محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار بازی هابازی

بازی The Last of Us Part I در استفاده از پردازنده از ۱۶ رشته پردازشی همزمان استفاده می‌کند

آخرین نسخه بازی The Last of Us با توجه به بررسی‌های اخیر برای PC، عملکرد بسیار خوبی داره. این بازی با استفاده از تمامی رشته‌های پردازشی موجود در پردازنده، از حداکثر ۱۶ رشته پردازشی استفاده می‌کنه و به نظر بررسی‌کننده‌ها، بهترین بازی از نظر پشتیبانی و استفاده از رشته‌های پردازشیه. تا آخر این مطلب با بنچفا همراه باشید.

تیمی از کاربرها به تازگی بررسی‌ای روی عملکرد بازی The Last of Us رو در سیستم‌های خانگی انجام دادن و نتایج به دست اومده از این بررسی‌ها نشون می‌ده که عملکرد بازی در سیستم‌های خانگی بسیار خوبه و از تمامی رشته‌های پردازشی موجود در پردازنده استفاده می‌کنه تا بهترین عملکرد رو ارائه بده.

در این بررسی، از یک سیستم با پردازنده AMD Ryzen 9 7950X3D، ۳۲ گیگابایت حافظه DDR5 با سرعت ۶۰۰۰ مگاهرتز، سیستم عامل ویندوز ۱۰ و کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا استفاده و عملکرد عالی بازی با استفاده از تمامی رشته‌های پردازشی آن نشون داده شده. در این بررسی، PC با درایور GeForce 531.41 مجهز شده.

برای بررسی بهتر عملکرد بازی The Last of Us در PC، گروهی از کاربرها به بخش مقدمه یا Prologue این بازی رجوع کردن. این بخش بیشترین تعداد از کاراکترهای غیرقابل کنترل (NPC) رو داره که توسط هوش مصنوعی کنترل میشن، بنابراین تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرن و پردازنده و کارت گرافیک باید حداکثر عملکرد خودشون رو ارائه بدن. تنظیمات گرافیکی بازی در حداکثر حالتش قرار گرفته اما وضوح تصویر روی ۷۲۰p تنظیم شده تا از ایجاد گلوگاه توسط کارت گرافیک جلوگیری بشه. در این بررسی، سیستم مورد استفاده شامل پردازنده AMD Ryzen 9 7950X3D، ۳۲ گیگابایت حافظه DDR5 با سرعت ۶۰۰۰ مگاهرتز، کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا و سیستم عامل ویندوز ۱۰ بوده. برای انجام تست، درایور GeForce 531.41 روی سیستم خانگی نصب شده. یکی از نتایجی که از این تست به دست اومده عملکرد عالی بازی در استفاده از تمامی رشته‌های پردازشیه.

در اولین مرحله تست CCD دوم، برای بررسی عملکرد پردازنده Ryzen 9 7950X3D، بازی The Last of Us Part I در حالت غیرفعال قرار گرفت. نتایج به دست اومده نشون می‌دن که این بازی تونستهتمامی هسته‌های پردازنده رو به کار بگیره و عملکرد حداکثری داشته باشه. در مرحله بعد، قابلیت SMT فعال شد که مشابه قابلیت Hyper-Threading در پردازنده‌های اینتل محسوب میشه. نتایج جالب این تست نشون داد که بازی The Last of Us Part I می‌تونه از تمامی رشته‌های پردازنده برای بهبود عملکرد استفاده کنه و به همین دلیل باید این بازی رو یک بازی استثنایی و ویژه تلقی کرد.

نسخه PC بازی The Last of Us Part I
بازی The Last of Us Part I برای PC
تست بازی The Last of Us Part I روی PC

در آزمایش نهایی با استفاده از پردازنده Ryzen 9 7950X3D، قابلیت SMT روی هر دو CCD آن فعال شده تا بتونه تا ۳۲ رشته پردازشی را برای بازی The Last of Us Part I به کار بگیره. نتایج این تست هم نشون می‌ده که این بازی قادره به صورت همزمان تا ۱۶ رشته پردازشی را برای بهبود عملکرد خودش به کار بگیره. با این حال، این نتایج نمی‌تونن به تنهایی تضمین‌کننده عملکرد مناسب بازی باشن، اما مشخص می‌کنن که استفاده از بیش از ۱۰ رشته پردازشی، قدرت موتور بازی سازی اون رو به نمایش میذاره.

در ضمن، استودیو بازی‌سازی Naughty Dog، بروزرسانی دوم رو برای نسخه PC بازی The Last of Us Part I منتشر کرده که باعث بهبود عملکرد بازی روی سیستم‌های خانگی شده. با این حال، برای اجرای بازی با تنظیمات گرافیکی Ultra، نیاز به حافظه رم با ظرفیت بیشتر از ۱۶ گیگابایت دارید، که این موضوع به خوبی با نتایج تست‌های بالا تطابق داره.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×