محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بازیسیستم مورد نیاز

سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی بازی The Witcher 3

چند ماه پیش استودیو CD Project Red آپدیت نسل جدید بازی The Witcher 3 رو برای پلی استیشن ۵، XBOX Series X/S و پیسی معرفی و عرضه کرد. این بازی همچنان برای سیستم‌های قدیمی و پایین‌رده بهینه و قابل اجراست، اما قابلیت ری تریسینگ گرفت و همچنین شما می‌تونید از تکنولوژی‌های DLSS و FSR هم استفاده کنید. حالا می‌خوایم نگاهی به حداقل سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی برای بازی The Witcher 3 داشته باشیم و ببینیم این بازی رو چه سیستم‌هایی اجرا میشه. با بنچفا همراه باشید.


حداقل سیستم پیشنهادی برای بازی The Witcher 3

Core i5 2500K / AMD A10-5800KCPU
۶ GBRAM
GTX 660 / HD 7870GPU
۲ GBVRAM

این سیستم پیشنهادی بازی برای رزولوشن ۱۰۸۰p و فریم ریت ۳۰ فریم بر ثانیه‌ست. شما عملا می‌تونید این بازی رو روی یک سیستم از ۱۰ سال پیش اجرا کنید. البته اینکه بازی در ابتدا در سال ۲۰۱۵ عرضه شد هم خیلی بی تاثیر نیست. با همه این‌ها، باز هم باید با تنظیمات گرافیکی ور برید و ببینید برای کانفیگ شما کدوم تنظیمات عملکرد بهتری دارن. برای تجربه این بازی، نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۷ یا ۸ پیشنهاد شده. علت پیشنهاد نسخه ۶۴ بیتی، اینه که سیستم‌عامل‌های ۳۲ بیتی تنها تا ۴ گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کنن.

حداقل سیستم پیشنهادی برای تجربه خوب از بازی The Witcher 3

Core i7 3770 / AMD FX 8350CPU
۶ GBRAM
GTX 770 / R9 290GPU
۲ GBVRAM

این کانفیگ می‌تونه روی رزولوشن ۱۰۸۰p بازی رو با تنظیمات بهتری نسبت به کانفیگ قبلی اجرا کنه. CD Project Red مشخص نکرده که چه میزان فریمی این کانفیگ‌ها ارائه میدن، و با توجه به اینکه این کانفیگ و قبلی هر دو برای ۱۰۸۰p بودن، این یکی احتمالا برای ۶۰ فریم بر ثانیه پیشنهاد شده. برای بازی روی این کانفیگ، نسخه ۶۴ بیتی ویندوزهای ۷ و ۸ کفایت می‌کنه.

سیستم پیشنهادی بازی The Witcher 3

Core i5 7400 / Ryzen 5 1500CPU
۸ GBRAM
GTX 970 / RX 480GPU
۴ GBVRAM

این کانفیگ هم حداقل سیستم مورد نیاز برای تنظیمات گرافیکی High روی رزولوشن ۱۰۸۰p‍ه. ۸ گیگابایت رم و گرافیکی که برای ۸ سال پیشه، می‌تونه به شما تجربه خوبی از بازی The Witcher 3 بده. البته همونطور که می‌بینید، کارت گرافیک پیشنهادی رده پایینه، و قابلیت رهگیری پرتو یا ری تریسینگ رو نداره. با این کانفیگ تجربه خوبی از این بازی خواهید داشت، اما بدون ری تریسینگ. البته این بازی از تمام المان‌های ری تریسینگ بهره نمی‌بره، و بدون اون هم تصویر خیلی خوبی ارائه میده، پس نیازی به نگرانی نیست. از اینجا به بعد دیگه لازمه که ویندوز ۱۰ یا ۱۱ داشته باشید، که اونم خودش دردسریه، اما خب به خاطر عملکرد بهتر این سیستم‌عامل‌ها در بازی، ضروریه.

