بررسیلپ‌تاپ

بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook X1504: ویووبوک ۱۵ اقتصادی ایسوس خوبه؟

اگر دنبال یه لپ‌تاپ اقتصادی می‌گردین که هم خوش‌قیمت باشه و هم بتونه کارای روزمره و حتی یه‌سری کارای سنگین‌تر رو انجام بده، Asus VivoBook 15 رو از دست ندین. این لپ‌تاپ که توی رده اقتصادی قرار داره، ویژگی‌های خیلی خوبی داره که اگه به فکر خرید لپ‌تاپ هستین، بهتره بهش توجه کنین. در این مقاله قصد داریم به بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook X1504 بپردازیم. تا انتها با بنچفا همراه باشید. پس بیاین بریم سراغ بررسی کاملش تا ببینیم واقعا چی تو چنته داره.

بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook X1504: ویووبوک ۱۵ اقتصادی ایسوس خوبه؟

ویدیو بررسی لپ‌تاپ ایسوس ویووبوک ۱۵

ممنون که با دیدن این ویدیو در یوتوب از ما حمایت می‌کنید.

این لپ‌تاپ رو افراشاپ در اختیار ما قرار داده. شما می‌تونید لپ‌تاپ Asus VivoBook X1504 و هر مدل دیگه‌ای رو با کد تخفیف Benchfa از افراشاپ تهیه کنید.

سخت‌افزار و عملکرد لپ‌تاپ Asus VivoBook X1504

این لپ‌تاپ با پردازنده Intel Core i5 نسل ۱۲ (۱۲۳۵U) میاد که برای کارای روزمره مثل وب‌گردی، ویرایش اسناد و حتی یه‌سری بازی‌های سبک خوب جواب می‌ده. البته توی مدل‌های دیگه‌اش می‌تونید پردازنده Core i3 یا i5 از نسل ۱۲ یا ۱۳ اینتل رو پیدا کنید. از این جهت، می‌شه گفت واسه کارای متوسط و معمولی مثل برنامه‌نویسی سبک یا کارای گرافیکی ساده هم مناسبه.

رم این لپ‌تاپ ۸ گیگابایته که برای اکثر کارای روزمره عالیه و با حافظه SSD که یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتیه، بوت شدن و اجرای برنامه‌هاش خیلی سریع انجام می‌شه. خلاصه، از لحاظ سخت‌افزاری، یه گزینه مناسب توی رده خودش محسوب می‌شه. توجه داشته باشید که نسخه ۵۱۲ گیگابایت این لپ‌تاپ در حال حاضر حدود ۲۷ میلیون تومان قیمت داره.

طراحی و کیفیت ساخت

از لحاظ طراحی هم این لپ‌تاپ ساده و در عین حال شیک طراحی شده. بدنه‌اش از پلاستیک فشرده‌ست که خوب مقاومت بدی هم نداره. وزنش هم حدود ۱.۷ کیلوگرمه، که خب خیلی سبکه و راحت می‌تونید با خودتون همه‌جا ببرید.

طراحی باریک و مینیمالیستی این VivoBook 15 باعث شده که هم توی خونه، هم دانشگاه، و هم محل کار به‌خوبی جواب بده. برای دانشجوها و کسایی که زیاد لپ‌تاپشون رو جابه‌جا می‌کنن، عالیه. شارژر لپ تاپ ویووبوک ۱۵ هم خیلی سبک وزنه و به همین علت می‌تونید به‌راحتی اون رو حمل کنید.

صفحه‌نمایش

لپ‌تاپ Asus VivoBook 15 یه نمایشگر ۱۵.۶ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ داره. این یعنی تصاویر کاملا واضح و شفاف بهتون می‌ده. یکی از مزیت‌های این صفحه‌نمایش ضد انعکاس بودنشه، که باعث می‌شه توی محیط‌های پرنور هم راحت بتونید باهاش کار کنید. ضمن اینکه حاشیه‌های نمایشگرش خیلی باریکن و باعث می‌شه نسبت تصویر به بدنه چیزی حدود ۸۵ درصد باشه، که یعنی فضای بیشتری برای کار با نمایشگر دارید. البته باید اشاره کنیم که صفحه نمایش این لپ‌تاپ با اینکه قابل قبوله اما اصلا خوب نیست و صفحه نمایش لپ‌تاپ لنوو Ideapad 3 slim که رقیب این لپ‌تاپه از این مدل بهتره. نوع صفحه نمایش هم TNئه بنابراین اصلا انتظار صفحه باکیفیتی نداشته باشید.

