ابزار گیم چک بنچفا رو امتحان کن
اخباراخبار سخت افزار

گزارش بنچفا از همکاری رسمی «گروه مهندسین تخت جمشید» و MSI برای واردات کیس و لوازم جانبی

«گروه مهندسین تخت جمشید» یا به اختصار TEG، در سی خرداد در رویدادی مشترک با حضور یکی از مدیران شرکت msi، از شروع همکاری خود با این شرکت تایوانی برای واردات مستقیم سبد کالای بزرگی از این شرکت خبر داد. با بنچفا برای پوشش خبری رویداد مشترک MSI و گروه مهندسین تخت جمشید باشید.


ما ۱۸ ماه گارانتی روی کالاهای msi به مصرف‌کننده محترم تقدیم می‌کنیم.

علی هادی، مدیرعامل گروه مهندسین تخت جمشید

«گروه مهندسین تخت جمشید» سال ۱۳۷۴ فعالیت خود را با واردات قطعات کامپوننت مانند مادربورد، CPU، هارد دیسک، رم، کارت گرافیک و … آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۹۶ تمرکز خود روی کالاهای گیمینگ را بیشتر کرد. جدیدترین برند اضافه شده به سبد محصولات این شرکت، کالاهای برند تایوانی msi بود، برندی نام آشنا و پرفروش در حوزه سخت افزار کامپیوتر، از محصولات دسکتاپ گرفته تا کالاهای سرور.

«علی هادی» مدیر عامل شرکت «گروه مهندسین تخت جمشید»، صحبت‌هایی درباره قرارداد کالایی با msi، گارانتی و همچنین هدف‌های آینده این شرکت حین گفتگو با رسانه‌ها اعلام کردن.

به گفته جناب آقای هادی، قرارداد لوازم جانبی بین این شرکت و msi شامل ۳۰ مدل کیبورد، ۲۰ مدل موس و تعدادی هدست است. کالاهای msi تولید شده و آماده هستند و واردات آن‌ها در حال انجام است و شاهد کمبود کالایی نخواهیم بود.

بسکت کاری ما با msi کاملا مشخصه، کلیه گیمینگ، پریفرال و گیمینگ گیر، کیس و لوازم جانبی داخل کیس و به زودی انشاءالله لیکویید کولینگ و پاور. من می‌تونم این قول رو به بازار ایران بدم از زمانی که یک سال، یک سال و نیم از آغاز همکاری ما با MSI می‌گذره، این قول رو می‌تونیم به بازار بدیم که از این به بعد دیگه کمبود کالا روی این بسکتی که مربوط به تخت جمشید هست نخواهیم بود، این کالا داره با برنامه ریزی وارد میشه.
مشخصا شرایط ایران شرایط خاصیه. به عنوان مثال الآن تقریبا خیلی از واردات بسته شده، تخصیص ارز در کار نیست و ما دیگه سخت پوست شدیم با این شرایط. مطمئنا روی این سبد کالایی که مربوط به تخت جمشید میشه، ما کمبود کالایی در بازار نداریم.
بازار ایران یه جورایی تو این بسکتی که ما واردش شدیم ذهنیت مشتری کشته شده. یعنی مشتری با ذهن خرید کالای msi چند وقته وارد بازار نشده. ما اومدیم که این نقص رو برطرف کنیم. اونجایی که گفتم با قدرت می‌تونیم این کار رو انجام بدیم و ایمان دارم به این قضیه، می‌تونیم پرقدرت این کار رو انجام بدیم و کالاها رو در بازار ایران موجود کنیم، که از این به بعد یکی از انتخاب‌های مشتری msi باشه، به بازار مراجعه کنه بتونه یه سبد کاملی از برند msi رو در جاهای مختلف ببینه و خرید کنه.

علی هادی، مدیر عامل گروه مهندسین تخت جمشید

سوالی که گروه بنچفا از تیم تخت جمشید داشت، درباره گارانتی بود، بازه زمانی گارانتی محصولات msi در ایران.

خود msi کارت گرافیک رو سه ساله گارانتی می‌کنه. برنامه تخت جمشید برای این بازه زمانی چیه؟ آیا سرویس ویژه‌ای برای گارانتی محصولات دارید یا خیر.

مهرانا عیسی‌پور، سردبیر بنچفا

پاسخی که آقای هادی در جواب ارائه دادند جواب تمام سوال ما نبود، اما شنیدن اون خالی از لطف نیست.

