محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

اطلاعات مهم جدید از عرضه کارت Nvidia Geforce RTX 4060 Ti

انویدیا اطلاعات جدیدی از زمان عرضه کارت میان رده و احتمالا ارزان قیمت RTX 4060 Ti در اختیار همکاران و تولیدکننده‌های کارت گرافیک قرار داده، که در اون زمان احتمالی عرضه این کارت رو اعلام کرده. این اطلاعات مستقیما از طرف انویدیاست، اما ممکنه تا زمان عرضه باز هم تصمیمات جدیدی درباره عرضه این کارت عرضه بشه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

طبق این لیست، انویدیا از چند روز پیش عرضه کارت RTX 4060 Ti رو به رسانه‌های مختلف شروع کرده، و قراره از ۵ می ارسال جهانی اون رو شروع کنه. زمان معرفی رسمی و شروع فروش این کارت، مجهوله و انویدیا تنها به پایان ماه می اشاره کرده، اوایل خرداد ماه، و زمان دقیق‌تری مشخص نیست. این به رسانه‌ها یک ماه زمان برای بررسی، بنچمارک و آنالیز دقیق کارت میده، که از زمانی که معمولا میده کمتره. EVGA گفته بود که برخی از تولیدکننده‌های کارت گرافیک مثل خود این شرکت، تنها در یک تا دوماه به معرفی رسمی کارت از وجود اون مطلع میشن و باید خیلی سریع مدل خودشون رو طراحی و معرفی کنن، به همین خاطره که کارت‌های شرکت‌هایی مثل ASUS و MSI و EVGA به خاطر زمان کم برای انجام تمام کارها، کارت‌های خاص و متفاوتی ارائه نمیدن و کارت‌های نوآورانه ندارن. این نشون میده که انویدیا از اشتباهات گذشته‌ش داره درس می‌گیره، کاری که صرفا در این خصوص انجام داده و از فروش ضعیف کارت‌های سری ۲۰ به خاطر قیمت بالاشون درس نگرفته!

طبق اطلاعات قبلی از کارت گرافیک های RTX 4060 و RTX 4060 Ti، ما می‌دونیم که این دو کارت ۱۱۵ و ۱۶۰ وات برق مصرف می‌کنن. این میزان مصرف برق خیلی کمیه و واقعا پیشرفت Nvidia قابل ستایشه. کارت RTX 2060 با ۱۶۰ وات مصرف برق، ۶ ترافلاپس قدرت داشت و RTX 4060 Ti با همین مصرف برق، قراره ۲۲ ترافلاپس قدرت داشته باشه، ۳ و نیم برابر بیشتر از اون! در مقایسه با نسل قبل هم پیشرفت خوبیه، اما به شرطی که از نظر قیمتی هم معقول باشه!

بررسی کارت گرافیک های RTX 4060 و RTX 4060 Ti با همرده های نسل قبل، منبع: Videocardz.com
بررسی کارت گرافیک های RTX 4060 و RTX 4060 Ti با همرده های نسل قبل، منبع: Videocardz.com

انویدیا برای کارت RTX 4060 Ti از همون PCB که برای RTX 3060 Ti استفاده کرد قراره استفاده کنه، با برد نامبر PG190. این اطلاعات مهمی نیست، اما باز استفاده از یک کارت قدیمی‌تر، می‌تونه به قیمت نهایی پایین‌تر برای انویدیا و در نتیجه قیمت فروش پایین تر کارت منجر بشه.

کارت های RTX 4060 و RTX 4060 Ti روی کاغذ کارت‌های جالبی نیستن و احتمالا دررزولوشن‌های ۱۴۴۰p و بالاتر عملکرد خوبی رو ارائه نمیدن، مخصوصا با تنها ۸ گیگابایت حافظه. باید منتظر بمونیم و منتظر بنچمارک‌ها و بررسی این کارت بمونیم و ببینیم به نسبت قیمت و عملکرد، ارزش خرید دارن یا نه.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×