محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

M2 Ultra تنها ۱۰ درصد کندتر از RTX 4080 دسکتاپ است؛ طبق آخرین بنچمارک متال Geekbench 6

پس از افشای اینکه M2 Ultra قابلیت رقابت با پردازنده‌های قدرتمند دسکتاپ Intel و AMD رو داره و در عملکرد چند هسته‌ای سریع‌تر از M1 Ultra عمل می‌کنه، بنچمارک محاسباتی Geekbench 6 جدیدی منتشر شد. نکته قابل توجه درباره  M2 Ultra  اینجاست که این پردازنده فقط ۱۰ درصد کندتر از RTX 4080 یعنی دومین GPU قدرتمند دسکتاپه.

تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


نتایج بنچمارک M2 Ultra و مقایسه آن با کارت گرافیک‌های دسکتاپ

این نسخه از M2 Ultra شامل ۱۲۸ گیگابایت RAM یکپارچه و یک پردازنده با ۲۴ هسته‌ست و در بخش پردازش گرافیکی هم ۶۰ یا ۷۶ هسته داره. این تراشه در بنچمارک Metal امتیاز ۲۲۰,۶۷۴ رو کسب کرده و در مقایسه با سایر سخت‌افزارها، عملکرد بسیار خوبی داشته. اول بیایید اون رو با مدل نسل قبل همین پردازنده یعنی M1 Ultra مقایسه کنیم. طبق نمودارهای بنچمارک Metal، M1 Ultra امتیاز ۱۵۰,۴۰۷ رو کسب می‌کنه.

این تفاوت نشون می‌ده که M2 Ultra حدود ۴۶ درصد سریع‌تر از M1 اولتراست و یکی از دلایل این مسئله احتمالاً افزایش هسته‌های GPU به حساب میاد. در حالی که M1 Ultra می‌تونست حداکثر ۶۴ هسته GPU داشته باشه M2 Ultra با تنظیمات ۷۶ هسته GPU یک قدم جلوتر قرار گرفته و عملکرد بهتری ارائه می‌کنه. با این حال، مهم‌ترین چیزی که درباره این پردازنده جدید اپل وجود داره اینه که از یک RTX 4080 دسکتاپ تنها ۱۰ درصد ضعیف‌تره. 

شما می‌تونید بررسی کارت گرافیک ASUS TUF RTX 4080 16G رو در بنچفا بخونید.

RTX 4080 توی همین تست امتیاز ۲۴۵,۸۰۸ رو گرفت و این به این معنیه که M2 Ultra فقط ۱۰ درصد از این کارت قدرتمند انویدیا عملکرد ضعیف‌تری داره. وقتی M3 اوایل ۲۰۲۴ یا اواخر سال جاری عرضه بشه، منتظر سورپرایزهایی از اپل توی بخش ساخت تراشه هستیم.

ولی وقتی سعی کردیم اسکور RTX 4080 رو توی Geekbench 6 بگردیم، پیدا نکردیم، ولی وقتی یه نگاهی به دیتابیس Geekbench 6 انداختیم، RTX 4080 حدوداً نتایج مشابهی رو کسب کرده بود. به طور خلاصه، خوشحال کننده بود که M2 Ultra با یه GPU دسکتاپ عملکرد نزدیک به همی داشتن و قبل از عرضه‌ Mac Studio و Mac Pro، می‌تونیم مقایسه خیلی بهتری داشته باشیم. 

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×