محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

محصولات جدید دیپ کول در کامپیوتکس ۲۰۲۳

در جریان کامپیوتکس ۲۰۲۳ دیپ کول از چند محصول مختلف، به خصوص یه کیس خیلی جالب معرفی کرد. کیس Morpheus یه کیس تبدیل شونده و ماژولاره که شما می‌تونید در ۴ روش مختلف اونو اسمبل کنید! این طرح خیلی جالبیه و به شما این اجازه رو میده که هرطور دوست دارید اونو اسمبل کنید، قابلیتی که مهدیار خیلی ازش استقبال می‌کنه😂! دیپ کول چند مدل کولر پردازنده و پاور هم معرفی کرد، که دیدن اون‌ها خالی از لطف نیست. با بنچفا همراه باشید تا نگاهی به این کیس داشته باشیم.


کیس تبدیل شونده DeepCool Morpheus

تصویر بالا، اجزای کیس Morpheus شرکت دیپ‌کوله. همونطور که می‌بینید، با این کیس می‌تونید خودتون طرح رو انتخاب و اون‌ها رو سر جاشون پیچ کنید. این قطعات شامل دو دیوار پشتی میشن، که یکی به شما اجازه میده که کیس رو در حالت اصلی و با قرار دادن پاور در قسمت پایین کیس اسمبل کنید، و یکی دیگه که شما با اون می‌تونید کیس رو به دو قسمت تقسیم کنید و اونو شبیه به کیس‌های سری O11 شرکت Lian Li کنید.

تصویر سمت راست، کانفیگ معمولی کیسه، که پاور در پایین قرار می‌گیره و همه چیز در یک قسمت بالای اون. دیوار کناری هم جای نصب فن داره و جمعا ۱۳ فن در این حالت در این کیس نصب میشه. همونطور که می‌بینید، این کیس بزرگیه و حتی بزرگ‌ترین کارت گرافیک RTX 4090 هم به خوبی تو اون جا شده، بدون اینکه برای کابلش هم مشکلی به‌وجود بیاد.

و اما کانفیگ دو چمبر، کانفیگی که Lian Li با سری کیس‌های O11 باعث محبوبیت این طراحی شد و شرکت‌های زیادی هم از اون استفاده می‌کنن. در این حالت، کیس به دو قسمت تقسیم میشه و در قسمت پشتی پاور و هارد قرار می‌گیره و در قسمت جلویی بقیه قطعات. این حالت دو مشکل داره. اول اینکه از اون مانیتوری که در حالت اول قابل استفاده‌ست نمی‌تونید اینجا استفاده کنید، و دوم اینکه فاصله شکاف‌های توسعه با شیشه به شدت کمه. در این حالت اگه کارت گرافیک رو افقی نصب کنید، با خیلی از کارت‌ها به مشکل می‌خورید، مخصوصا به خاطر کابل برق (می‌خوره به درب شیشه‌ای و نمیذاره درب کیس بسته بشه یا اینکه بستن درب شیشه‌ای به کابل‌های جدید کارت‌های سری ۴۰ که خیلی حساس هستن فشار میاره و خطرناک میشه). اگر هم کارت گرافیک عمودی نصب بشه، فاصله کمی بین فن‌ها با شیشه وجود داره که باعث میشه به فن‌ها فشار زیادی بیاد و دما خیلی بالا بره. اگر قصد استفاده از این حالت رو دارید بهتره به فکر کاستوم لوپ کارت گرافیک باشید. این کانفیگ به شما فضای زیادی بالای مادربرد میده، که اگه قصد نصب کولر AIO ضخیم با دو لایه فن رو دارید، این امکان رو برای شما فراهم می‌کنه.

۴ حالت مختلف اسمبل کیس Morpheus

این کیس فقط در دو رنگ مشکی و سفید تولید میشه، و متاسفانه خبری از اون رنگ خاص فیروزه‌ای نیست و به گفته این شرکت، این رنگ فقط برای نمایش در کامپیوتکس ۲۰۲۳ تولید شده.


پاور DeepCool PX-P با گواهینامه ۸۰ PLUS Platinum

دیپ کول چندسالیه که پاور هم تولید می‌کنه. حالا در کامپیوتکس ۲۰۲۳، از سری PX-P پاورهاش رونمایی کرد. این پاور از استانداردهای PCIe 5.0 و ATX 3.0 پشتیبانی می‌کنه، و در دو مدل ۱۰۰۰ و ۱۳۰۰ وات تولید میشه و گواهینامه ۸۰ PLUS Platinum داره؛ اگه گواهینامه سایبنتیکس هم داشت بهتر بود، اما دیپ کول صحبتی درباره این گواهینامه نکرده. به طور کلی به خاطر سخت‌گیری‌های گواهینامه سایبنتیکس و تست‌های بیشتر اون، از گواهینامه ۸۰ Plus معتبرتره. چیز خاصی درباره این پاورها وجود نداره، و اصولا پاور همین که کارش رو درست انجام بده، کافیه.


کولرهای جدید دیپ کول یعنی «خنک کننده پردازنده ASSASSIN IV و LT 820 دیپ کول» هم در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی شدن، که چون اطلاعات زیادی درباره‌شون هست در یه مطلب مختلف اونا رو پوشش دادیم.

دیپ کول در چندسال گذشته پیشرفت زیادی داشته، داره کیس‌ها و کولرهای جذاب و باکیفیتی رو تولید می‌کنه. بالا رفتن استاندارد در این صنعت، به نفع ما مصرف‌کننده‌هاست چون می‌تونیم با هزینه کمتر، کالاهای باکیفیت‌تری دریافت کنیم.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×