محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

لیک جدید کارت RTX 4070: پایانی برای این لیک‌ها نیست!

هنوز جند روز با عرضه رسمی کارت RTX 4070 توسط انویدیا فاصله داریم، اما همینطور عکس‌ها و اطلاعات جدیدی از اون‌ها لو میره. رسانه VideoCardZ کلی عکس از مدل‌های مختلف کارت RTX 4070 منتشر کرده که از گیگابایت، پالیت، زوتک و MSI هستن. خبری از ایسوس نیست، که نشون میده این شرکت امنیت اطلاعاتی بالاتری نسبت به بقیه شرکت‌ها داره. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

عکس‌ها نشون میدن که گیگابایت معتقده کارت ۴۰۷۰ به سه فن برای بهترین خنک‌کنندگی نیاز داره، و تمام ۴ مدل خودش از این کارت رو به خنک‌کننده‌هایی که روی کارت RTX 4070 Ti دیده میشن مجهز کرده. احتمالا باقی کارت‌های گیگابایت هم همینطور باقی می‌مونن، و باید منتظر بمونیم و ببینیم این شرکت با کارت‌های ۴۰۵۰ و ۴۰۶۰ چیکار می‌کنه. نکته جالب، اینه که گیگابایت تصمیم گرفته دو مدل Eagle RTX و Windforce رو به تنها یک کانکتور ۸ پین استاندارد مجهز کنه، و کارت‌های بالارده Aero و Gaming از کانکتور باکلاس‌تر ۱۲VHPWR بهره می‌برن.

دوتا از کارت‌های MSI رو هم قبلا نشونتون داده بودیم، اما حالا تصویری از کارت RTX 4070 Ventus 2X با دو فن هم منتشر شده. این کارت دقیقا شبیه مدل ۳ فن این کارته، اما با یک فن کمتر. با توجه به اینکه مصرف این کارت کمتر از ۳۰۰ واته، استفاده از دو فن نباید مشکلی به وجود بیاره، اما باید حتما از این کارت‌ها بنچمارک بگیریم تا ببینیم عملکردشون در مقایسه با هم چطوره. تصویری از کارت SUPRIM هم تا الآن منتشر نشده. همچنین تصاویر قبلی نشون دادن که این شرکت هم استراتژی گیگابایت رو پیش گرفته؛ دو کارت Ventus از کانکتور ۸ پین و کارت‌های SUPRIM و Gaming از کانکتور ۱۲VHPWR. این حق انتخاب به نفع مشتریه، چون کسایی که به دنبال کارت‌های ارزون‌تر هستن، نیازی نیست به دنبال پاوری که از این کانکتور جدید پشتیبانی می‌کنن برن و یا از مبدل‌های زشت استفاده کنن.

دو تصویر آخر هم متعلق به زوتک و پالیته. کارت‌های این دو شرکت هم از دو فن بهره می‌برن، و کارت زوتک به ریشه‌هاش برمی‌گرده و از زبان طراحی که با کارت ۲۰۶۰ پایه‌گذاری کرد استفاده می‌کنه، با همون رنگ‌های قبلی:| . کارت‌های ۴۰۹۰، ۴۰۸۰ و ۴۰۷۰ Ti این شرکت کیفیت و عملکرد خیلی خوبی داشتن، و امیدواریم این کارت هم مثل همون ها باشه نه کارت‌های نسل‌های گذشته.

انویدیا قراره کارت RTX 4070 رو در تاریخ ۱۳ آوریل روانه بازار کنه. همونطور که از بسته‌بندی کارت‌ها مشخص بود، این کارت از ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6X بهره می‌بره، همون حافظه‌ای که روی RTX 4070 Ti هم استفاده شد. برای تست عملکرد هم باید منتظر بمونیم و ببینیم این کارت‌ها چه عملکردی دارن.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×