محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بازیبررسی بازی

بررسی بازی Hades؛ روگ لایک دوست‌داشتنی

بازی Hades، از آخرین بازی‌های Supergiant Games محسوب میشه که با دوربین ایزومتریک، سبک اکشن و روگ لایت طراحی شده. این بازی، محدود به دنیای خودش نیست و بازی‌های دیگه رو هم برای رقابت به چالش کشیده و جاش رو بین بازی‌های زمان خودش به‌خوبی پیدا کرده. واقعاً Supergiant Games با ساخت این بازی، ماموریتی که یک سازنده بازی داره رو با افتخار انجام داده. تا آخر بررسی بازی Hades با بنچفا همراه باشید.

نسخه کامپیوتری Hades هنوز هم یک نمونه خوب از بازی‌هاییه که با الگوی جدید و سبک‌تر به قلب بازیکنا و منتقدان آتیش می‌زنه. به عبارتی، Hades مثل یه بازی زیر زمینیه که سازنده‌هاشون می‌تونن با اطمینان توصیه کنن که اگه دنبال یه بازی باکیفیت هستید می‌تونید سراغ این بازی برید. ولی اولویتت نیست که یه AAA باشه.

بعد از مدتی که Hades با سایر بازی‌های بزرگ سال گذشته در رقابت بود، به نوبه خودش به کنسول اومده تا باز هم تجربه خوبی برای گیمرها به‌وجود بیاره. Supergiant Games تصمیم گرفته که با انتشار این بازی برای پلتفرم‌های دیگه، دوباره آتیش رو روشن کنه و بازیکنایی که قبلاً نمی‌تونستن این بازی رو بازی کننُ روی کنسول اون رو داشته باشن. حالا سوال اینجاست که آیا Supergiant Games موفق بوده که برای دومین بار نشون بده که موفقیتش توی انتشار یه بازی اتفاقی نبوده.

بررسی بازی Hades هادس

خب من نمیدونم این بازی رو قبلاً بازی کردید یا نه، ولی حتماً اینو باید بدونید که این بازی همچنان جذابیت‌های خودش رو داره و با ارائه برای پلتفرم‌های مختلف،می‌تونید اون رو روی کنسول یا پی سی بازی کنید. داستان بازی Hades درباره‌ شخصیت زاگرئوس هست که قصد فرار از دنیای زیرین رو داره.

این داستان مربوط به یک پدر و پسر میشه که با هم درگیری دارن، ولی چون بازی افسانه‌ای حساب میشه، اکشن و مبارزه در این بازی به عنوان مهم‌ترین قسمتش شناخته میشه. زاگرئوس می‌دونه که پدرش باهاش موافقت نخواهد کرد، پس برای رسیدن به آسمون و فرار از جهان زیرین، باید با دشمنان و دوستانش مبارزه کنه. با همه قدرت پدرش برای مانع شدن از فرار زاگرئوس، او باید با همه دشمنان و موانعی که جلوی روش قرار می‌گیرن مبارزه کنه تا به هدفش برسه.

بازی Hades واقعا جالب و سرگرم‌کننده‌س! حتی اگه تا حالا کتاب، فیلم و بازی‌های دیگه‌ای با موضوعات مشابه رو دیده باشید هم باز بازی Hades حتما باید توی لیست بازی‌هایی که باید امتحان کنید وجود داشته باشه. مخصوصاْ اگه کلاْ به مباحث و داستان‌های اساطیری مثل من علاقه داشته باشید.

این بازی بهت یادآور می‌شه که چرا ما اینقدر به God of War علاقه‌مندیم و چرا این بازی اینقدر محبوبه. داستانش هم چندان اصلی نیست، ولی تنوع و جذابیت روانشناختی و رزمی که با اساطیر یونانی داره، واقعا تجربه‌ای جدید و خاص رو به بازیکن می‌ده.

بررسی بازی Hades

بهترین قسمت بازی، روند کمک به زاگرئوس هست که توسط شخصیت‌های زیبا و جذاب دنیای بازی برای بازیکن در نظر گرفته شده. بعضی وقتا که فکر می‌کنی توی دنیای تاریک و تنها این بازی هستی، شخصیت‌های بازی از تاریکی مثل خورشید ظاهر می‌شن و توی این مواقع قابلیت‌های جدید بهت ارائه می‌دن. دوستان و دشمنان هم برای تجربه کامل بازی، توی بازی حضور دارن.

