقی لپتاپ‌هایی که بررسی کردیم محسوس بوده.

عملکرد لپ تاپ ROG Zephyrus G14 در بنچمارک Superposition

 تست Superposition یک بنچمارک برای سنجش عملکرد پردازنده گرافیکیه. این بنچمارک رو هم در دو حالت روی باتری و داخل شارژ اجرا کردیم تا ببینیم در این دو حالت، RTX 4070 به چه امتیاز و عملکردی میرسه. 

عملکرد لپ تاپ ROG Zephyrus G14 در بنچمارک Superposition

در این تست که با پریست ۱۰۸۰p Medium اجرا شد امتیاز ۱۳۷۴۷ رو ثبت کردیم و وقتی لپ‌تاپ رو به شارژ زدیم این امتیاز به ۱۵۹۸۳ رسید. خب اینجا به یه نکته مهمی میرسیم. درسته که اسما این لپ‌تاپ گرافیک ۴۰۷۰ داره اما درواقع عملکرد اون با توجه به ۹۰ واتی بودنش و قرار گرفتنش توی همچین لپ‌تاپ به نسبت نازکی باعث میشه عملکردش تا حدود ۳۰۶۰ .. ۳۰۶۰ تی آی پایین بیاد. از طرفی این پردازنده گرافیکی از سیلیکون ad106 بهره میبره که خب سیلیکون خیلی معمولی و میان رده ایه. ۴۰۷۰ باید بیشتر از این حرفا باشه. اما خب نمیشه خیلی هم خرده گرفت به ایسوس. این لپ‌تاپ قرار نیست علکرد گیمینگ خارق العاده ای داشته باشه. هرچند جلوتر میبینید که به شدت تجربه بازی خوبی هم داره. اما در کل هدف استفاده از سخت افزار قوی و به روز تو یه لپ‌تاپ جمع‌وجور و گیمینگ نما باشه. 🙂

عملکرد لپ‌تاپ ROG Zephyrus G14 در بنچمارک Geekbench 6

تست بعدیمون تست گیک بنچ ۶ـه. هرچند خیلیا نتایج این تست رو قبول ندارن اما به نظرم برای مقایسه کردن خیلی خوب کار میکنه. ما این تست رو هم در سناریوهای مختلف اجرا کردیم که میتونید روی چارت ببینید. اما در حالتی که دستگاه توی شارژ بود امتیاز سیتگل کور پردازنده شد ۲۵۹۷ و امتیاز مولتی کور هم به ۱۳۱۰۱ رسید. همونطور که روی نمودار میبینید وقتی که دستگاه روی باتری داشت کار میکرد امتیازها تقریبا نصب بوده.

این تست رو برای گرافیک هم تکرار کردیم. در تست ولکان امتیاز ۷۰۸۷۱ و در پریست اپن سی ال هم امتیاز ۱۰۸۷۳۷ ثبت شد. این تستها زمانی گرفته شدن که لپ‌تاپ توی شارژ بوده.

بررسی لپ تاپ ROG Zephyrus G14 در بنچمارک Blender

بررسی لپ تاپ ROG Zephyrus G14 در بنچمارک Blender

نوبت به یکی از مهم‌ترین بنچمارک‌های ما می‌رسه. یعنی تست Blender Benchmark. این تست رو حالت شارژ مستقیم اجرا کردیم. چون میخوایم نهایت عملکرد رو ببینیم. همچنین این تست هم برای پردازنده گرافیک RTX 4070 این لپ‌تاپ اجرا شده و هم با استفاده از پردازنده، برای تست‌های پردازنده محور.

خب بریم سراغ نتایج. بلندر بنچمارک سه تا تست مختلف جانک شاپ، کلس روم و مانتسر رو اجرا می‌کنه و نتایج بر اساس sample per minute هستن، که جلوتر دیگه بهش می‌گیم SPM.
در نتایج اول با پردازنده گرافیکی RTX 4070 تست مانتسرSPM 1367 تست جانکشاپ ۶۴۶ SPM و تست کلسروم ۶۸۷ SMP رو ثبت کردن. 

بررسی لپ تاپ ROG Zephyrus G14 در بنچمارک Blender

در تست بعدی همین بنچمارک با استفاده از پردازنده انجام شده. اینجا هم به ترتیب شاهد ۸۶ و ۵۸ و ۴۸ SPM در تست‌ها هستیم. این تفاوت زیادی با پردازنده گرافیکیه، که طبیعی هم هست، اما شما می‌تونید در بلندر رندرهای مختلفی داشته باشید که برخی از اون‌ها ممکنه پردازنده محور باشن.

