محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

کارت گرافیک RTX 4080 Ti احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۴ با قیمتی مشابه RTX 4080 معرفی خواهد شد

شایعات جدید درباره NVIDIA می‌گن که این شرکت در حال آماده‌سازی یک GPU قوی‌ با نام GeForce RTX 4080 Tiـه که ممکنه با قیمت کارت گرافیک RTX 4080 عرضه بشه. تا آخر این خبر با مشخصات کارت گرافیک RTX 4080 Ti، همراه بنچفا باشید.


این شایعه از منبع MEGAsizeGPU برای اولین بار منتشر شده و گفته شده NVIDIA قراره یک کارت گرافیک جدید با نام GeForce RTX 4080 رو در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه کنه. این کارت گرافیک جدید ممکنه به نام GeForce RTX 4080S (SUPER) یا RTX 4080 Ti عرضه بشه. اما ما انتظار داریم که این کارت با پسوند «Ti» همراه باشه. چون با پیشنهادات فعلی Ada Lovelace هماهنگ‌تر به نظر میاد. 

مشخصات کارت گرافیک RTX 4080 Ti 

مشخصات کارت گرافیک RTX 4080 Ti 

از طرح نام‌گذاری که بگذریم، این کارت جدید بر اساس هسته GPU AD102 تولید میشه که این یعنی دارای پیکربندی هسته‌ای کمی بهتر نسبت به RTX 4080 Non-Ti/S خواهد بود. توان مصرفی این نسخه جدید ۴۵۰ وات تنظیم شده که در واقعیت در محدوده ۳۸۰-۴۲۰ واته و ممکنه ما یک ارتقاء حافظه هم با رابط ۳۲۰ بیتی و ۲۰ گیگابایت VRAM دریافت کنیم، چون RTX 4080 موجود دارای رابط ۲۵۶ بیتی و ۱۶ گیگابایت VRAM میشه. با توجه به اختلاف بزرگ در عملکرد و مشخصات بین RTX 4080 و RTX 4090 ، این کارت سعی در پر کردن این فضا داره.

بررسی کارت گرافیک ASUS TUF RTX 4080 16G رو در بنچفا بخونید.

قیمت کارت گرافیک RTX 4080 Ti 

در مورد قیمت کارت گرافیک RTX 4080 Ti، همچنین گزارش شده که این کارت با قیمتی مشابه RTX 4080 موجود عرضه خواهد شد که قیمت توصیه شده توسط سازنده اون ۱۱۹۹ دلار آمریکاست اما ممکنه در فروشگاه‌های مختلف با قیمتی حدود ۱۰۵۰-۱۱۰۰ دلار پیدا بشه. این مشخص می‌کنه که ممکنه ما کاهش قیمت رسمی در کارت‌ گرافیک‌های RTX 4080 موجود به قیمت ۹۹۹ دلار یا کمتر ببینیم در حالی که RTX 4080 Ti قیمت ۱۱۹۹ دلار داره.

باید به یاد داشت که کارت گرافیک NVIDIA RTX 4080 با قیمت ۱۱۹۹ دلار به‌دلیل ارزش کم به نسبت عملکرد، بین کاربرها خیلی محبوب نبود. کاهش قیمت این کارت می‌تونه باعث افزایش فروش اون بشه. 

RTX 4090 همچنان به عنوان پرچم‌دار با قیمت ۱۵۹۹ دلار باقی می‌مونه، اما وجود ۴۰۸۰ Ti نشون می‌ده که ممکنه در آینده هم کارت گرافیک RTX 4090 Ti با برچسب قیمتی بالاتر عرضه بشه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×