محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بازیسیستم مورد نیاز

سیستم مورد نیاز بازی The Last of Us Part 1

بازی The Last of Us Part 1 در ۲۸ مارس ۲۰۲۳ برای پیسی عرضه شد، و از همون اول سر و صدای زیادی به پا کرد. نه به خاطر گرافیک فوق‌العاده و این لطف بزرگ سونی و عرضه انحصاریش برای ویندوز، بلکه به خاطر مشکلات زیادی که هنگام عرضه داشت و عملکرد ضعیفی که ارائه می‌داد! امروز می‌خوایم نگاهی به سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی برای تجربه غیر بهینه ترین بازی چند سال اخیر داشته باشیم. با بنچفا همراه باشید.

تصویر واقعی از لود نشدن تکسچرها در The Last of Us Part 1!
تصویر واقعی از لود نشدن تکسچرها در The Last of Us Part 1!

حداقل سیستم مورد نیاز برای بازی The Last of Us Part 1

AMD Ryzen 5 1500X / Intel Core i7-4770KCPU
AMD Radeon 470 4GB or RX 6500 XT 4GB | NVIDIA GTX 970 4GB or GTX 1050 Ti 4GBGPU
۱۶GBRAM

این تنظیمات برای تجربه بازی روی کیفیت Low با رزولوشن ۷۲۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه‌ست. بله، برای تجربه این بازی با تنظیمات گرافیکی به شدت پایین، به ۱۶ گیگابایت رم و حداقل ۴ گیگابایت حافظه VRAM احتیاج دارید!


سیستم پیشنهادی برای بازی The Last of Us Part 1

AMD Ryzen 5 3600X / Intel Core i7-8700CPU
AMD Radeon RX 5700 XT 8GB or RX 6600 XT 8GB | NVIDIA RTX 2070 SUPER or RTX 3060GPU
۱۶GBRAM

برای تجربه این بازی با کیفیت High و رزولوشن ۱۰۸۰p با ۶۰ فریم بر ثانیه، به ۸ گیگابایت حافظه VRAM احتیاج دارید! جالبش اینجاست که این بازی ری تریسینگ نداره، اما همچنان سه تا از کارت‌های پیشنهاد شده از کارت‌های جدیدی هستن که از ری تریسینگ پشتیبانی می‌کنن. پردازنده‌های پیشنهادی هم نسبتا جدید هستن، و گویا دیگه کیفیت خوب با پردازنده‌های قدرتمند نسل‌های قبل به دست نمیاد.


سیستم پیشنهادی برای کیفیت خوب بازی The Last of Us Part 1

AMD Ryzen 5 5600X / Intel i7-9700KCPU
AMD Radeon RX 6750 XT or NVIDIA GeForce RTX 2080 TiGPU
۳۲GBRAM

این کانفیگ برای تجربه بازی روی رزولوشن ۱۴۴۰p با کیفیت High و ۶۰ فریم بر ثانیه، شما قاعدتا به سیستم قدرتمندی احتیاج دارید، اما این دیگه نوبرشه! این بازی عملا هم پردازنده و هم کارت گرافیک قدرتمندی برای این عملکرد می‌خواد. خیلی از بازی‌های دیگه می‌تونن با همین کانفیگ، به شما خروجی ۴K بدن.


سیستم پیشنهادی برای The Last of Us با رزولوشن ۴K

AMD Ryzen 9 5900X / Intel i5-12600KCPU
AMD Radeon RX 7900 XTX or NVIDIA GeForce RTX 4080GPU
۳۲GBRAM

عملا یه سیستم بالارده امروزی. اگه می‌خواید بازی The Last of Us Part 1 رو با رزولوشن ۴K بازی کنید به یه RTX 4080 نیاز دارید. این کارت گرافیک در بازی Cyberpunk 2077 با رزولوشن ۴K می‌تونه ۱۵۰ فریم بر ثانیه ارائه بده، اما در این بازی تنها ۶۰ فریم ارائه میده! همچنین پردازنده مورد نیاز هم خیلی قدرتمنده، اما به پردازنده‌های بالارده نیازی ندارید، البته اگه از پلتفرم اینتل استفاده می‌کنید، وگرنه به پردازنده بالارده ۵۹۰۰X نیاز دارید.


برای حتی بدتر کردن اوضاع، باید بدونید که این بازی به ۱۰۰ گیگابایت حافظه نیاز داره، و سونی اعلام کرده که باید از SSD استفاده کنید وگرنه با مشکلات عملکرد مواجه میشید. همچنین برای تجربه The Last of Us Part 1 باید از نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ استفاده کنید، و پیشنهاد شده که از نسخه ۱۹۰۹ به بعد استفاده کنید. برای بهره‌وری بهتر از پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل به ویندوز ۱۱ احتیاج دارید، پس این نکته چندان چشمگیر نیست.

