اخباراخبار سخت افزار

پردازنده‌های Intel Core Ultra 200S برای پیش‌خرید موجود شدند: Ultra 9 285K به قیمت ۵۸۹ دلار، Ultra 7 265K به قیمت ۳۷۹ دلار و Ultra 5 245K به قیمت ۲۹۴ دلار

پردازنده‌های دسکتاپ Intel Core Ultra 200S با اسم رمز “Arrow Lake” بالاخره رسیدند و الان می‌تونید اونا رو برای پیش‌خرید توی مدل‌های مختلف ۲۸۵K ،۲۶۵K و ۲۴۵K سفارش بدید. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

پردازنده‌های دسکتاپ Intel Core Ultra 200S با اسم رمز “Arrow Lake” الان برای پیش‌خرید در دسترس هستن: پردازنده Core Ultra 7 265K با قیمت ۴۱۹.۹۹ دلار و Core Ultra 5 245K با کمترین قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار لیست شدن.

اینتل به‌طور رسمی چیپ‌های Arrow Lake رو امروز معرفی کرد. هرچند این پردازنده‌ها تا ۲۴ اکتبر ارسال نمی‌شن، ولی خرده‌فروشی‌ها شروع به پیش‌فروش کردن. سایت Newegg اولین جاییه که توی آمریکا صفحه‌ای اختصاصی برای این پردازنده‌ها ایجاد کرده.

Intel Core Ultra 200S

طبق انتظار، ۵ مدل توی اولین سری معرفی شدن که شامل مدل‌های K و KF از سری Core Ultra 9، ۷ و ۵ هستن. ارزون‌ترینشون Core Ultra 5 245KF هست که با قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار لیست شده. مدل Core Ultra 5 245K هم با قیمت ۳۲۹.۹۹ دلار، Core Ultra 7 265KF با ۳۹۹.۹۹ دلار، Core Ultra 7 265K با ۴۱۹.۹۹ دلار و Core Ultra 9 285K با ۶۲۹.۹۹ دلار فروخته می‌شن که الان ناموجوده.

Intel Core Ultra 200S

پردازنده Intel Core Ultra 9 285K با ۲۴ هسته و ۲۴ رشته

پردازنده Core Ultra 9 285K پردازنده‌ی پرچمدار توی سری Core Ultra 200 “Arrow Lake” اینتل هست. این چیپ شامل ۸ هسته قدرتمند (P-Core) بر پایه معماری Lion Cove و ۱۶ هسته کم‌مصرف (E-Core) بر پایه معماری Skymont هست.

این پردازنده ۲۴ رشته داره و مجموعاً ۷۶ مگابایت کش (۳۶ مگابایت L3 و ۴۰ مگابایت L2) داره. فرکانس پایه برای هسته‌های P برابر ۳.۷ گیگاهرتز و برای هسته‌های E برابر ۳.۲ گیگاهرتزه، در حالی که حداکثر فرکانس بوست برای هسته‌های P برابر ۵.۷ گیگاهرتز و برای هسته‌های E برابر ۴.۶ گیگاهرتز هست. این پردازنده توی حالت پایه ۱۲۵ وات و توی حالت پیک ۲۵۰ وات برق مصرف می‌کنه.

Intel Core Ultra 200S

پردازنده Intel Core Ultra 7 265K با ۲۰ هسته و ۲۰ رشته

این پردازنده که یکی دیگه از مدل‌های قدرتمند این سریه، شامل ۸ هسته P و ۱۲ هسته E هست که در مجموع ۲۰ هسته و ۲۰ رشته رو به ارمغان میاره. این مدل دارای ۳۰ مگابایت کش L3 و ۳۶ مگابایت کش L2 هست.

Intel Core Ultra 200S

پردازنده Intel Core Ultra 5 245K با ۱۴ هسته و ۱۴ رشته

پردازنده Intel Core Ultra 5 245K، که شامل ۶ هسته P و ۸ هسته E هست، در مجموع ۱۴ هسته و ۱۴ رشته داره و فرکانس پایه هسته‌های P به ۴.۲ گیگاهرتز و هسته‌های E به ۳.۶ گیگاهرتز می‌رسه.

Intel Core Ultra 200S
CPUCores/ThreadsBase Clock (P/E Core)Max Boost (P/E Core)Cache (L3 / L2)TDP (PL1 / PL2)Price (SEP)
Core Ultra 9 285K۲۴/۲۴ (۸+۱۶)۳.۷ / ۳.۲ GHz۵.۷ / ۴.۶ GHz۳۶ MB / 40 MB۱۲۵W / 250W$۵۸۹ US
Core Ultra 7 265K۲۰/۲۰ (۸+۱۲)۳.۹ / ۳.۳ GHz۵.۴ / ۴.۶ GHz۳۰ MB / 36 MB۱۲۵W / 250W$۳۹۴ US
Core Ultra 7 265KF۲۰/۲۰ (۸+۱۲)۳.۹ / ۳.۳ GHz۵.۴ / ۴.۶ GHz۳۰ MB / 36 MB۱۲۵W / 250W$۳۷۹ US
Core Ultra 5 245K۱۴/۱۴ (۶+۸)۴.۲ / ۳.۶ GHz۵.۲ / ۴.۶ GHz۲۴ MB / 26 MB۱۲۵W / 159W$۳۰۹ US
Core Ultra 5 245KF۱۴/۱۴ (۶+۸)۴.۲ / ۳.۶ GHz۵.۲ / ۴.۶ GHz۲۴ MB / 26 MB۱۲۵W / 159W$۲۹۴ US

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی ستاره‌ها بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۰ / ۵. تعداد امتیازات ۰

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×