این دنیای زیرزمینی تنها با مراحل تکرارشونده و دشمنان تکراری همراه نیست. بلکه شما می‌تونید ساعت‌ها بدون هدف و بدون هیچ بازتابی از واقعیت توی این فضا بازی کنید بدون اینکه تجربه تکراری و کلیشه‌ای داشته باشید. ولی در بازی Hades داستان‌های بیشتری وجود داره که خیلی جذاب و پرمعنی هستن و برای کسانی که به کنکاش و تفکر علاقه دارن، می‌تونه جذاب باشه. البته اگر خواستید تجربه بیشتری نداشته باشید هم مشکلی نیست، ولی اگر دوست دارید داستان‌های بیشتری رو بشنوید و دنبال کنید، پس می‌تونید پس‌زمینه‌های داستانی رو هم کشف کنید که تا حالا اون مسیر داستانی رو طی نکردید.

داستان‌های متنوع و جذاب در طول مسیر

این داستان‌هایی که در مسیر بازی با آنها روبه‌رو می‌شید خیلی جذابن و با جوایزی که بهتون داده میشه، تشویقتون می‌کنن که بیشتر تفکر کنید و بخواید بیشتر درباره‌شون بدونید. البته این داستان‌ها به‌راحتی در دسترس نیستن و باید سخت تلاش کنید که بهشون برسید. البته اگر سخت‌کوش‌تر باشید و بهشون برسید، بدون شک لذت بیشتری هم ازشون می‌برید. البته برخی بازیکن‌ها ممکنه داستان‌های فرعی و انشعاب‌های ثانویه رو از دست بدن.

شخصیت‌پردازی و داستان در بازی همیشه بر این مبتنی نیست ولی بهتر بود که سازندگان با برخی تغییرات، داستان‌ها رو برای بیشتر بازیکنان قابل دسترسی کنن. با این حال، بازی Hades چند جلوه بصری و شنیداری دیگه داره که به تنهایی برای بازی کردن خیلی جذاب هستن و به نیاز به داستان‌های فرعی و انشعابی ثانویه نیست. اما به‌هرحال این داستان‌های فرعی واسه کسایی مثل من که دوست دارن ته بازی رو درارن و همه مراحل رو پست سر بذارن وجود داره.

بازی Hades از نظر گرافیکی هم بسیار جذابه و نمی‌شه به راحتی از زیبایی‌هاش غافل شد. این بازی با طراحی‌های رنگارنگ و فانتزی، آدم رو عمیقابه خودش جذب می‌کنه. هر محیط بازی طراحی ویژه‌ای داره که با دشمنان بازی خیلی خوب هم‌خوانی داره. این دشمنان هم با توجه به هر محیط، موانع و تله‌های مخصوص‌ به خودشون تغییر می‌کنن. و از همین تله‌ها می‌تونید برای از پا درآوردن این دشمن‌ها استفاده کنید. البته به شرطی که خودتون قربانی این موانع و تله‌ها نشید.

از نظر فنی هم بازی Hades بدون هیچ لگ و باگی روی هر سیستمی راحت اجرا میشه. فرقی نمی‌کنه روی PC بازی کنید یا کنسول. حتی اگر یه سیستم میان‌رده داشته باشید، هنوز هم می‌تونید از تجربه این بازی لذت ببرید. هر محیط بازی دارای چشم‌انداز منحصربه‌فرد خودشه که بهتره خودتون بازی کنید تا متوجه منظورم بشید. طراحی دشمنان و باس‌ها هم با توجه به تعداد محیط‌ها، خیلی متنوع طراحی شده. شاید بعد از چند بار نبرد با هر دشمن، شناخت کاملی ازش پیدا کنید، ولی همیشه هم این شانس وجود داره که دشمنای جدیدی ظاهر بشن و شما رو غافلگیر کنن. بهترین قسمت بازی، زمانی بود که موسیقی‌های جذاب بازی شروع می‌شدن. موسیقی یه قسمت از مبارزات و گیم‌پلی بازی محسوب میشه که بهتون حس خیلی خوبی میده. هر بار که به یه محیط جدید می‌رسید، موسیقی جدیدی رو هم می‌شنوید.

