محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

گیگابایت دو مادربرد Z790 با نام های Xtreme X و Master X را معرفی کرد 

AORUS اتصال ۱۰ گیگابایتی و WiFi-7 رو به همراه هیت‌سینک‌های ارتقایافته در مادربردهای جدید Z790 Xtreme X و Master X اضافه کرده. این مادربردها در نمایشگاه مهم سخت افزار یعنی کامپیوتکس ۲۰۲۳ رونمایی شدن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

مادربردهای جدید گیگابایت چیزی بیش از گزینه‌های ارتقایافته مثل مدل‌های معرفی شده توسط ASRock و MSI هستن. با این مادربردهای جدید، گیگابایت سیستم خنک‌کننده و هیت سینک رو به‌روزرسانی کرده و در عین حال از به‌روزرسانی‌های آینده پردازنده اینتل Raptor Lake که برای اواخر امسال برنامه‌ریزی شده پشتیبانی می‌کنن.

مادربرد Gigabyte Z790 AORUS Xtreme X

مادربرد Gigabyte Z790 AORUS Xtreme X

اولین مادربرد در این لاین، پرچمدار Gigabyte Z790 AORUS Xtreme X محسوب میشه که همونطور که از توی عکس‌ها مشخصه دارای یک صفحه نمایش LCD کاملاً جدیده که امکان مانیتورینگ رو فراهم می‌کنه و همچنین می‌تونید GIF و ویدیوها رو روی اون اجرا کنید. این ال سی دی رو نمیشه مثل مدل GODLIKE توسط MSI حذف کرد اما با توجه به گزارش‌ها هیت‌سینک زیر اون به روز شده تا در هنگام اجرای CPUهای نسل سیزدهم اینتل، خنک کنندگی بهتر بشه.

مادربرد گیگابایت Z790 AORUS Xtreme X

به‌روزرسانی جالب دیگه مکانیسم قفل آسونه که اکنون با قفل‌های مغناطیسی ارائه می‌شه و امکان حذف ساده کل هیت‌سینک M.2 و هیت‌سینک M.2 Gen5 رو  فراهم می‌کنه. هیت‌سینک M.2 Gen5 هم بهبود یافته و حالا باید اون رو با نسخه قبلی مقایسه کرد. مکانیسم قفل بسیار آسونه و به هیچ پیچی نیازی نیست که باعث میشه موقع نصب چالشی نداشته باشید. بقیه مشخصات مشابه Z790 AORUS Xtremـه.

مادربرد Gigabyte Z790 AORUS Master X

مادربرد Gigabyte Z790 AORUS Master X هم ویژگی‌های مادربرد Z790 Xtreme X مثل اضافه شدن Wi-Fi 7 و ۱۰ GbE LAN رو دریافت کرده. هر دو مادربرد همچنین دارای یک ماژول وای‌فای جدید و بهبود یافته هستن که دامنه وسیع‌تری داره و همچنین دارای سطح مغناطیسیه. هیت‌سینک‌های M.2 هم همون مکانیزم قفل ساده رو دارن. طبق گزارش رسانه‌هایی که در کامپیوتکس ۲۰۲۳ حضور داشتن این هیت‌سینک یک نسخه به‌روزشده‌ست که باید پردازنده های فعلی و آینده اینتل رو به خوبی مدیریت کنه. در مورد قیمت و عرضه جهانی انتظار میره هر دو مدل قیمت بالاتری نسبت به مدل های Non-X Z790 داشته باشن و در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به بازار سخت‌افزار وارد بشن.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×