محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

همکاری کولرمستر و PNY برای تولید خنک ترین کارت گرافیک RTX 4090

در جریان نمایشگاه Computex 2023، شرکت PNY از جدیدترین کارت گرافیکش رونمایی کرد. این کارت گرافیک با همکاری بین PNY و کولرمستر تولید شده، و با اندازه‌ای بیش از ۴ درگاه توسعه، یکی از بزرگ‌ترین و شاید خنک‌ترین کارت گرافیک RTX 4090 رونمایی کرد. با بنچفا همراه باشید تا نگاهی به این غول داشته باشیم.

منبع: wccftech

شرکت PNY یک شرکت آمریکاییه که قطعات کامپیوتری زیادی تولید می‌کنه. از فلش مموری گرفته تا کارت گرافیک های پیشرفته. حالا PNY با شرکت تایوانی کولرمستر همکاری کرده تا یک کارت گرافیک RTX 4090 تولید کنن و نتیجه شده یه کارت گرافیک که با دو فن و یه‌مَن! هیت‌سینک که از بزرگ‌ترین کارت گرافیک های موجود در بازار به حساب میاد.

شرکت PNY گفته که تمام کولر این کارت گرافیک توسط کولرمستر طراحی شده و تنها طراحی و ارائه PCB کارت با PNY بوده. این کارت از جدیدترین فن‌های ۱۲۰ میلی‌متری کولرمستر بهره می‌بره. این کارت ۴.۵ درگاه یا بهتره بگیم ۵ درگاه توسعه رو اشغال می‌کنه. پس درگاه‌های PCIe روی مادربرد عملا قابل استفاده نیستن. شما حتی نمی‌تونید اون‌ها رو ببینید!

شما اندازه رو ببین! – منبع: wccftech

این طرح هنوز نهایی نشده، و به جز اینکه قراره یه کارت گرافیک غول‌پیکر باشه اطلاعات دیگه‌ای نداریم. فقط می‌دونیم که این کارت گرافیک برای تامین برق از یه کانکتور ۱۲VHPWR استفاده می‌کنه. حتی سرعت و فرکانس‌های این کارت هم مشخص نیست و باید ببینیم این حجم از کولینگ به چه میزان عملکردی ختم میشه. در پنل پشتی، این کارت از یک پورت HDMI 2.1 و سه پورت DisplayPort 1.4a بهره می‌بره و قراره تا پایان سال، به بازار عرضه بشه. همچنین این شرکت گفته که این کارت، صرفا زمینه تست مدل قوی‌تر و پرمصرف‌تری نسبت به RTX 4090 خواهد بود! حرفی که میشه گفت RTX 4090 Ti رو تایید می‌کنه.

منبع: wccftech

این همکاری PNY و کولرمستر شباهت زیادی با همکاری شرکت‌های ASUS و Noctua داره؛ در هر دو مورد، یک شرکت تولیدکننده کارت گرافیک، سراغ یک شرکت متخصص در خنک‌کننده‌ها رفته تا دمای کارت گرافیک رو پایین بیارن. روش انجامشون متفاوت بوده، اما هر دو یه کار انجام دادن.

ASUS GeForce RTX™ ۴۰۸۰ Noctua OC Edition

باید ببینیم این کارت کولرمستر و PNY و کارت گرافیک ایسر با مدل ACER RTX 4090 که به تازگی معرفی شد، می‌تونن جای خالی EVGA رو در بازار کارت گرافیک پر کنن یا نه!

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×