سیستم پیشنهادی برای تجربه بازی The Witcher 3 با رزولوشن ۱۴۴۰p و ری تریسینگ

Core i7 8700K / Ryzen 5 3600CPU
۱۶ GBRAM
RTX 3070 / RX 6700 XTGPU
>8 GBVRAM

این کانفیگ برای کیفیت Ultra و رزولوشن ۱۴۴۰p با ۶۰ فریم بر ثانیه تنظیم شده. با استفاده از DLSS و FSR، که در رزولوشن‌های بالا استفاده از اون‌ها تقریبا اجباری میشه، شما می‌تونید فریم ریت بهتری هم تجربه کنید. برای این کانفیگ، تنها استفاده از قابلیت‌های RTAO و RTGI پیشنهاد شده، و استفاده از تمام قابلیت‌های ری تریسینگ، باعث میشه فشار زیادی به پردازنده بیاد. بزرگ‌ترین مشکل این کانفیگ، پردازنده‌هاییه که پیشنهاد کرده. طبق بررسی‌ها، نسخه نسل جدید The Witcher 3 در استفاده از پردازنده اصلا بهینه نیست و به خاطر همین با پردازنده‌های ضعیف عملکرد پایینی میده، و احتمالا برای تجربه این بازی با رزولوشن ۱۴۴۰p با این پردازنده‌ها، و حتی پردازنده‌های جدیدتر، باید از DLSS و FSR استفاده کنید.

سیستم پیشنهادی برای تجربه بازی The Witcher 3 با رزولوشن ۴K

Core i7 9700K / Ryzen 7 3700XCPU
۱۶ GBRAM
RTX 3080 / RX 6800 XTGPU
>12-16 GBVRAM

این کانفیگ هم برای رزولوشن ۴K با کیفیت Ultra و تمام المان‌های ری تریسینگه. اینجا بازهم استفاده از DLSS و FSR اجباری میشه، چون حتی کارت گرافیک‌های قدرتمند هم نمی‌تونن با این تنظیمات فریم ریت بالایی به شما بدن؛ همچنین پردازنده‌ها هم در این رزولوشن به مشکل می‌خورن.

این بازی به ۵۰ گیگابایت حافظه خالی روی سیستم شما نیاز داره (البته وقتی ما دانلودش کردیم ۸۳ گیگابایت بود:)) ). مهم نیست که این حافظه SSD یا HDD باشه، اما معمولا بازی‌های مدرن در رزولوشن بالا با HDD به مشکل می‌خورن، به خاطر همین استفاده از SSD بهتره.

این بازی با دو نسخه از DIRECTX عرضه میشه، DIRECTX 11 و DIRECTX 12. نسخه ۱۱ عملکرد بهتری با پردازنده‌ها داره و فریم ریت بالاتری ارائه میده، اما تکسچرها محدودترن و کیفیت به طور کلی پایین‌تره. همچنین برای استفاده از ری تریسینگ، باید از DIRECTX 12 استفاده کنید.

همونطور که گفتیم، این بازی از هر دو تکنولوژی DLSS و FSR پشتیبانی می‌کنه. استفاده از DLSS محدود به کارت گرافیک‌های سری RTX انویدیاست، اما تمام کارت گرافیک‌ها، قابلیت استفاده از FSR رو دارن. پیشنهاد می‌کنیم همیشه از این تکنولوژی استفاده کنید، چون فشار روی کارت گرافیک رو کم می‌کنن، و همچنین فریم ریت بالاتری ارائه میدن. DLSS کیفیت بهتری داره، اما خب روی تمام کارت‌ها موجود نیست. همچنین اگه از کارت گرافیک سری RTX 40 انویدیا استفاده می‌کنید، می‌تونید از قابلیت Frame Generation استفاده کنید. این تکنولوژی بعد از اینکه آپسکیل بازی توسط DLSS به پایان رسید، با استفاده از فریم‌ها رندر شده، یک فریم مصنوعی با استفاده از هوش مصنوعی تولید می‌کنه و در بین هر دو فریم قرار میده، و اینطوری فریم‌ریت بازی به شدت بالا میره. این باعث وجود کمی تاخیر در بازی میشه، اما در بازی‌های آفلاین خیلی قابل توجه نیست.