بازی هادس برای کامپیوتر و اکس باکس

یه چیزی بگم، تو بازی Hades دیالوگ‌های بین شخصیت‌ها خیلی بهتون کمک می‌کنه که با شخصیت‌های بازی ارتباط برقرار کنید. بازی Hades به‌دلیل داستان و گیم‌پلی خاصش می‌تونه تا یه مدت بهترین دوستتون باشه و شما رو برای ماه‌ها و ساعت‌ها سرگرم کنه. این بازی برای کسایی هم که تاحالا بازی روگ لایک نکردن، یه شروع خوب می‌تونه باشه. پس اگه دنبال بازی هیجان‌انگیز، طولانی و دیوانه‌وار هستید، Hades دقیقا چیزیه که دنبالشید. بازی Hades نه تنها یکی از بهترین بازی‌های روگ لایکه، بلکه یکی از بهترین بازی‌هایی هست که در نسل هشتم عرضه شده.

خب الان دیگه می‌خوام درباره دو باس فایت اول و دوم صحبت کنم. بعد از چند بار تلاش و جنگیدن با این باس‌ها، الان شاهد یه شکل و شمایل جدید از مبارزه باهاشون هستیم. یعنی همیشه با یه باس فایت یکسان مواجه نمی‌شید، هر بار بعد از چند بار تلاش، یه جنگ متفاوت و جدید رو تجربه می‌کنید. البته تغییرات و محتویاتی که سوپرجاینت گیمز برای بازیکنا در نظر گرفته، فقط به این مورد ختم نمی‌شه.

تیم سازنده برای آخر بازی و همچنین ترغیب کاربران برای دیدن پایان واقعی و ادامه بازی، سیستمی رو طراحی کردن که از طریقش می‌تونید چالش‌های مختلفی رو روی بازی اعمال کنید و با تموم کردنشون، پاداش‌های خوبی رو بدست بیارید. همچنین برای کاربران تازه‌وارد، حالت God Mode رو طراحی کردن که می‌تونید از بخش تنظیمات فعالش کنید. شاید به نظر برسه که God Mode باعث میشه که شخصیت شما نامیرا بشه، ولی اصلا اینطور نیست. با استفاده از این حالت، مقاومت شما در برابر ضربات دشمن رو ۲۰ درصد بیشتر می‌کنه و با مرگ شما، هربار دو درصد به این مقدار اضافه می‌شه.

سوپرجاینت گیمز با یک حالت هوشمند خفن، قصد داره کاربرای تازه وارد روگ‌لایک رو هم به این بازی جذب کنه. حتی کسایی که به بازی‌های روگ لایک علاقه‌ای ندارن شاید با فعال کردن این گزینه ترغیب بشن که این بازی رو تا انتها انجام بدن. البته بعید می‌دونم بعد از چند دقیقه بازی کردن بیخیال این کاراکتر دوست‌داشتنی خوش‌صدا با داستان‌هاش بشید.

خلاصه بررسی بازی Hades

خلاصه و جمع‌بندی نویسنده

در این مقاله از وب سایت بنچفا به بررسی بازی هادس برای پی‌سی و کنسول پرداختیم. هادس یه بازی کامپیوتریه که شما رو در نقش پسر خدای مرگ به نام زاگریوس قرار میده و شما باید با دشمنان و هیولاها مبارزه کنید و از چنگ پدرتون و جهان زیرین یا همون جهان مردگان فرار کنید تا بخ دنیای زنده‌ها و سطح زمین برسید. توی بازی می‌تونید با جمع کردن سکه‌ها و چیزای دیگه، تجهیزات و قدرت‌هاتون رو ارتقا بدید. همچنین، از طریق داستان و دیالوگ با شخصیت‌های دیگه، داستان اصلی بازی به تدریج براتون فاش می‌شه. باید بگم که صداگذاری و دیالوگ های بازی هادس یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوتش به حساب میاد و در طول مسیر کلی براتون لذت‌بخش میشه. با گرافیک بسیار زیبا و استفاده از رنگ‌های جذاب،”هادس” بازی خوبیه که بعد از چند دقیقه بازی کردن خودتون رو ساعت‌ها غرق در این بازی پیدا می کنید.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×