محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل با حداکثر فرکانس پیش‌فرض ۶.۰ گیگاهرتز رونمایی شدند

پردازنده Core i9-14900K با فرکانس 6.0 گیگاهرتز و قیمت 589 دلار

امروز، اینتل از پردازنده‌های جدید دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل Core رونمایی کرد. این سری از CPUهای جدید اینتل توسط پردازنده Core i9-14900K رهبری می‌شن. این پردازنده قیمت ۵۸۹ دلاری داره. این خانواده پردازنده‌های دسکتاپ نسل ۱۴ اینتل حاوی شش پردازنده‌ جدید و آنلاکه که مشخصات پرچمدار اون شامل ۲۴ هسته و ۳۲ رشته و فرکانس ۶ گیگاهرتز میشه. به‌علاوه، پردازنده Core i7-14700K هم دارای ۲۰ هسته و ۲۸ رشته‌ست.

اینتل همچنین اعلام کرده ابزار Extreme Tuning Utility (XTU) حالا دارای ویژگی جدید AI Assist شده که امکان اورکلاکینگ به کمک هوش مصنوعی با یک کلیک رو برای برخی از پردازنده‌های سری K نسل چهاردهم اینتل Core فراهم می‌کنه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

از وقتی که معماری عملکردی هیبرید رو معرفی کردیم، اینتل به‌طور مداوم معیار عملکرد پردازنده‌های دسکتاپ رو برای مردم بالا برده. با پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل Core، دوباره نشون می‌دیم که علاقه‌مندان چرا برای بهترین تجربه دسکتاپ باید به اینتل مراجعه کنن.

  • راجر چندلر، معاون و مدیر کل اینتل برای رایانه های مشتاق و ایستگاه کاری​، گروه محاسبات مشتری

اهمیت و نقش پردازنده در بازی و خلق کردن محتوا برکسی پوشیده نیست. پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل Core – با استفاده از معماری پیشرفته عملکرد اجتماعی اینتل – عملکرد محاسباتی لازم رو به علاقه‌مندان سیستم‌های دسکتاپ ارائه میدن.

در صدر جدول پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل Core، i9-14900K قرار داره – سریعترین پردازنده دسکتاپ جهان که با فرکانس ۶ گیگاهرتزی عرضه شده که باعث میشه بازیکنان به همون اندازه که لازم دارن تنظیمات رو انجام بدن. همچنین با ۲۵٪ هسته بیشتر نسبت به پردازنده i7-14700K، گیمرها و تولیدکنندگان محتوا به بهترین عملکرد در وظایف چند رشته‌ای دست پیدا می‌کنن. به اضافه تجربه بهترین اورکلاکینگ در جهان و سازگاری با مادربردهای موجود سری‌های ۶۰۰ و ۷۰۰، توسط پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل Core ارائه میشه.

قیمت پردازنده‌های نسل 14 اینتل

بهترین تجربه‌ پردازنده دسکتاپ جهان؟

به گفته اینتل تغییرات سرعت کلاک –سرعت توربو ۶ گیگاهرتزی پردازنده i9-14900K – خانواده پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل Core رو تبدیل به به بهترین پردازنده‌های جهان از نظر عملکرد می‌کنن.

معماری عملکردی پیشرفته اینتل به طور مداوم ادامه میده تا عملکرد محاسباتی مورد نیاز علاقه‌مندان رو در وظایف روزانه‌‌شون ارائه بده.

پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل پلتفرم حرفه‌ای بازی

پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل Core تجربه‌ی بازی رو با افزایش ۲۳٪ در عملکردی نسبت به پردازنده‌های رقیب فراهم میکنن، در حالی‌که ویژگی‌های جدید متمرکز به بازی مثل بهینه‌سازی برنامه‌ اینتل (APO) اطمینان میده که عملکرد تردها بهتر از همیشه باشه.

ادامه‌ رهبری اورکلاکینگ

پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل Core آنلاک یعنی سری K سعی دارن تا تجربه‌ای بی‌مانند از اورکلاکینگ رو برای همه فراهم کنن. از متخصصان گرفته تا مبتدیان. پردازنده‌های آنلاک نسل جدید در حال حاضر شامل ویژگی جدید XTU AI Assist اینتل برای اورکلاکینگ با راهنمایی هوش مصنوعی برای سری پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل Core می‌شن، همچنین پشتیبانی از سرعتهای DDR5 XMP فراتر از ۸،۰۰۰ MT/S.

اتصالات سی پی یوهای نسل ۱۴ اینتل

خانواده‌ پردازنده‌های جدید اینتل با پشتیبانی یکپارچه از Wi-Fi 6/6E و بلوتوث ۵.۳ ارائه شدن، همچنین پشتیبانی جداگانه از فناوری‌های بی‌سیم جدید Wi-Fi 7 و بلوتوث ۵.۴ رو هم به همراه دارن. به‌علاوه، پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل Core پشتیبانی از Thunderbolt 4 و همچنین اتصال سیمی Thunderbolt 5 آتی رو هم ارائه میدن.

سازگاری با چیپست ۶۰۰ و ۷۰۰

پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل با مادربردهای سری ۶۰۰ و ۷۰۰ اینتل سازگاری دارن. این یعنی به علاقه‌مندان اجازه میدن که به‌راحتی سیستم‌های موجود خودشون رو ارتقا بدن و از عملکرد جدیدترین نسل در بازی و تولید محتوا لذت ببرن.

زمان حضور پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل در بازار

این پردازنده‌ها از تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ به صورت جهانی از طریق فروشگاههای آنلاین/فیزیکی عرضه میشن.

عملکرد گیمینگ و بنچمارک پردازنده های نسل ۱۴ اینتل

در ادامه بنچمارک‌های منتشر شده توسط خود اینتل از جدیدترین پردازنده‌های نسل ۱۴ رو می‌بینید.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×