محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بررسیفن و خنک کننده

بررسی Cooler Master Hyper 212 Evo v2: احیای یک کلاسیک ارزان قیمت

بررسی قبل از خرید Cooler Master Hyper 212 Evo v2

خنک کننده پردازنده Cooler Master Hyper 212 Evo v2 با قیمت حدود ۴۰ دلار در زمان عرضه یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها برای کامپیوترهای میان‌رده‌ست. مدل کولر هایپر ۲۱۲ سال‌هاست که جزو بهترین و پرفروئش‌ترین خنک کننده‌های بادی کولرمستر محبوب میشه. این نسخه‌ای که ما قصد بررسی اون رو داریم یک نخسه ویژه از این محصوله که قابلیت‌های بیشتری داره. این مدل‌ هم مثل مدل پایه هدفش اینه که با قدرت خنک کنندگی زیاد و قیمت پایین، تجربه خوبی رو برای کاربرها به وجود بیاره. من پیشنهاد می‌منم اگه قصد خرید یک سیستم جدید رو دارید و از پردازنده‌های میان‌رده توی اون استفاده می‌کنید، حتما خنک کننده پردازنده Cooler Master Hyper 212 Evo v2 رو توی انتخاب‌هاتون داشته باشید. تا آخر این مطلب با بنچفا همراه باشید.


ارتفاع۶.۲۵ اینچ / ۱۵۸.۸ میلی‌متر
عرض۴.۷۵ اینچ
عمق۲.۰ اینچ / ۵۰.۱ میلی متر، (۳.۲۵ اینچ / ۸۲.۶ میلی‌متر با فن)
ارتفاع پایه۱.۳۸ اینچ / ۳۵.۱ میلی‌متر
فن‌های خنک کننده(۱) ۱۲۰ × ۲۵ میلی‌متر
اتصالات(۱) PWM 4 پین
وزن۶۶۲ گرم
سوکت‌های اینتل۷۷۵، ۱۱۵x ،۱۳۶۶ ،۲۰۱۱x ،۲۰۶۶ ،۱۲۰۰
سوکت‌های AMDFM2(+) ،FM1 ،AM2(+) ،AM3(+) ،AM4
گارانتی۲ سال
قیمت۴۰ دلار

خنک کننده پردازنده Cooler Master Hyper 212 Evo v2 از یک بازوی چرخشی و یک میله برای اتصال آسان استفاده می‌کنه که این‌ها کار وصل کردن این کولر رو خیلی ساده می‌کنن. این کولر از بیشتر سوکت‌های اینتل و AMD پشتیبانی می‌کنه. البته لازمه بگم که سی‌پی‌یو Threadripper توی اون‌ها نیست. اما همونطور که می‌دونید این پردازنده که تعداد هسته زیادی داره، به طور کلی به یک کولر خیلی قوی‌تر نیاز داره. علاوه‌بر این مجموعه‌ای از سخت‌افزار اضافی به منظور نصب فن برای کاربرانی که به دنبال اضافه کردن یک فن اضافی به Hyper 212 Evo v2 برای جریان هوای فشار/کشش هستن، یک تقسیم‌کننده PWM برای عملکرد دو فن و یک سرنگ همگی جزو لوازمی هستن که با باز کردن جعبه آنها را مشاهده خواهید کرد.

کولر مستر (Cooler Master) از یک فن به‌روز SickleFlow 120 با سرعت ۱۸۰۰ RPM داخل مدل ۲۱۲ Evo v2 استفاده کرده که با گیره‌های نصبی ارائه می‌شن. مرکز فن با یک لوگوی هولوگرافی تزئین شده. با این حال، توی این فن خنک کننده خبری از RGB/aRGB نیست چون به نظر می‌رسه Cooler Master به تم اصلی Hyper 212 مینیمالیسم مقرون‌به‌صرفه همچنان پایبنده.

این کولر تعداد ۴ عدد هیت پایپ ۶ میلی‌متری از جنس مسی داره که کف کولر رو پوشوندن.

پشت بال خنک‌کننده خیلی شبیه به مدل‌های Hyper 212 سال‌های گذشته‌ست، اما با یک سری بهبودها. یک بلوک نصب آلومینیومی هم روی لوله‌های حرارتی Evo v2 ثابت شده.

همونطور که در ابتدا گفتم این خنک کننده برای خنک نگه داشتن پردازنده‌های میان‌رده جواب میده و یک جایگزین عالی برای کولرهای استوک محسوب میشه و شما نباید انتظار خیلی زیادی از اون داشته باشید. با توجه به تست‌ها و بنچمارک‌های انجام شده روی این کولر نتایج جوری بوده که هنوز بعد از ۱۰ سال از عرضه این کولر هنوز می‌تونه یکی از بهترین انتخاب‌های کاربرانی باشه که به دنبال یک سیستم میان‌رده با عملکرد عالی هستن.

بنچمارک‌های خنک کننده پردازنده Cooler Master Hyper 212 Evo v2

از همه این‌ها که بگذریم می‌رسیم به بنچمارک‌ها. شما می‌تونید نتایج این کولر رو روی پردازنده  Ryzen 9 5950X در دو حالت مختلف یعنی ۹۵ وات و ۱۲۵ وات و در مقایسه با کولرهای رقیب این قطعه مشاهده کنید.

بنچمارک خنک کننده پردازنده Cooler Master Hyper 212 Evo v2

در بنچمارک دما با توان ۹۵ وات این کولر به دمای ۶۴ درجه می‌رسه. یعنی عملکردی مشابه خنک کننده Noctua NH U125.

 خنک کننده پردازنده Cooler Master Hyper 212 Evo v2 بنچمارک
بنچمارک ایر کولر خنک کننده پردازنده Cooler Master Hyper 212 Evo v2

اگه قصد دارید خنک کننده پردازنده Cooler Master Hyper 212 Evo v2 رو خودتون نصب کنید حتماً دفترچه راهنمای این قطعه رو به خوبی مطالعه کنید. معمولاً نصب این کولرها کمی چالش داره که نسبت به مدل اون‌ها متفاوته. شما می‌تونید بررسی خنک کننده پردازنده DeepCool AK620 رو هم مطالعه کنید.

جمع بندی از بررسی خنک کننده پردازنده Cooler Master Hyper 212 Evo v2

در این مطلب به بررسی خنک کننده پردازنده Cooler Master Hyper 212 Evo v2 پرداختیم و بنچمارک های اون رو برای پردازنده‌های اینتل و AMD قرار دادیم. این کولر برای پردازنده‌های میان‌رده کافیه. اگه قصد خرید یه کولر جمع‌وجور رو دارید و پردازنده‌تون هم مصرف خیلی بالایی نداره، این خنک کننده بهترین گزینه‌ست.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×