محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

قیمت کارت گرافیک RTX 4060 Ti به اندازه ۵ درصد کاهش یافت

MSI قیمت ارزون‌ترین مدل RTX 40 خودش رو یعنی GeForce RTX 4060 Ti، کاهش داد. جدیدترین کارت گرافیک دسکتاپ انویدیا به خاطر اینکه قیمت زیادی نسبت به عملکردش داره و از طرفی محدود به حافظه ۸ گیگابایته، اصلا نتونست نظر کاربرها رو به خودش جلب کنه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


کاهش ۵ درصدی قیمت انویدیا GeForce RTX 4060 Ti

این کارت با پردازنده گرافیکی AD106، حافظه ۱۲۸ بیتی ۸ گیگابایتی GDDR6 و رابط PCIe Express 4.0 که محدود به ۸ خطه، عرضه میشه. این کارت گرافیک با قیمت ۳۹۹ دلار در دسترس کاربرها قرار گرفت اما درواقع با توجه به اینکه RTX 3060 Ti (یعنی پردازنده گرافیکی نسل قبل همین مدل) هسته‌های بیشتر، گذرگاه حافظه دو برابر و یه رابط ۱۶ لینی PCIe کامل داره یک پسرفت به حساب میاد.

قیمت کارت گرافیک RTX 4060 Ti به اندازه 5 درصد کاهش یافت

با توجه به شرایطی که الان تو بازار کارت گرافیک وجود داره و به دلیل کمبود استقبال از محصولات جدید انویدیا و همچنین حضور قوی شرکت‌های AMD و اینتل با قیمت‌های رقابتی، انتظار این تغییر قیمت رو خیلی زود داشتیم. یه تخفیف ۲۰ دلاری برای این کارت گرافیک در نظر گرفته شده که شاید زیاد نباشه اما قیمت اون رو با توجه کارت گرافیک‌های دیگه بازار رقابتی می‌کنه. در مقایسه، RTX 3060 Ti بر اساس معماری Ampere تقریبا دو سال زمان نیاز داشت تا بتونه به قیمت مناسب برسه. البته وقتی اون روزها رو با الان مقایسه می‌کنیم، شرایط خیلی فرق می‌کنه.

یادتون نره که می‌تونید بررسی کارت گرافیک RTX 4060Ti رو در بنچفا بخونید.

قیمت کارت گرافیک RTX 4060 Ti به اندازه 5 درصد کاهش یافت

فعلا کارت MSI Ventus 2X Black، این تخفیف شامل حالش شده. حالا باید ببینیم تا این کاهش قیمت برای باقی پردازنده‌های گرافیکی RTX 4060Ti هم اعمال بشه.

به زودی انویدیا و MSI قراره مدل‌های RTX 4060 غیر Ti رو معرفی کنن. این کارت بر پایه AD107 ساخته شده و در تاریخ ۲۹ ژوئن (۸ تیر) با قیمت ۲۹۹ دلار عرضه میشه. فاصله قیمت بین این دو کارت الان از ۱۰۰ دلار به ۸۰ دلار کاهش پیدا کرده.

به نظر شما کارت گرافیک RTX 4060Ti با توجه به داشتن حافظه ۸ گیگابایتی ارزش خرید داره؟

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×