محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

اینتل موجودی کافی برای گارانتی خرابی پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ رو نداره!

چندی پیش اینتل خبر داد که گارانتی پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ رو دو سال افزایش میده. حالا گزارشاتی که WCCFtech منتشر کرده، نشون میده اینتل موجودی کافی از پردازنده‌ها نداره که بخواد درخواست‌های گارانتی رو تکمیل کنه! این گزارش که در ردیت پخش شده، نقطه نظر جالبی شده و اینتل هنوز واکنشی نشون نداده. با بنچفا همراه باشید تا ببینیم چه اتفاقی اتفاده!

اینتل و موجودی ناکافی پردازنده؟!

درخواست‌های گارانتی تعویض برای پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل با تاخیرهای زیادی مواجه شدن، چون موجودی کافی برای گارانتی پردازنده ندارن. ماجرا اینه که خیلی از کاربرا شروع کردن به تعویض پردازنده‌های خراب شده‌شون با پردازنده‌های نو، ولی اینتل نتونسته به موقع جواب بده، به میزان کافی پردازنده ندارن و حالا حالاها هم پردازنده نمیاد به انبارهاشون!

یکی از کاربرا توی ردیت، با نام Towel4، وقتی درخواست RMA برای پردازنده Core i9-13900K داده، ایمیلی از پشتیبانی اینتل دریافت کرده که توش گفته شده شرکت مشکل داره و نمی‌تونه تعداد کافی پردازنده برای این درخواست‌ها تامین کنه. Towel4 توی ردیت نوشته:

“همه جا خونده بودم که فرایند RMA اینتل چقدر راحت و سریع و بدون دردسره. ولی تجربه من اینطور نبوده. تا زمانی که نوبت به تعویض پردازنده‌ام رسید، همه چیز خوب پیش رفت. دیروز ازم خواستن آدرس و مشخصات کارت اعتباری‌م رو بدم که فرایند تعویض شروع بشه. اما بعدش توی یه ایمیل دیگه بهم گفتن هیچ پردازنده‌ای برای جایگزینی ندارن. نه پردازنده ۱۳۹۰۰K و نه ۱۴۹۰۰K. این واقعاً عجیبه. یعنی واقعاً اینتل هیچ پردازنده‌ای نداره؟ یا مشکل از لجستیکه؟ دیدم که بعضی‌ها توی انجمن‌ها می‌گفتن که پردازنده‌هاشون رو با مدل KF تعویض کردن یا حتی از نسل ۱۳ به ۱۴ ارتقا دادن، ولی این که هیچ موجودی ندارن واقعا دیوونگیه. واقعاً با شرایط خراب پردازنده‌ام، ۳-۴ هفته انتظار خیلی زیاده. البته شاید من زیادی دارم شاکی می‌شم. به هر حال، اگه برنامه داری پردازنده‌ت رو RMA کنی، بهتره همین الان شروع کنی و توی صف قرار بگیری.”

ناتوانی اینتل در تامین پردازنده برای گارانتی پردازنده‌های مشکل دار

طبق ایمیلی که بهش فرستادن، اینتل تایید کرده که پردازنده Core i9-13900K اون کاربر هنوز تحت شرایط گارانتیه. اما به خاطر مشکل “موجودی انبار”، پردازنده‌ای برای تعویض فعلاً ندارن. حتی پردازنده بالاتر و سازگار مثل Core i9-14900K هم موجود نیست. توی ایمیل گفته شده که باید ۴ تا ۵ هفته یا بیشتر منتظر بمونه تا موجودی جدید برسه و ازش پرسیدن که آیا حاضره ۳ تا ۴ هفته صبر کنه تا با تیم برنامه‌ریزی بررسی کنن. در آخر، WCCFtech نوشته:

این تأخیر برای گیمرهایی که پردازنده‌شون خراب شده و می‌خوان یه پردازنده نو بگیرن خیلی ناامیدکننده‌ست. خود من الان دارم از یه پردازنده دگرید شده Core i9-13900K استفاده می‌کنم که دیگه پایدار نیست و خیلی وقت‌ها کرش می‌کنه، حتی با این که پچ‌های جدید میکروکد رو نصب کردم. تنها راه‌حل اینه که پردازنده‌ رو اورکلاک و ولتاژشو بیارم پایین تا بتونم یه تجربه پایدار داشته باشم. حتی مرورگرهایی مثل کروم هم بدون این تنظیمات کرش می‌کنن.

پردازنده‌های اینتل در ایران گارانتی نمیشن پس اصلا نیازی به نگرانی درباره مشکلات گارانتی ندارید. فقط یهو ممکنه پردازنده به مشکل بخوره و اون موقع مجبورید یه پردازنده نو تهیه کنید:))). اینتل هنوز که هنوزه راه حل درستی برای مشکلات ارائه نداده و صرفا در حال پوشوندن مشکلات بوده. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی میفته و آیا اوضاع بهتر میشه یا نه.

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی یک ستاره بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۰ / ۵. تعداد امتیازات ۰

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

‫۲ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×