بررسی لپ تاپ ROG Zephyrus G14 در بنچمارک Blender

در نمودار آخر، پردازنده Ryzen 9 8945HS رو با Core Ultra 155H روی دو لپتاپ ROG Zephyrus G14 و Acer Swift Go 14 مقایسه کردیم. هر چند که این کار درست نیست، چون شاسی لپتاپ‌ها، میزان مصرف برق و نویزی که تولید می‌کنن و همچنین قیمت اون‌ها متفاوته، اما بهمون نگاه خوبی به تفاوت عملکرد این دو لپتاپ میده. اینجا می‌بینیم که تفاوت بین این دو لپتاپ تا حدودی محسوسه، مخصوصا در تست Classroom. اگه به دنبال خرید بین این دو هستید، پیشنهاد می‌کنم اگه کارهای پردازنده محور زیادی دارید، سراغ ROG Zephyrus G14 برید.

اگر دستگاه به شارژ نباشه این امتیازها به حد زیادی پایین میان و احتمالا کارتون خیلی سخت بشه. اما همونطور که قبل‌تر اشاره کردم برای کارهای سنگین بهتره کلا رو باتری کار نکنید و این تست هم برای بارهای کاری سنگینه. 

بنچمارک PCMark

بنچمارک PCMark

بررسی لپ‌تاپ ایسوس ۲۰۲۴ ROG Zephyrus G14 در تست Crystaldisk Mark 

ما از این لپ‌تاپ تست SSD هم گرفتیم تا ببینیم حافظه این لپ‌تاپ چه عملکردی داره. خب همونطور که توی تصویر می‌بینید SSD لپ تاپ ایسوس G14 زفیروس واقعا سرعت خوبی داره و از نظر سرعت با بهترین SSDهای بازار توی این کلاس رقابت می‌کنه. 

بررسی لپ‌تاپ ایسوس 2024 ROG Zephyrus G14 در تست Crystaldisk Mark 

بررسی لپ‌تاپ ایسوس ۲۰۲۴ ROG Zephyrus G14 در بنچمارک بازی‌ها

در ادامه نمودارهای مربوط به بررسی لپ‌تاپ ایسوس ۲۰۲۴ ROG Zephyrus G14 در بنچمارک بازی‌هایی مانند Witcher 3 ،Alan Wake 2 ،Red Dead Redemption 2، Cyberpunk 2077 می‌بینید.

بنچمارک بازی Witcher 3 Complete edition

بنچمارک بازی Witcher 3 Complete edition

بنچمارک بازی Cyberpunk 2077 با لپ‌تاپ ROG Zephyrus G14

بنچمارک بازی Alan Wake 2 با لپ‌تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14

بنچمارک بازی Alan Wake 2 با لپ‌تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14

بنچمارک بازی Red Dead Redemption 2

بنچمارک بازی Red Dead Redemption 2

جمع‌بندی بررسی لپ‌تاپ ایسوس ۲۰۲۴ ROG Zephyrus G14

بررسی لپ تاپ ROG Zephyrus G14

به آخر بررسی لپ‌تاپ ASUS ROG Zephyrus G14 ۲۰۲۴ رسیدیم. همونطور که دیدیم با یه لپ‌تاپ همه‌کاره طرفیم که سعی کرده برای کاربرهایی که دنبال لپ‌تاپ سبک و مینیمال با قدرت پردازشی بالا هستن مناسب باشه. تنها نکته ای که درباره این لپ‌تاپ یکم مارو ناامید کرد این بود که درسته اسم سخت افزار استفاده شده داخلش به ظاهر خیلی بالارده میرسه اما مثلا ۴۰۷۰ واقعا عملکرد ۴۰۷۰ واقعی رو بهتون نمیده و حتی نزدیکش هم نمیشه، یا CPU درسته رایزن ۹ نام داره، اما ۸ هسته‌ایه. هرچند این طبیعیه که توی لپ‌تاپی با این ابعاد و ضخامت، قدرت محدود بشه اما دوست داشتیم که پرفورمنس بهتری داشته باشیم. هرچند چیزی که الان هست برای کارهای نیمه حرفه ای و تا حدی حرفه ای اوکیه. 

باقی چیزای زفیروس G14 واقعا عالیه از کیفیت ساخت و بدنه بگیر تا پورت‌هایی که داره. هرچند به خاطر اینکه پردازنده ای ام دیه تاندربولت نداره اما باز هم قبل قبوله.

حالا شما بگید، نظرتون درباره این لپ‌تاپ چیه؟ به‌نظرتون توی این قیمت یعنی حدود ۱۳۰ میلیون ارزش خرید داره؟ من خودم فک میکنم مدل ۴۰۶۰ش خیلی منطقی‌تر باشه، شما چی فکر می‌کنید؟

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×