سیستم پیشنهادی بنچفا برای تجربه خوب بازی The Witcher 3

کانفیگ‌های این بازی کمی عجیبن، حالا ما می‌خوایم یه کانفیگ به روز خوب معرفی کنیم. این سیستم عملکرد خوبی در این بازی داره، و چون برای این بازی به سیستم نسبتا قدرتمندی نیاز دارید، در بازی‌های دیگه هم کم نمیاره. این کانفیگ برای بازی روی ۱۴۴۰p عالیه، اما می‌تونه از پس ۴K هم بربیاد. بریم ببینیم دنیا دست کیه.

پردازنده: AMD Ryzen 5 7600X

این پردازنده میان‌رده سری ۷۰۰۰ ای ام دیه، که ۶ هسته و ۱۲ ترد داره. این پردازنده روی کاغذ از پردازنده‌های هم‌رده اینتل ضعیف‌تره، اما رقیب جدی i5 13600K محسوب میشه و عملکرد خیلی بهتری نسبت به ۱۳۴۰۰ داره. همچنین قیمت پایین‌تری داره و برق کمتری مصرف می‌کنه. تنها مشکل این پردازنده، اینه که تنها در بازی عملکرد خوبی داره، و در کارهای دیگه‌ای مثل رندر و تدوین از خیلی از پردازنده‌های اینتلی کم میاره. پیشنهاد من اینه که اگه به غیر از بازی کارهای دیگه هم انجام می‌دید، سراغ پردازنده‌های بهتر برید.

این پردازنده مصرف کمی داره، و به خاطر همین می‌تونید به راحتی اونو با یه مادربرد A620 ست کنید و لذت ببرید.

رم: ۱۶ گیگابایت

رم برای The Witcher 3 خیلی مهم نیست، و مصرف رم بالایی نداره، اما برای بازی‌های دیگه مهمه. ۱۶ گیگ معمول‌ترین حافظه برای سیستم‌های امروزی محسوب میشه، و اگه قصد بازی با رزولوشن‌های بالاتر رو دارید، رم بیشتر همیشه بهتره.

برای پردازنده‌های AMD 7000، شما فقط می‌تونید از رم‌های DDR5 استفاده کنید. این محدودیت بزرگی محسوب میشه، اما قیمت رم‌های DDR5 در چند ماه اخیر پایین اومده. از طرفی اگه سراغ پردازنده‌های اینتل هم برید، پردازنده‌های سری K نسل ۱۳ اینتل بهترین عملکرد رو در استفاده از رم DDR5 دارن.

کارت گرافیک: RTX 4070

فکر نمی‌کردم روزی برسه که این کارت رو پیشنهاد کنم:))) این کارت گرافیک از جدیدترین کارت گرافیک‌های انویدیاست، و از نظر قدرتی با RTX 3080 برابری می‌کنه، و قیمت خیلی پایین‌تری نسبت به اون داره. همچنین ۱۲ گیگابایت حافظه VRAM داره، و به شما امکان بازی با رزولوشن ۱۴۴۰p و ۴K رو میده، البته به خاطر باس ۱۹۲ بیتی، عملکرد این کارت در رزولوشن ۴K افت شدیدی نسبت به ۱۴۴۰p داره. و اما مهم‌ترین نکته این کارت، اینه که از Frame Generation پشتیبانی می‌کنه و می‌تونه فریم ریت بالایی رو برای شما به نمایش بذاره، که این بازی تا حدودی برای رزولوشن‌های بالا بهش احتیاج داره. کارت به روزی هم هست و خیالتون از بابت کارت تا چند سال راحته.

نظرتون درباره The Witcher 3 رو با ما به اشتراک بذارید. راستی با سیستم پیشنهادیمون حال کردید؟ خوشحال میشیم بدونیم چه نظری درموردش دارید😎❤️

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×