محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

انویدیا به‌زودی تولید کارت گرافیک‌های GeForce RTX 3060 رو متوقف می‌کند

کارت گرافیک محبوب انویدیا، GeForce RTX 3060، قراره به‌زودی از خط تولید خارج بشه چون دیگه تولیدش رو به پایان می‌رسه و سری RTX 4060 جایگزینش می‌شه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


بدرود بگید به GeForce RTX 3060، یکی از محبوب‌ترین کارت گرافیک‌هایی که انویدیا تا حالا ساخته، که قراره به‌زودی تولیدش متوقف بشه

توقف تولید RTX 3060: محبوب‌ترین کارت استیم

طبق گزارش‌های منتشر شده در Board Channels، انودیا به شرکاش اعلام کرده که تولید کارت گرافیک RTX 3060 به زودی متوقف می‌شه. این گزارش میگه که فقط یه سری دیگه از این کارت‌ها باقی مونده که می‌شه سفارش داد، یعنی AIBها (شرکای سازنده) باید آخرین سفارش‌هاشون رو بدن اگه می‌خوان این کارت گرافیک مقرون‌به‌صرفه رو قبل از وداع نهایی داشته باشن.

انویدیا به‌زودی تولید کارت گرافیک‌های GeForce RTX 3060 رو متوقف می‌کند


هرچند تو گزارش اشاره نشده که نسخه ۸ گیگابایتی یا ۱۲ گیگابایتی RTX 3060 متوقف می‌شه، ولی به نظر می‌رسه هر دوشون قراره تولیدشون قطع بشه چون هر دو از چیپ GA106 استفاده می‌کنن. انودیا به چندین AIB اعلام کرده که آخرین سری از این کارت‌ها رو توزیع کنن و بقیه AIBها هم قراره تو چند ماه آینده این سری آخر رو دریافت کنن.

این به این معنی نیست که کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3060 یهویی از بازار ناپدید می‌شه، بلکه چند ماه دیگه تو بازار می‌مونه. چون RTX 3060 هنوز توی خیلی از فروشگاه‌ها موجوده، آخرین سری که تو ماه‌های آینده توزیع می‌شه احتمالا به اندازه کافی موجودی داشته باشه تا AIBها آخرین موجودی‌هاشون رو آماده کنن.

انویدیا به‌زودی تولید کارت گرافیک‌های GeForce RTX 3060 رو متوقف می‌کند

در حال حاضر، کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3060 نه تنها توی چندین فروشگاه بیشترین فروش رو داره، بلکه تو آخرین نظرسنجی سخت‌افزار Steam در جولای هم محبوب‌ترینه. این کارت گرافیک ۰.۲۲ درصد افزایش محبوبیت داشته و درصد کاربران دارای این کارت الان ۵.۷۱ درصده. این آمار دقیق نیست چون خیلی از کاربران تو نظرسنجی Steam شرکت نمی‌کنن و بعضی‌ها هم اصلا از Steam استفاده نمی‌کنن. ولی با نگاه به چند نظرسنجی ماهانه گذشته، مشخصه که RTX 3060 تو جدول بالاترین فروش قرار داره، بعد از اون هم کارت‌های مقرون‌به‌صرفه دیگه مثل GTX 1650 و RTX 3060 Ti هستن.

حتی توی آمازون، کارت گرافیک MSI Gaming GeForce RTX 3060 12GB با قیمت ۲۸۵ دلار بهترین فروش رو داره. تو Newegg هم بهترین فروش مربوط به MSI Ventus GeForce RTX 3060 12GB OC edition هست. هر دو فروشگاه چند تا RTX 3060 دیگه تو لیست ۵۰ تا پرفروش‌ترین کارت گرافیک‌ها دارن، که یعنی این کارت برای میلیون‌ها گیمر توی دنیا یه گزینه عالیه و تو فروش از نسل جدید RTX 4060 هم جلو زده. می‌تونید به لیست بهترین کارت گرافیک‌های سال ۲۰۲۴ هم یه نگاهی بندازید.

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی یک ستاره بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۰ / ۵. تعداد امتیازات ۰

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×