@benchfa_team
اخباراخبار سخت افزار

مادربردهای سری ۸۰۰ AM5 شرکت AMD همراه با پردازنده‌های Zen 5 دسکتاپ Ryzen 9000 عرضه می‌شوند

گزارش‌ها حاکی از این هستن که مادربردهای نسل بعدی AM5 برای پردازنده‌های Zen 5 دسکتاپ Ryzen 9000 با سری مادربردهای ۸۰۰ معرفی خواهند شد. 

مادربردهای سری ۸۰۰ AM5 شرکت AMD امکانات بیشتری را به سیستم‌هایی با پردازنده‌های Ryzen اضافه می‌کنن و همراه با پردازنده‌های Zen 5 دسکتاپ Ryzen 9000 معرفی خواهند شد.

عرضه پردازنده‌های Zen 5 دسکتاپ Ryzen 9000 با مادربرد سری ۸۰۰

گزارش‌های پیرامون پردازنده‌های جدید AMD به تازگی زیاد شدن چون تنها چند هفته تا نمایشگاه کامپیوتکس فاصله داریم. اما Benchlife تأیید کرده که سری جدید Ryzen 9000 با مادربردهای سری ۸۰۰ عرضه می‌شن، یعنی شرکت تصمیم گرفته سری ۷۰۰ را حذف کنه. نکته جالب دیگه اینه که AMD و اینتل حالا در نامگذاری مادربردها هم‌تراز شدن.

بدیهیه که انتظار داریم سازندگان مختلف مادربرد، چیپ‌های سری ۸۰۰ AMD و اینتل رو در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۴ نمایش بدن. تأیید شده که چیپ‌های استفاده شده با Ryzen 9000 همان سری ۸۰۰ خواهند بود، مشابه با اینتل.

با این حال، هنوز هم سازندگان مادربرد مشغول کار بر روی مادربردهای نسل اول AM5 هستن، مثل مادربورد B650E AORUS PRO X USB4 از شرکت گیگابایت.

Benchlife

جزئیات جالب دیگری که توسط Benchlife فاش شده، توضیحات مربوط به مادربرد B650E AORUS PRO X USB4 گیگابایته که نه تنها یکی از اولین مادربردهای AMD با پلتفرم USB4 محسوب میشه بلکه گفته شده که B650E AORUS PRO X USB4 با مشخصات مادربردهای سری ۸۰۰ AMD همخوانی داره. ظاهراً این مادربرد برای “Granite Ridge” آماده‌ست.

ما قبلاً برنامه‌های گیگابایت برای عرضه مادربرد USB4 روی پلتفرم AMD AM5 رو فاش کرده بودیم و به نظر می‌رسه که این استاندارد سرانجام در زمان مناسبی به بازار میاد. رقبا هم به دنبال اضافه کردن ویژگی‌های بیشتر مثل پشتیبانی بومی از Thunderbolt 4.0 هستن. بر اساس نامگذاری سری ۸۰۰، ما می‌تونیم انتظار سری‌های زیر رو برای مادربردهای AM5 داشته باشیم:

  • X870(E) – بالارده
  • B850(E) – میان‌رده
  • A820 – اقتصادی

چندین ویژگی جدید در B650E AORUS PRO X USB4 به ما نشان می‌دهند که مادربردهای سری ۸۰۰ AM5 AMD چه قابلیت‌هایی خواهند داشت. ویژگی‌های برجسته شامل بدنه حافظه‌های بادوام‌تر، لینک پنل سنسور اختصاصی برای اتصال نمایشگرهای خارجی جهت مانیتورینگ، و اسلات PCIe با کیفیت بالا به نام «PCIe EZ-Latch Plus» هستن. این مادربرد واقعا یک محصول پریمیوم محسوب میشه و به نظر می‌رسه که مادربردهای آینده AMD هم همین روند رو قراره دنبال کنن. انتظار می‌ره که این محصولات در کامپیوتکس ۲۰۲۴ رونمایی بشن. به زودی با اخبار کامپیوتکس ۲۰۲۴ با بنچفا همراه باشید.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×