محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

انویدیا در سال ۲۰۲۴ نسخه جدیدی از کارت گرافیک RTX 3050 را با ۶ گیگابایت حافظه معرفی می‌کند

انویدیا قصد داره کارت گرافیک RTX 3050 رو با مشخصات کمتر در سال ۲۰۲۴ با حافظه ۶ گیگابایت عرضه کنه. در ژانویه ۲۰۲۲، انویدیا کارت گرافیک RTX 3050 رو معرفی کرد اما دو سال بعد، به گفته منابع، این شرکت قراره نسخه جدیدی از RTX 3050 رو معرفی کنه. گفته می‌شه که انویدیا در حال آماده‌سازی مدل جدیدی از GeForce RTX 3050ـه که از معماری GPU Ampere بهره می‌بره و ۶ گیگابایت حافظه VRAM خواهد داشت و احتمالا قیمت کمتری داره. تا آخر این خبر با نسخه ۶ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 3050 با بنچفا همراه باشید.


کارت گرافیک RTX 3050 با حافظه ۶GB در راه است

دلیل تصمیم انویدیا برای آغاز کار روی یک کارت گرافیک جدید از سری GeForce RTX 30 هنوز مشخص نیست، در حالی که RTX 4050 در این زمان تقریباً ناپدید شده و خبری زا عرضه اون در آینده نزدیک نیست. احتمالاً انویدیا می‌خواد موجودی‌های قدیمی از GPUهای Ampere خودش رو دوباره وارد بازار کنه و بعد برای عرضه کارت گرافیک نسل جدید برنامه ریزی کنه.

کارت گرافیک RTX 3050 6GB

مشخصات کارت گرافیک RTX 3050 6GB

در مورد مشخصات، کارت گرافیک جدید NVIDIA GeForce RTX 3050 باید اشاره کنیم که GPU GA107-325-Kx و بر اساس برد PCB PG173 SKU 16 ساخته خواهد شد.

ما هنوز تعداد دقیق هسته‌ها رو نمی‌دونیم اما این کارت با سرعت‌ کمتر از ۱۴۷۰ مگاهرتز که ۱۷٪ کمتر از کارت گرافیک اصلی GeForce RTX 3050 به حساب میاد، ارائه می‌شه. این کارت همچنین دارای یک اتصال با عرض ۹۶ بیته که کمتر از اتصال ۱۲۸ بیتی موجود در نسخه اصلیه.

به عبارت دیگه، این کارت تنها دارای ۶ گیگابایت حافظه VRAM به جای ۸ گیگابایته که در کارت‌های موجود وجود داره. همه این موارد منجر به مصرف کمتری از قدرت GPU خواهد شد با توان مصرفی مصرفی تنها ۷۰ وات و بیشتر مدل‌ها نیازی به اتصال برق خارجی ندارن. در همین حال، RTX 3050 با حافظه ۸ گیگابایت توان مصرفی ۱۱۵ وات با اتصال‌ ۸ پین برای برق‌رسانی داره. این کار همچنین منجر به طراحی PCB ارزون‌تر و کم هزینه‌تر و از دیدگاه AIB به هزینه مواد اولیه کمتری منجر می‌شه.

  • RTX 3050 با حافظه ۸ گیگابایت – GA106-150 / هسته‌های ۲۵۶۰ / افزایش ۱۷۷۷ مگاهرتز / توان مصرفی ۱۱۵ وات / حافظه ۸ گیگابایت ۱۲۸ بیتی
  • RTX 3050 با حافظه ۶ گیگابایت – GA107-325 / تعداد هسته‌های نامعلوم / افزایش ۱۴۷۰ مگاهرتز / توان مصرفی ۷۰ وات / حافظه ۶ گیگابایت ۹۶ بیتی

در مورد تولید این کارت، انتظار میره که کارت گرافیک GeForce RTX 3050 نسخه ۶ گیگابایت در ژانویه ۲۰۲۴ تولید و پس از اون عرضه بشه.

زمان عرضه کارت گرافیک RTX 4050

می‌دونیم هیچ خبری از RTX 4050 وجود نداره اما با عرضه آینده Intel Arc A580 که رقیب RTX 3050 و RX 6600 قرار داره، به نظر می‌رسه که انویدیا این کار رو به عنوان یک رقیب مستقیم برای پیشنهاد جدید Alchemist آماده کرده. احتمالاً کارت Arc A580 اینتل با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار آمریکا عرضه خواهد شد و احتمالاً انویدیا کارت RTX 4050 رو در این رده قیمتی با توجه به قیمت‌گذاری اخیر عرضه کنه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×