محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

پردازنده Core i9-14900K رکورد فرکانس ۹.۱ گیگاهرتز را شکست

 پردازنده اینتل Core i9-14900K در اورکلاک رکورد جدید ثبت کرد. آخرین سری پردازنده‌های اینتل یعنی نسل ۱۴، به نظر می‌اومد که پیشرفت خیلی خیلی کمی داشته باشن. این پردازنده‌ها سرعت‌ کلاک کمی بیشتر نسبت به پلتفرم موجود دارن. اما وقتی با مادربردهای بهبود یافته‌ Z790 ترکیب میشن، فرصتی برای اورکلاک ایجاد کردن که تا به امروز در پردازنده‌های این شرکت ندیده بودیم. اورکلاک پردازنده Core i9-14900KF توسط تیم ASUS ROG OC انجام داده شده. توی آزمایشگاه ASUS، متخصصین اورکلاک مثل SkatterBencher ،Elmor ،Shamino و Bing با هم همکاری کردن تا Core i9-14900KF رو به سرعت‌های بی‌سابقه‌ای برسونن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


 پردازنده اینتل Core i9-14900K در اورکلاک رکورد جدید ثبت کرد

برای رسیدن به سرعت ۹.۱ گیگاهرتز، تیم اورکلاک از هلیوم مایع استفاده کردن، یه روش خنک کننده که به جای نیتروژن مایع برای اورکلاک استفاده میشه. این تلاش توی یه هفته کامل ادامه داشت و منجر به تعداد زیادی رکورد جهانی در بخش فرکانس پردازنده شد، هرچند که همه‌ی اونا نتونستن از طریق برنامه CPU-Z تایید بشن. توسعه‌دهندگان این ابزار تایید کردن که پیش از عرضه‌ی سری Core نسل چهاردهم اینتل، بعضی از اورکلاکرها سعی کردن که CPU-Z رو ترتیب بدن تا فرکانس‌ها به‌طور مصنوعی افزایش پیدا کنن. خبر خوب اینه که تیم توسعه‌دهنده CPU-Z به سرعت این تلاش‌ها رو تشخیص داد و رفع کرد تا صداقت فرآیند تایید حفظ بشه. تیم Elmor به هر حال تونست رکورد جهانی جدیدی بزنه.

 پردازنده اینتل Core i9-14900K در اورکلاک رکورد جدید ثبت کرد

با استفاده از مادربرد ROG Maximus Z790 Apex Encore از ASUS، یعنی آخرین مادربرد اورکلاکینگشون، تیم تونست فرکانس ۹۰۴۳.۹۲ مگاهرتز رو به دست بیاره که بار دومیه که از ۹ گیگاهرتز عبور کردن و نتیجه کارشون توسط ابزار CPU-Z به‌طور رسمی تایید شد، که هیچ شکی نمی‌ذاره.

 پردازنده اینتل Core i9-14900K در اورکلاک رکورد جدید ثبت کرد

امتیازی که به دست اومد همین الان بالاترین فرکانسیه که برای یه پردازنده دسکتاپ ثبت شده و از طریق رتبه‌بندی HWBOT تایید شده. متاسفانه، سرعت کلاک ۹.۱ گیگاهرتزی که توی این تلاش به دست اومد، تایید رسمی نشد.

 پردازنده اینتل Core i9-14900K در اورکلاک رکورد جدید ثبت کرد

Elmor و تیمش الان رتبه بالاتری توی رتبه‌بندی HWBOT دارن، رتبه‌ای که توی سال گذشته خودشون با سری Core سیزدهم اینتل به دست آوردن. این نشون میده که توی حوزه‌ی اورکلاک به میزان چشم‌گیری پیشرفت داشته.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×