محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بازیسیستم مورد نیاز

سیستم مورد نیاز بازی Star Wars Jedi: Survivor + سیستم پیشنهادی

بازی Star Wars Jedi: Survivor یکی از جالب‌ترین بازی‌های عرضه شده در سال ۲۰۲۳ بود. یکی از دلایل جالب بودنش هم اینه که در زمان عرضه اصلا بهینه نبود. امروز می‌خوایم نگاهی به سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی این بازی داشته باشیم، که توسط استودیو Respawn با موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4 ساخته شده. با بنچفا همراه باشید.

سیستم مورد نیاز بازی Star Wars Jedi: Survivor + سیستم پیشنهادی

حداقل سیستم مورد نیاز بازی Star Wars Jedi: Survivor

۴ هسته و ۸ ترد
AMD Ryzen 5 1400 / Intel Core i7-7700
CPU
۸ GBRAM
AMD Radeon RX 580 / Nvidia Geforce RTX 2070GPU
۸ GBVRAM

همین اول بهینه نبودن این بازی مشخص میشه. این بازی روی پایین‌ترین تنظیمات، به ۸ گیگابایت حافظه VRAM احتیاج داره. البته کامل گفته نشده که با این کانفیگ باید انتظار چه میزان فریم ریتی داشته باشیم، اما احتمالا رزولوشن هدف این کانفیگ، ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه‌ست. برای این کانفیگ، نیازی به استفاده از SSD نیست و HDD کافیه، اما قراره لودینگ اسکرین‌های خیلی طولانی رو تجربه کنید (نپرسید از کجا می‌دونم!)

سیستم پیشنهادی برای بازی Star Wars Jedi: Survivor

۴ هسته و ۸ ترد
AMD Ryzen 5 5600X / Intel Core i5 11600K
CPU
۱۶ GBRAM
AMD Radeon RX 6700 XT / Nvidia RTX 2070GPU
۸ GBVRAM

در سیستم پیشنهادی کارت گرافیک تغییر زیادی نمی‌کنه، اما پردازنده مورد نیاز تغییر زیادی داره. هر دو پردازنده‌ای که بازی Star wars jedi: survivor پیشنهاد داده، ۶ هسته و ۱۲ ترد دارن و از بهترین پردازنده‌های گیمینگ چند سال گذشته هستن. این به این علته که این بازی توان پردازشی زیادی احتیاج داره، اما پردازنده گرافیکی تغییر زیادی ایجاد نمی‌کنه. رزولوشن هدف این کانفیگ، ممکنه ۱۰۸۰p یا ۱۴۴۰p باشه، با ۶۰ فریم بر ثانیه. درباره تنظیمات گرافیکی هم اطلاعاتی نداریم. همچنین برای این کانفیگ استفاده از SSD پیشنهاد شده.

کارت گرافیک شما حتما باید از DirectX 12 پشتیبانی کنه، که با کارت گرافیک‌های مدرن مشکلی نیست. همچنین ۱۵۵ گیگابایت حافظه نیاز دارید! البته با اوضاع اینترنت ایران، اول مطمئن بشید که اصلا توان دانلود اون رو دارید یا نه! این بازی فقط روی نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ و ۱۱ قابل اجراست.

Star wars jedi: survivor از بازتاب‌ها و نورپردازی‌های ری تریسینگ هم پشتیبانی می‌کنه، اما طبق بررسی‌ها، از نظر ظاهری جذاب نیستن و فشار زیادی به پردازنده وارد می‌کنن؛ به خاطر همین پیشنهاد میشه از اون استفاده نکنید. همچنین تکنولوژی FSR 2.2 در این بازی موجوده، که هم فریم ریت خیلی بالاتری به شما ارائه میده، تا ۸۰% پیشرفت، هم تصاویر رو شارپ‌تر و بهتر می‌کنه.

