محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار بازی ها

مقایسه ایکس باکس سری ایکس با PS5

بسیاری از کسانی که می‌خواهند کنسول بازی بخرند، بین خرید ایکس باکس سری ایکس و PS5 مردد هستند. این دستگاه‌ها از جمله جدیدترین کنسول‌های بازی هستند و هر دو ویژگی‌های خوبی دارند. اگر شما هم قصد خرید کنسول بازی دارید، در این مقاله ویژگی‌های ایکس باکس سری ایکس و پی اس ۵ را بررسی می‌کنیم و نحوه خرید قسطی ایکس باکس و پی اس ۵ را توضیح می‌دهیم.

مقایسه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس از نظر طراحی

اگر می‌خواهید برای اولین بار کنسول بازی بخرید، احتمالا به طراحی و زیبایی بصری آن اهمیت زیادی می‌دهید. در ابتدا، طراحی پی اس ۵ را بررسی می‌کنیم. دستگاه PS5 طراحی جدید و جسورانه‌ای دارد و از ۲ بخش منحنی تشکیل شده است. بخش بالایی کنسول، سفید رنگ و بخش پایینی آن مشکی است. 
همچنین، شکل ظاهری کنسول پی اس ۵ شبیه به یک بال است. در مقابل، ایکس باکس سری ایکس، ساده و کلاسیک است و شبیه یک استوانه مستطیلی طراحی شده است. رنگ Xbox X مشکی مات است. در نهایت، اگر به شکل ظاهری کنسول اهمیت می‌دهید، انتخاب بین پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس ایکس به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

مقایسه پردازنده و کارت گرافیک

دستگاه پلی استیشن ۵ با پردازنده ۳.۵ گیگاهرتز و کارت گرافیک ۲.۲۳ گیگاهرتز کار می‌کند. توان پردازشی کنسول هم ۱۰.۲۸ است. در مقابل، کنسول ایکس باکس سری ایکس با پردازنده ۳.۸ گیگاهرتزی کار می‌کند و کارت گرافیک آن ۱.۸۲۵ گیگاهرتز سرعت دارد. در این دستگاه از توان پردازشی ۱۲ ترافلاپی استفاده شده است. اگر بخواهیم قدرت پردازشی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که قدرت پردازشی Xbox X بیشتر است. در نهایت، هر دو کنسول می‌توانند بازی‌ها را با کیفیت و نرخ فریم مشابه اجرا کنند.

مقایسه حافظه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس

حافظه هر دو کنسول از نوع SSD است. دستگاه PS5 با ظرفیت ۸۲۵ گیگابایتی کار می‌کند و حافظه دستگاه ایکس باکس سری ایکس به اندازه ۱ ترابایت ظرفیت دارد. هرچقدر ظرفیت حافظه بیشتر باشد، زمان بارگذاری بازی‌ها هم کمتر است و تجربه بهتر و لذت‌بخش‌تری را برای شما رقم می‌زند.

خروجی تصویر در کنسول PS5 و ایکس باکس سری ایکس

هر دو کنسول PS5 و Xbox X با نرخ فریم ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز کار می‌کنند و می‌توانند تصویر ۴ بعدی به شما نشان دهند. به‌علاوه، هر دو دستگاه هم به فناوری ری‌تریسینگ مجهز هستند. با وجود این فناوری، صحنه‌ها و تصاویر بازی روشن‌تر می‌شوند و با نورپردازی پیشرفته‌تری نشان داده می‌شوند. بنابراین، شما تصاویر را به صورت واقعی مشاهده می‌کنید. برای اینکه بتوانید از فناوری ریتریسینگ لذت ببرید، باید تلویزیون یا مانیتور شما مجهز به پورت HDMI 2.0 یا HDMI 2.1 باشد. آخرین نکته اینکه از نظر کیفیت تصویر، دو دستگاه پی اس ۵ و ایکس باکس سری ایکس در یک سطح قرار می‌گیرند.

