محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

کارت گرافیک ROG STRIX RTX 4060 Ti با حافظه ۱۶ گیگابایت بیش از ۶۰۰ دلار آمریکا قیمت دارد؛ گران‌تر از ۴۰۷۰

کارت گرافیک RTX 4060 Ti با حافظه ۱۶ گیگابایت انویدیا احتمالا هنگام عرضه با استقبال خوبی روبه‌رو نشه و دلیل این هم افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری در مقایسه با مدل ۸ گیگابایتیه. علاوه بر این‌ها ایسوس وضعیت رو حتی از این هم بدتر می‌کنه. چون که قراره کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti با حافظه ۱۶ گیگابایت نسخه ROG STRIX با افزایش قیمت ۱۰۰ دلار بیشتر نسبت به قیمت پیش فرض عرضه بشه. یعنی ۶۰۰ دلار!! تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


انویدیا به زودی کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti با حافظه ۱۶ گیگابایت رو با قیمت پایه ۴۹۹ دلار آمریکا عرضه خواهد کرد

ایسوس به تازگی اعلام کرده که نسخه ROG STRIX OC از مدل RTX 4060 Ti با حافظه ۱۶ گیگابایت رو به بازار عرضه می‌کنه. مدل ۸ گیگابایتی ROG STRIX تقریباً با قیمت پیش فرض RTX 4060 Ti با حافظه ۱۶ گیگابایت همخوونی داره، اما صبر کنید تا بفهمید ایسوس برای نسخه ROG STRIX خودش از RTX 4060 Ti با حافظه ۱۶ گیگابایت چه قیمتی در نظر گرفته. به گزارش ITHome، این شرکت ۴۶۹۹ یوان چینی، معادل ۶۵۰ دلار آمریکا رو برای این محصول لیست کرده.

انویدیا به زودی کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti با حافظه 16 گیگابایت رو با قیمت پایه 499 دلار آمریکا عرضه خواهد کرد

قیمت پیش‌فرض این کارت گرافیک در چین ۳۹۹۹ یوان یا معادل ۵۵۰ دلار آمریکا تعیین شده، اما افزایش قیمت ۸۰۰ یوان برای نسخه ROG STRIX به این معنیه که در واقع بیشتر از RTX 4070 قیمت خواهد داشت. این یعنی افزایش قیمت ۱۷.۵ درصدی و اگر همین روند در آمریکا هم ادامه پیدا کنه، قیمت اون برای ساکنین آمریکا بین ۵۸۰ تا ۶۰۰ دلار محاسبه میشه. نکته‌ای که مهمه اینه که این کارت عملکرد قابل توجهی نسبت به نسخه ROG STRIX OC نداره.

در نقدی که در سایت TechpowerUP از نسخه ۸ گیگابایتی ROG STRIX RTX 4060 Ti ارائه شده عملکرد کارت فقط ۴-۵ درصد بهتر بود و سیستم خنک کننده ۲.۵ اسلاتی و سه فنی هم فقط باعث شد کمی دمای پایین‌تری نسبت به کارت‌های دو فنه رقیب داشته باشه. RTX 4060 Ti به این همه خنک‌کننده بزرگ نیاز نداره و حتی نسخه Dual OC از خود ایسوس هم در دماهای زیر ۵۵ درجه سانتیگراد کار می‌کنه. بهتره فقط مدل ساده و با قیمت پیش‌فرض رو بخرید چون عملکرد تقریباً یکسانی خواهید داشت و حتی طراحی کوچک‌تری هم داره. بدون شک خنک‌کننده‌های سه اسلاتی برای یک کارت گرافیک در این رده بی‌فایده هستن.

شما می‌تونید بررسی کارت گرافیک RTX 4060Ti 8Gb رو در بنچفا بخونید.

همچنین به نظر می‌رسه که شرکت‌های سازنده کارت‌های ۱۶ گیگابایتی هم خیلی هیجان زیادی نسبت به این نسخه ندارن. آندریاس شیلینگ از سایت Hardwareluxx با چند تولیدکننده صحبت کرده و به نظر می‌رسه اکثر تولیدکنندگان این کارت رو تبلیغ نمی‌کنن و تعداد مدل‌های موجود در زمان عرضه نسبت به سری RTX 4060 Ti با حافظه ۸ گیگابایت بسیار کمتر خواهد بود. اکثر تولیدکنندگان حتی نمی‌خوان نمونه‌ این کارت رو عرضه کنن چون از قبل می‌دونن که مصرف‌کنندگان علاقه‌مندی زیادی به این مدل ندارن و چیز خاصی برای صحبت کردن هم وجود نداره.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti قراره توی فروشگاهادر تاریخ ۱۸ جولای با قیمتی از ۴۹۹ دلار آمریکا در دسترس قرار بگیره. این کارت فقط با مدل‌های سفارشی موجوده. توی تست‌های رسمی بنچمارک‌های انویدیا، خود شرکت کمترین بهره‌وری در کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti با حافظه ۱۶ گیگابایت رو نشون داده. همچنین لازم به ذکره که این کارت برای بازی در رزولوشن ۱۰۸۰p مناسبه. یعنی مثل یک کارت گرافیک ۳۰۰ دلاری :) پس اگه قصد بازی در رزولوشن ۱۴۴۰p رو دارید، عملاً باید از تکنولوژی DLSS استفاده کنید و حافظه بیشتر VRAM تقریباً فقط بهبود کوچکی رو ارائه می‌ده.

عملکرد NVIDIA RTX 4060 Ti 8 GB

عملکرد NVIDIA RTX 4060 Ti 8 GB

عملکرد NVIDIA RTX 4060 Ti 16 GB

عملکرد NVIDIA RTX 4060 Ti 16 GB

جمع‌بندی

یک مورد کاربردی برای RTX 4060 Ti با حافظه ۱۶ گیگابایت می‌تونه در عملکرد پایدار پخش و هوش مصنوعی باشه. چون شبکه‌های زبانی و شبکه‌های عصبی عمقی به یک حافظه بزرگ نیاز دارن، این کارت می‌تونه یک محصول ارزشمند برای اونایی که در این زمینه کار می‌کنن باشه. کارت RTX 4000 SFF Ada هزینه‌ای بیش از ۱۰۰۰ دلار آمریکا داشت، پس خرید RTX 4060 Ti با نصف قیمت و ۱۶ گیگابایت حافظه VRAM می‌تونه برای این کاربرها عالی باشه، چون به خاطر معماری Ada قابلیت‌های هوش مصنوعی دیوونه‌واری داره، اما علاوه بر اون، یه کارت با ۱۶ گیگابایت حافظه و باس ۱۲۸ بیتی بهبود عظیمی ارائه نخواهد داد.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti با حافظه ۸ گیگابایت نتونست به فروش خوبی برسه و نظر کاربران رو جذب کنه. پس شک داریم که یک نسخه از همین مدل با افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری برای دو برابر کردن حافظه‌ی موفقیت بزرگی برای تیم سبز به دنبال داشته باشه. شما درباره قیمت‌گذاری کارت گرافیک ROG STRIX RTX 4060 Ti چه فکری می‌کنید؟ حتما در بخش نظرات برامون بنویسید. 

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

یک نظر

  1. این نسل تیم بازاریابی انویدیا گند زد
    اینم اضافه کنم که قیمت ۸ گیگ وی رم GDDR6 فقط ۲۵ دلاره که در مقایسه با سری ۳۰ خیلی خیلی ارزون تره
    چی بگویم نگفته هم پیداست…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×