محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

تصاویر و مشخصات مادربردهای ASUS ROG Maximus Z790 Formula و ROG Maximus Z790 APEX Encore منتشر شد

اولین تصاویر از مادربردهای ASUS ROG Maximus Z790 که شامل مدل‌های APEX Encore و Formula هستن و برای علاقه‌مندان به بازی ساخته شدن منتشر شده. در ادامه می‌تونیم این تصاویر رو ببینیم. تا انتهای این خبر با بنچفا همراه باشید.

ASUS دو مادربرد از خانواده ROG Maximus Z790 برای پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل رپتور لیک طراحی و تولید کرده و روز گذشته اولین تصاویر اون‌ها رو به اشتراک گذاشته. این مدل‌ها به نام‌های Formula و APEX Encore شناخته میشن و مدل‌های جدید ROG STRIX هم به‌تازگی تصاویری از اون‌ها منتشر شده‌.

مادربرد ASUS ROG Maximus Z790 Formula

مادربرد ASUS ROG Maximus Z790 Formula از طراحی سیاه و سفید بهره می‌بره که بسیار شیک به نظر میرسه. ویژگی اصلی این مادربرد افزودن بلاک آبی ROG Water-Cooling Zone به مادربرده که کاربران می‌تونن اون رو به سیستم‌های کاستوم واترکولینگ خودشون وصل کنن و عملکرد حرارتی بهتری برای VRM‌ها داشته باشن. علاوه‌بر این، کاربران دکمه‌های کاربردی جدیدی برای روشن کردن، ریست کردن و استفاده از ویژگی Flexkey مادربرد Formula هم در دسترس دارن.

مادربرد ASUS ROG Maximus Z790 Formula

در مشخصات، مادربرد ASUS ROG Maximus Z790 Formula از فرم فاکتور ATX استفاده شده و دارای یک پیکربندی دوتا کانکتور ۸ پین برای پردازنده‌ست. این مادربرد همچنین ۴ اسلات DDR5 DIMM داره که سرعت‌ بالای ۸۰۰۰ مگابایت بر ثانیه و ظرفیت‌ تا ۱۹۲ گیگابایت رو پشتیبانی می‌کنن. در جلوی این مادربرد یک هیت سینک سفید و جذاب دیده میشه که همچنین اسلات M.2 رو زیر خودش جای داده.

در زمینه افزایش ارتقاپذیری، مادربرد دو اسلات PCIe x16 و تعداد زیادی پورت I/O از جمله پشتیبانی از WIFI 7، دو پورت Thunderbolt 4 Type-C، یک پورت USB 3.2 Gen 2 نوع C با سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه، LAN با سرعت ۵ گیگابیت‌برثانیه، تعداد زیادی پورت USB 3.2 و دکمه‌های BIOS Flashback/Clear CMOS هم ارائه شده. این مادربرد به احتمال زیاد در محدوده ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار آمریکا عرضه خواهد شد، چون قیمت مشابه مدل ROG Maximus Z690 Formula هم در همین محدوده قرار داشت.

مادربرد ASUS ROG Maximus Z790 APEX Encore

مادربرد ASUS ROG Maximus Z790 APEX Encore

مادربرد ROG Maximus Z790 APEX Encore از ایسوس که به عنوان بالاترین مادربرد OC شرکت و آخرین مدل سری LGA 1700 خواهد بود، یک VRM‌ برای به رسیدن به حداکثر عملکرد پردازنده‌های جدید نسل چهاردهم اینتل و دوتا کانکتور ۸ پین برای تغذیه پردازنده داره. این مادربرد دارای دو اسلات DDR5 DIMM برای افزایش سرعت حافظه به بیش از ۱۰,۰۰۰ مگابایت بر ثانیه و همچنین یک اسلات DIMM.2 که می‌تونه دو حافظه M.2 رو روی خودش قرار بده. برای ارتقاء، دو اسلات PCIe x16 و دو اسلات PCIe x4 هم در اختیار کاربران قرار داده شده. اسلات‌های M.2 شامل چهار پورت استاندارد هستن. همچنین چهار پورت SATA III هم وجود داره.

مادربرد ASUS ROG Maximus Z790 APEX Encore دارای یک پورت ۸ پین اضافی برای تأمین بیشتر برق پردازنده‌ست و همچنین می‌تونید یک مجموعه از سوئیچ‌ها و تنظیمات اورکلاکینگ رو در نزدیکی نمایشگر LED Debug پیدا کنید. I/O شامل ۹ پورت USB 3.2، یک پورت USB 3.2 Gen2x2 نوع C، پشتیبانی از WIFI 7، LAN با سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه، BIOS flashback و دکمه‌های clear CMOS همراه با دو پورت PS/2 میشه که برای اورکلاکرها مفیده. احتمالاً این مادربرد هم در محدوده ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار آمریکا قرار میگیره چون به عنوان مدلی برای مدل فعلی APEX عرضه میشه.

مادربرد ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WIFI II

مادربرد ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WIFI II

و در آخرین می‌رسیم به مادربرد ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WIFI II که به‌عنوان یک به‌روزرسانی کامل برای مدل موجود ROG Z790-F Gaming WIFI با تغییراتی از جمله بهبود I/O، کولینگ بهتر، ظاهر بهتر و VRM تنظیم شده برای پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل عرضه می‌شه.

مادربرد ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WIFI II

قیمت این مادربرد ممکنه کمی بالاتر از مدل موجود ROG STRIX-F باشه که حدود ۴۰۰ دلاره. همه چهار مادربرد ROG Z790 تا هفته آینده در بازار عرضه خواهند شد، یعنی همون وقتی که اینتل پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم خودش رو عرضه می‌کنه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×