مقایسه دسته بازی در پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس

یکی از عوامل مهم در خرید کنسول بازی، دسته کنسول است. یک دسته خوب، دست شما را خسته نمی‌کند و دکمه‌های مناسبی دارد. به‌علاوه، دسته‌های جدید و پیشرفته حس بازی را به شما منتقل می‌کنند و ویژگی‌های متنوعی دارند. دسته ایکس باکس سری ایکس مجهز به دکمه Share است. این دکمه در مرکز دسته قرار دارد. 
همچنین، در ساخت دسته Xbox X از بافت‌های جدیدی استفاده شده است، بنابراین دست شما را خسته نمی‌کند. باتری‌های دسته از نوع قلمی هستند. با این حال، شما می‌توانید باتری‌های قابل‌شارژ بخرید و ساعت‌ها با کنسول ایکس باکس سری ایکس بازی کنید. در مقابل، دسته پلی استیشن ۵ بزرگ‌تر است و با ۲ رنگ متفاوت ساخته شده است. 
دسته PS5 از فناوری‌‌های Adaptive Triggers و Haptic Feedback پشتیبانی می‌کند. این فناوری‌ها باعث می‌شوند که لحظه‌های بازی را بهتر درک کنید. مثلا، اگر با تفنگ شلیک می‌کنید، می‌توانید لگد تفنگ را در تریگرها احساس کنید. 
علاوه‌بر این‌ها، دسته PS5 میکروفون داخلی دارد و می‌تواند صداهای مختلف را ضبط کند. در نهایت، اگر طراحی ساده و ارگونومیک دسته برای شما مهم است، دستگاه ایکس باکس سری ایکس بخرید. اما اگر می‌خواهید دسته کنسول طراحی جدید و جذابی داشته باشد و حس بازی را به شما منتقل کند، پی اس ۵ بخرید.

مقایسه ایکس باکس سری ایکس و PS5 از نظر بازی

اگر دوست دارید بازی‌های انحصاری شرکت سونی مثل The last of us، Spider-Man، God of War، Uncharted و Horizon Forbidden West را بازی کنید، دستگاه پلی‌استیشن ۵ را بخرید. این بازی‌ها، از نظر داستان، گرافیک و گیم‌پلی جزو بهترین بازی‌ها هستند و طرفدار زیادی دارند. بازی‌های انحصاری ایکس باکس سری ایکس هم Halo، Forza Horizon و Gears of War هستند. بعضی از بازی‌ها روی هر دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ اجرا می‌شوند. این بازی‌ها توسط استدیوهای بازی‌سازی مستقل تولید می‌شوند.

مقایسه قیمت ایکس باکس سری ایکس و PS5

برای خرید کنسول بازی باید به قیمت آن هم توجه کنید. به‌طور کلی، قیمت ایکس باکس سری ایکس کمتر از PS5 است. پلی استیشن ۵ در دو نوع دیجیتالی و عادی در بازار فروخته می‌شود. نسخه دیجیتالی حدود ۱ تا ۲ میلیون تومان ارزان‌تر است. همچنین، باید قیمت لوازم جانبی کنسول بازی را هم باید درنظر بگیرید. معمولا لوازم جانبی پلی استیشن ۵ گران‌تر است.

شرایط خرید اقساطی پی اس ۵ و ایکس باکس

برای خرید قسطی پی اس ۵ و ایکس باکس باید در سایت‌های خرید اقساطی ثبت‌نام کنید و اعتبار بگیرید. سایت‌های زیادی در زمینه فروش اقساطی انواع کنسول‌های بازی و لوازم جانبی آن فعالیت می‌کنند. بهتر است در یکی از سایت‌های معتبر خرید اقساطی را انتخاب کنید و مراحل ثبت‌نام را انجام دهید. 
ثبت‌نام در این سایت‌ها با شماره تلفن همراه انجام می‌شود. بعد از تکمیل اطلاعات فردی، سابقه بانکی و رفتار مالی شما بررسی می‌شود. اگر چک برگشتی و قسط عقب‌مانده نداشته باشید، اعتبار به شما تعلق می‌گیرد و می‌توانید مدارک مورد نیاز برای خرید قسطی ایکس باکس و پی اس ۵ را بارگذاری کنید. این مدارک، شناسنامه، کارت ملی و چک صیادی هستند. چک صیادی مدرک ضمانت شما است و لازم نیست روی آن مبلغی بنویسید. در نهایت، بعد از تایید مدارک، اعتبار به حساب شما افزوده می‌شود و می‌توانید PS5 یا ایکس باکس سری ایکس را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×