ابزار گیم چک بنچفا رو امتحان کن
اخباراخبار بازی ها

برای اجرای God of War Ragnarok به اکانت PSN نیاز دارید… روی استیم البته

چندی پیش سونی خبر داد که بازی God of War Ragnarok بعد از یک سال و ده ماه از انتشار اولیه‌اش روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵، قراره به پیسی پورت بشه. سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی God of War Ragnarok هم توسط سونی اعلام شد و این بازی در ۱۹ سپتامبر، روی استیم عرضه شد. حالا این شرکت یه شرط عجیبی برای اجرای این بازی گذاشته؛ شما باید به PSN لاگین کنید! تا پایان این خبر با بنچفا همراه باشید.

فوتیج بازی God of War Ragnarok روی پیسی

مشکل Helldivers 2 متفاوت بود!

این اولین باری نیست که سونی تصمیم به این کار گرفته. چند ماه پیش بود که لاگین روی PSN در Helldivers 2 هم اجباری شد.

البته قضیه Helldivers 2 فرق داشت. ابتدا که Helldivers 2 عرضه شده بود این بازی نیاز به لاگین PSN نداشت، بعدا این مشکل اضافه شد. با توجه به اینکه PSN در خیلی از کشورها در دسترس نیست، اینکه این نیاز بعدا اضافه شد مشکل بزرگی بود چرا که دیگه پلیرها توانایی ریفاند بازی رو نداشتن.

فوتیج بازی Helldivers 2
Helldivers 2 – Credit: GameTyrant

دومین دلیل اینه که Helldivers 2 یه بازی چندنفره‌ست و خب منطقی بود یه جورایی آنلاین بودن براش لازمه. God of War Ragnarok اصلاً حالت چندنفره نداره، پس این که نمی‌تونی بازی رو بدون اینترنت و آفلاین اجرا کنی، مخصوصاً برای کاربرای Steam Deck و بقیه دستگاه‌های دستی واقعا رو مخه.

دلایل اینکه این کار سونی انقدر رو مخه!

از یه طرف، این باعث بمباران نظرات منفی God of War Ragnarok هم شده، که واقعا ناراحت‌کننده‌ست. کسایی که این پورت رو بازی کردن میگن که خیلی خوبه. نسخه PC بازی خوب بهینه شده و کامل به بازار اومده، همون‌طور که از پورت‌های پلی‌استیشن به PC انتظار داریم (از The Last of Us می‌گذریم). چند گزارش از مشکلات DLSS و FSR و همچنین مشکلات استفاده از VRAM توسط بازی گزارش شده بود، اما تنها یک روز پس از عرضه مشکل حل شد. همچنین محدودیت اجرای بازی با VRAM پایین هم برداشته شده و کاربرانی که کمتر از ۶ گیگابایت حافظه VRAM دارن هم می‌تونن وارد بازی بشن. ولی اینجا ناراحتی بیشتر از سمت کاربرا نیست، بلکه مشکل اصلی از سونیه که یه الزام غیرضروری برای PSN رو به بازی تک‌نفره اضافه کرده که اصلاً نیازی بهش نداره.

تصویر بازی God of War Ragnarok روی پیسی

سونی احتمالا این کار رو انجام میده تا از نصب غیرقانونی بازی جلوگیری کنه، که نشون میده چقدر سونی با این فضا ناآشناست. سونی از هیچ رمزگذاری خارجی استفاده نمی‌کنه، به جاش به این روش رو آورده که به راحتی توسط کرک‌کننده‌ها قابل گذشتنه. لاگین PSN فقط باعث میشه کسایی که بازی رو به صورت قانونی تهیه کردن بیشتر از همه اذیت بشن.

شاید سونی مثل همون ماجرای Helldivers 2 دوباره راهش رو تغییر بده. اگه سونی واقعاً همون‌طور که قبلاً گفته بود، (هنوز داره یاد می‌گیره چطوری با کاربرای PC بهتر رفتار کنه)، باید حواسش رو بیشتر جمع کنه و نذاره این الزام ورود به PSN تو بازیایی باشه که هیچ نیازی بهش ندارن؛ ترجیحا هم به طور کامل حذفش کنه.

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی ستاره‌ها بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۰ / ۵. تعداد امتیازات ۰

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×