ما یه قانونی داریم در بازار ایران، که کالایی که در حوزه IT داره توزیع میشه باید مینیموم ۱۸ ماه گارانتی داشته باشه. ما داریم این ۱۸ ماه گارانتی رو روی محصولات msi تقدیم می‌کنیم به مصرف کننده محترم. البته یه چیز رو هم در نظر بگیرید، از زمانی که شیپینگ اتفاق میفته، پیکاپ می‌کنیم و کالا رو میاریم، با شرایط ارزی که الآن وجود داره چیزی بین ۴ تا ۶ ماه زمان می‌بره که کالا به ایران برسه، یه بازه زمانی مشخصی هم از سوی msi برای گارانتی محصولات وجود داره. تخت جمشید رسالتش دادن خدمات و سرویس ویژه‌ست. اولا که ما گارانتی‌مون تعویضه، و واقعا داریم اون ذهنیت‌هایی که نسبت به گارانتی در بازار ایران وجود داره رو داریم تغییر می‌دیم. ما از نظر سخت افزاری روی هیچکدوم از کالاها تعمیری انجام نمی‌دیم غیر از تعویض. یعنی واقعا اگر کالایی شامل شرایط گارانتی باشه، یعنی واقعا فیزیکال اتفاقی براش نیفتاده باشه، یا در حقیقت ایراد تولید باشه در جا گارانتی ما کالا رو تعویض می‌کنه. من فکر نمی‌کنم غیر از گارانتی تعویض بشه گارانتی بهتری ارائه داد. ما روی کالاهایی که در بسکت ما هست، این ۱۸ ماه گارانتی رو داریم که گارانتی کاملا تعویضه.

علی هادی، مدیر عامل گروه مهندسین تخت جمشید.

این شرایط رو برای خود گروه مهندسین تخت جمشید پیچیده می‌کنه، چرا که ممکنه کالا مدت‌ها پس از اتمام گارانتی به دست msi برسه و msi می‌تونه با قوانینی که داره اونو رد کنه. همچنین msi برخی از کالاهایی که در سبد خرید تخت جمشید قرار داره رو تنها ۱۲ ماه گارانتی می‌کنه، یعنی کمتر از زمانی که این گروه ارائه میده! این‌ها دیگه به قرارداد این گروه با شرکت msi بستگی داره. همچنین درباره پاور اعلام شد که گویا بعدا قراره به سبد محصولات این شرکت اضافه بشه، که باید ببینیم اون موقع چه قوانینی برای گارانتی اون‌ها وضع میشه. کارت گرافیک و پاور از طرف msi و باقی شرکت‌ها طولانی‌ترین گارانتی رو داره، خیلی مهمه که گارانتی که از طرف تخت جمشید برای اون‌ها ارائه میشه بیشتر از ۱۸ ماه عنوان شده برای باقی قطعات باشه.

آقای هادی همچنین اعلام کردن که قراردادی که با msi دارن انحصاریه، یعنی هم محصولاتی که اعلام کردن و هم محصولاتی که در آینده به این سبد اضافه بشه، انحصارا توسط تخت جمشید به بازار عرضه میشه. در ادامه هم گفتن که صرفا محصولات ۲۰۲۴ به بعد این شرکت هدف اون‌هاست، و به خاطر به هم نزدن بازار باقی رقبایی که قبلا محصولات msi رو وارد می‌کردن، با محصولات قبل از ۲۰۲۴ این شرکت کاری ندارن.

درباره کارت گرافیک و مادربرد هم صحبتی شد؛

ما علاقه به وارد کردن همه قطعات داریم، منتها تخت جمشید باید شرایطش و جیبش رو هم ببینه. ما دوست نداریم کالایی رو وارد کنیم که نتونیم برای اون خدمات ارائه بدیم. ما برای ۱۴۰۳ برنامه‌ای برای msi component نداریم.

علی هادی، مدیر عامل گروه مهندسین تخت جمشید

این به این معناست که کارت گرافیک، مادربرد و حافظه‌های SSD شرکت msi که از کامپوننت‌های اصلی داخل کیس محسوب میشه، فعلا در سبد کالایی گروه تخت جمشید نیست و مشخص نیست که کی وارد این حوزه بشن.

سوالی هم درباره کنسول دستی msi Claw عنوان شد که آیا در سبد محصولات تخت جمشید جا می‌گیره یا نه، که آقای هادی این پاسخ رو دادن؛

درباره msi Claw صحبتی نشده. ما تا الآن در مذاکرات‌مون نداشتیم. البته من در سایت چندتا از دوستان دیدم که این محصول رو وارد کردن، اما در واقعیت هنوز صحبتی درباره این محصول نشده. چون قرارداد ما با msi قرارداد گیمینگه، علاقه داریم که وارد حوزه این محصول هم بشیم، اما مذاکراتی راجع بهش نداشتیم. مذاکرات ما با msi طاقت فرساست، ۵ ساعت طول می‌کشه که مثلا درباره پاور به نتیجه برسیم.