سیستم پیشنهادی بازی Star wars jedi: survivor

این بازی زمان عرضه باگ‌های زیادی داشت و حتی روی RTX 4090 هم عملکرد ضعیفی داشت. خوشبختانه در طول زمان بخش زیادی از این مشکلات رفع شده و این بازی الان عملکرد خیلی بهتری داره، البته همچنان توان پردازشی بالایی نیاز داره و پردازنده قدرتمندی می‌خواد.

حالا ما می‌خوایم یه سیستم میان‌رده خوب به شما معرفی کنیم، که در این بازی عملکرد خوبی داره، و باقی بازی‌ها رو هم با کیفیت نسبتا خوبی اجرا می‌کنه. آماده‌اید؟

پردازنده AMD Ryzen 5 7600X

پردازنده AMD Ryzen 5 7600X

پردازنده میان‌رده Ryzen 7000 شرکت AMD. این پردازنده ۶ هسته و ۱۲ ترد داره، با ۳۲ مگابایت حافظه کش L3. بزرگ‌ترین عیب این پردازنده، اجبار به استفاده از رم پرسرعت DDR5‍ه، وگرنه عملکرد گیمینگ خیلی خوبی داره و در اکثر بازی‌ها عملکردی برابر با i5 13600K داره؛ البته به علت هسته‌های کمتر نسبت به ۱۳۶۰۰K، در خارج از بازی‌ها حرفی برای گفتن نداره و پردازنده اینتل قدرتمندتره. اگه در کنار بازی قصد انجام کارهای دیگه هم دارید، بهتره به پردازنده‌های دیگه فکر کنید. حواستون هم باشه که حتما حتما حتما بایوس مادربرد رو به آخرین نسخه موجود ارتقا بدید، وگرنه با مشکلات مصرف برق و حتی سوختن پردازنده روبرو می‌شید.

رم: ۱۶ گیگابایت

همونطور که گفتم، برای این پردازنده به رم DDR5 احتیاج دارید. همچنین پردازنده‌های AMD در استفاده از رم‌هایی که سرعت پایینی دارن عملکرد خیلی ضعیفی داره و بهتره که از رم‌های DDR5-6000 استفاده کنید تا این پردازنده توسط رم محدود نشه.

۱۶ گیگابایت برای خیلی از بازی‌های امروزی کافیه. اگه قصد کارهای دیگه هم دارید و یا می‌خواید بعدا پردازنده سیستمتون رو ارتقا بدید، بهتره سراغ ۳۲ گیگابایت برید، منتها احتیاجی به این کار نیست.

کارت گرافیک AMD RX 6700 XT

کارت گرافیک AMD RX 6700 X

این کارت یکی از باارزش‌ترین کارت‌ها به نسبت قیمتشه، و همچنان مدل‌های مختلفی از اون در بازار موجوده. همچنین اگه پردازنده AMD تهیه کنید، می‌‎تونید از قابلیت Smart Access Memory استفاده کنید، که تا ۳-۴% فریم‌ریت بازی‌ها رو افزایش میده.

این کارت ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6 داره، و عملکرد خوبی در رزولوشن ۱۰۸۰p و ۱۴۴۰p داره. RX 6700 XT عملکرد خیلی خوبی در بازی‌های امروزی داره؛ اما در ری تریسینگ ضعیفه. اگه صرفا قدرت خالص کارت براتون مهمه، این کارت انتخاب خیلی خوبیه، اما اگه عناوین ری تریسینگ هم مد نظرتونه، بهتره سراغ کارت‌های انویدیا برید. همچنین در تدوین و رندر، انویدیا انکودرها و ابزارهای پرکاربردتری داره، و از نظر نرم افزاری کامل‌تره.


جمع‌بندی سیستم مورد نیاز بازی star wars jedi: survivor

در این مقاله به سیستم مورد نیاز بازی star wars jedi: survivor پرداختیم و در ادامه سیستم پینشهادی برای بازی با کیفیت بالاتر رو معرفی کردیم. نظر شما درباره سیستم پیشنهادی این بازی چیه؟ آیا می‌تونید این بازی رو با کیفیت خوبی اجرا کنید یا شما هم مثل من هستید؟ :)

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×