خداروشکر بازی The Last of Us Part 1 از تکنولوژی‌های آپسکیل DLSS 2 و FSR 2 بهره می‌بره، و شما محدود به بازی با تنها ۶۰ فریم نیستید. برای دیدن عملکرد کامل این بازی، باید اونو تست کنیم تا ببینیم چه عملکردی داره، که فعلا به زمان دیگه‌ای موکولش می‌کنیم.


سیستم پیشنهادی بنچفا برای تجربه بازی The Last of Us Part 1

عملکرد این بازی در چند ماه آینده احتمالا بهینه میشه و با کانفیگ‌های مختلف فریم ریت بهتری ارائه میده؛ اما به هرحال این اتفاق از عجیبی کانفیگ‌های پیشنهادی کم نمی‌کنه. ما می‌خوایم یه کانفیگ خوب معرفی کنیم، که همین الان کیفیت خوبی در این بازی و خیلی بازیای دیگه به شما ارائه بده.

  • پردازنده: Intel Core i5 12400
پردازنده Core i5 12400 اینتل

این پردازنده همونطور که در بررسی i5 12400 دیدیم، عملکرد خیلی خوبی در بازی‌ها به نمایش می‌ذاره. همچنین مصرفش پایینه، و مادربردهای خوش قیمت زیادی برای اون وجود داره. اگه می‌خواید در کنار بازی کارهای دیگه هم انجام بدید، بهتره سراغ ۱۲۶۰۰K برید، که ۴ هسته E core بیشتر داره، وگرنه اگه هدفتون تنها بازیه، ۱۲۴۰۰ کفایت می‌کنه.

همچنین پیشنهاد می‌کنم برای رم، سراغ ۳۲ گیگابایت برید. تکسچرهای این بازی خیلی سنگینن، و علاوه بر حافظه گرافیکی زیاد، حافظه رم زیادی هم احتیاج داره. الان ۳۲ گیگابایت حافظه DDR4 کورسیر سری Vengeance Pro حدودا ۵ میلیون تومان قیمت داره، که قیمت پایینی نیست، اما نسبت به عملکردی که به نمایش می‌ذاره ارزشش رو داره. همچنین علاوه بر بازی، در باقی سناریوها هم بهتون کمک زیادی می‌کنه. حافظه SSD هم خیلی مهمه. یه حافظه باکیفیت بخرید تا هم سرعت سیستمتون بالا بره و هم با مشکلی در بازی روبرو نشید.

  • کارت گرافیک: AMD Radeon RX 6700 XT

این کارت در عملکرد خالص از هر دو کارت گرافیک RTX 3060 و RTX 3060 Ti قوی‌تره، و از نظر قیمتی به صرفه‌تر. مدل‌های مختلف این کارت، از ۱۹ تا ۲۵ تومان قیمت دارن، که به نسبت به عملکرد انتخاب خیلی خوبیه. RX 6700 XT ری تریسینگ هم داره؛ درسته که The Last of Us Part 1 از این تکنولوژی بهره نمی‌بره، اما در باقی بازی‌ها می‌تونید از اون بهره ببرید. این کارت ۱۲ گیگابایت حافظه گرافیکی داره، و می‌تونه اکثر بازی‌های امروزی رو روی رزولوشن ۱۴۴۰p اجرا کنه، و با تکنولوژی FSR می‌تونید از رزولوشن ۴K هم لذت ببرید.

این سیستم می‌تونه عملکرد خیلی خوبی در رزولوشن ۱۴۴۰p به نمایش بذاره، و قطعا بیشتر از ۶۰ فریمی که سونی گفته رو می‌تونید از اون بگیرید. منتها با توجه به باگ‌های زیاد این بازی، پیشنهاد می‌کنیم تا بهینه شدن کامل اون صبر کنید تا بازی روون‌تر اجرا بشه.

ما قبلا مادربردهای مناسب پردازنده i5 12400 رو معرفی کردیم، حالا نوبت شماست که کیس و پاور رو انتخاب کنید. برای کارت گرافیک RX 6700 XT به یه پاور ۶۰۰ واتی احتیاج دارید، حواستون باشه کمتر نخرید.

نظرتون درباره سیستم پیشنهادی ما برای بازی The Last of Us Part 1 چیه؟ با ما در کامنت‌ها به اشتراک بذارید که در مقالات بعدی خیلی کمکمون می‌کنه!

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

‫۲ نظر

  1. سلام یک سوال
    لپ تاپ من ۸ گیگ رم
    ویندوز ۱۰ پرو هست
    گرافیک انویدیا ۴ گیگ داره
    ولی سی پی یو خیلی ضغیفه در حد core i3 هم شاید نرسه که ۱.۱ گیگا هرتزه
    به نظرتون the last of us 1 رو با گرافیک خیلی پایین بالا میاره؟

    1. سلام نیمای عزیزو
      مدل گرافیکتون چیه دقیقا؟ احتمالا بالا بیاره بازی رو ولی به دلیل کند بودن خیلی قابل بازی نباشه با این CPU

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×