علی هادی، مدیر عامل گروه مهندسین تخت جمشید

سوال دیگه درباره تولید محصولات msi در ایران بود.

راه آینده در بیزنس کشور ما به نظر من تولیده. واقعیت اینه. خیلی از برندها تکنولوژی‌شون رو به عنوان های تک در اختیار ما ممکنه قرار ندن. معمولا کمپانی‌های چینی دوست دارن تکنولوژی به ما بدن. ما از سال گذشته در رابطه با تولید برنامه داریم، اما پلن پلن دو سه ماهه نیست. امیدواریم تا پایان ۱۴۰۳ تولید رو داشته باشیم. اول با برندهای چینی که تمایل بیشتری دارن شروع می‌کنیم، اما دوست داریم بتونیم کالاهای باکیفیت رو تولید کنیم.
شما انتظارتون از msi اینه که همیشه باکیفیت باشه. ما نمی‌تونیم یه خط تولید معمولی داشته باشیم و بخوایم msi تکنولوژیش رو به ما بدن. الآن گروه‌هایی مثل ماتریس دارن روی تولید کار می‌کنن که من بهشون خسته نباشید میگم، دمشون گرم که کارخونه به اون عظمت و کیفیت رو زدن. ما باید پله پله بریم جلو، اول بتونیم شرایط تولید مثل احداث سوله رو انجام بدیم و بعد سراغ خط تولید بریم و تولید رو جایی رو آغاز بکنیم که بتونیم به راحتی خط تولید رو به وجود بیاریم. قطعا شرایطی به وجود میاد که msi خودش از ما تولید قطعاتش رو بخواد.

علی هادی، مدیر عامل گروه مهندسین تخت جمشید

این برنامه خیلی جاه طلبانه و همچنین طاقت فرسایی خواهد بود، که یه شرکت بخواد کارخونه‌ای تولید کنه که محصولاتی در خور شرکتی که در سطح جهانی کار می‌کنه تولید کنه. در هر حال امیدواریم این شرایط امکانش پیش بیاد چون می‌تونه روی قیمت نهایی تمام شده برای مصرف کننده تاثیر خیلی زیادی داشته باشه، چیزی که روی کیس‌های پایین رده گرین می‌بینیم که قیمت خیلی پایینی در مقایسه با کیفیتی که ارائه میدن دارن.

طبق برنامه ریزی «پایان ۱۴۰۳» که جناب آقای هادی گفتن، گویا این شرکت مدت‌هاست که داره روی این پلن کار می‌کنه چون نمیشه توی کمتر از ۹ ماه به این هدف رسید. همچنین گفتن که برندی رو هنوز مد نظر ندارن، اما این شرکت در حال حاضر قراردادهای زیادی با شرکت‌هایی از جمله ردراگون، گیم مکس، تی دگر و حتی شرکت‌های بزرگ‌تر مثل ایسوس و msi دارن که ممکنه بتونن در صورت ارائه خط تولید باکیفیت با اون‌ها وارد تولید بشن. تولید زیر نامی جدید بسیار سخت و زمان بره، همچنین منابع زیادی برای صرفا شناسوندن برندها به کاربران لازمه. به خاطر همین تولید محصول برای شرکت‌های شناخته شده و همچنین قبول شدن از روند کنترل کیفیت اون‌ها کار ساده‌تری در زمینه تولیده. در کنار این تولید برخی محصولات مثل کیس خیلی سخت‌تر از چیزیه که فکرش رو بکنید. کیس به ماشین‌های صنعتی زیادی برای انجام میزان زیادی برش و خم کردن احتیاج داره، که این چالش‌ها هم می‌تونه برای شرکت دردسرساز بشه.

در طول مراسم نگاهی هم به محصولات جدید شرکت msi که در جریان کامپیوتکس همین چند وقت پیش رونمایی شد داشتیم، منتها نه تمام اون محصولات چون همونطور که اشاره شد، تمام محصولات msi در سبد محصولات تخت جمشید حضور ندارن. باید ببینیم که این در آینده تغییر می‌کنه یا خیر.


ممنون که برای این پوشش با ما همراه بودید. نظر شما درباره این همکاری چیه؟

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی ستاره‌ها بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۱ / ۵. تعداد امتیازات ۱

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×