کیفیت رنگ‌ها و روشنایی هم برای کارای روزمره و تماشای فیلم خیلی خوبه و توی ویرایش عکس‌های ساده هم جواب می‌ده.

کیبورد و تاچ‌پد

کیبوردش برای تایپ طولانی‌مدت مناسبه. دکمه‌ها حیلی نرم نیستن اما فاصله خوبی هم دارن. توجه داشته باشید که کیبورد این دستگاه نور پس‌زمینه نداره بنابراین ممکن است در محیط‌های تاریک به مشکل بخورید. روی این کیبورد پوششی آنتی‌باکتریال وجود داره به گفته ایسوس که باعث میشه تا ۹۹ درصد از جذب ویروس و باکتری جلوگیری می‌کنه :))))

تاچ‌پد این لپ‌تاپ هم خیلی روانه و از قابلیت چندلمسی (Multi-Touch) پشتیبانی می‌کنه. به طور کلی عملکرد خوبی داره اما اندازه‌ش کوچیکه و این چیزیه که درباره این تاچ‌پد یکم اذیتم کرد.

پورت‌ها و اتصالات

بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook X1504: ویووبوک ۱۵

یکی از چیزایی که خیلی‌ها توی خرید لپ‌تاپ بهش توجه می‌کنن، پورت‌هاشه. Asus VivoBook 15 از این نظر هم خیلی خوب عمل کرده. از جمله پورت‌هایی که داره می‌تونم به موارد زیر اشاره کنم:

  • یه پورت USB-C: که می‌تونید ازش برای انتقال سریع داده‌ها و شارژ دستگاه‌ها استفاده کنید.
  • دو تا پورت USB-A 3.2: برای اتصال موس، کیبورد یا هر وسیله جانبی دیگه.
  • یه پورت HDMI: برای وصل کردن به تلویزیون، مانیتور یا پروژکتور.
  • جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون: که اگه هنوز عاشق هدفون‌های سیمی هستید، این جک نجات‌دهنده‌ست!
بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook X1504: ویووبوک ۱۵

این لپ‌تاپ از Wi-Fi 6 هم پشتیبانی می‌کنه که یعنی سرعت اتصال اینترنتتون خیلی بالاست. بلوتوث نسخه ۵.۰ هم داره، پس هر نوع دستگاه بی‌سیم رو می‌تونید بهش وصل کنید.

بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook X1504: ویووبوک ۱۵

باتری و شارژدهی

باتری لپ‌تاپ ویووبوک ۱۵ جزو نقاط قوتش نیست اما برای این دستگاه قابل قبوله. باتری ۴۲ وات ساعته که با یک شارژر ۴۵ واتی شارژ میشه و به طور میانگین بین یک ساعت و نیم تا ۲ ساعت عمر باتری داره. درسته که خیلی عمر باتری زیادی نداره و ممکنه مشکل‌ساز به‌نظر برسه اما شارژر کوچیک و سبک اون باعث میشه به‌راحتی بتونید اون رو با خودتون همه‌جا حمل کنید.

مزایا و کاربردها

در کل، اگه بخوایم مزایای این لپ‌تاپ رو جمع‌بندی کنیم، می‌تونیم به این نکات اشاره کنیم:

  • قیمت عالی: نسبت به کارایی و امکاناتش، قیمتش خیلی مناسبه.
  • وزن سبک و قابل حمل: برای کسایی که زیاد لپ‌تاپ رو با خودشون این‌ور اون‌ور می‌برن، خیلی خوبه.
  • عملکرد خوب در کارهای روزمره: کارهایی مثل وب‌گردی، تماشای فیلم، ویرایش متن و حتی بعضی بازی‌ها رو به‌راحتی انجام می‌ده.
  • پورت‌های متنوع: تقریبا نیازی به هاب‌های اضافی برای اتصال دستگاه‌ها ندارید.

نتیجه‌گیری

بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook X1504: ویووبوک ۱۵

لپ‌تاپ Asus VivoBook 15 یه گزینه عالی توی رده لپ‌تاپ‌های اقتصادیه. این دستگاه به‌خاطر طراحی سبک، عملکرد خوب، و عمر باتری مناسبش، به‌خوبی نیازهای کاربرای مختلف رو برطرف می‌کنه. اگه دنبال یه لپ‌تاپ با قیمت مناسب و امکانات خوب هستید، VivoBook 15 رو به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی توی لیستتون بذارید.

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی ستاره‌ها بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۰ / ۵. تعداد امتیازات ۰

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×