محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

کارت گرافیک Asus TUF RTX 4070 Ti با رنگ سفید عرضه شد

محبوبیت کارت‌ گرافیک‌های سفید طی سال‌های اخیر بسیار بیشتر شده. به‌همین‌دلیل شرکت‌های سازنده هم تمایل بیشتری به تولید کارت گرافیک سفید دارن. با وجود گذشتن بیش از یک سال از معرفی سری RTX 40، هنوز هفته‌ای یکبار کارت‌ گرافیک‌های جدید توسط شرکای انویدیا ظاهر می‌شن. مدل TUF GAMING از ایسوس به دو دلیل، ویژه به نظر میاد. در ابتدا اینکه این اولین مدل TUF Gaming سفید از ایسوس توی سری RTX 40ـه. به‌علاوه، این نشون میده که ایسوس برای اولین بار مدل TUF White رو در تمام سری‌های GeForce که تا الان توسط ایسوس منتشر شده بکار برده. در ساعت گذشته ایسوس اعلام کرد کارت گرافیک Asus TUF RTX 4070 Ti با رنگ سفید به زودی وارد بازار جهانی میشه. تا‌ آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


البته باید توجه کنیم که مدل‌های Radeon RX 7800/7700 XT با این طراحی تقریباً دو ماه قبل وارد بازار شدن. عجیبه که می‌بینیم کارت‌های Radeon جدید از یک طراحی جدید استفاده می‌کنن که قبلاً توسط کارت‌های NVIDIA استفاده نشده.

کارت گرافیک Asus TUF RTX 4070 Ti با رنگ سفید عرضه شد

کارت گرافیک Asus TUF RTX 4070 Ti با رنگ سفید

وقتی کارت گرافیک TUF RTX 4070 Ti سفید رو با طراحی اصلی مشکی مقایسه می‌کنیم، در واقع تغییرات کمی وجود داره. هر دو کارت مشخصات و طراحی یکسانی دارن. تغییر مهم تنها رنگ قاب، پن‌ها و پشته کارته. ایسوس تغییراتی توی I/O ایجاد نکرده و یا PCB سفید برای این کارت‌ها معرفی نکرده، بنابراین فناوری پایه همچنان ثابت مونده.

کارت گرافیک Asus TUF RTX 4070 Ti با رنگ سفید

برای کارت گرافیک TUF RTX 4070 Ti، این تغییرات منجر به چند تغییر دیگه نسبت به نسخه NVIDIA Founders Edition میشه. این تغییرات شامل تغییر اتصال برق به طراحی استاندارد ۸ پین و تغییر تعداد خروجی‌های تصویره. این کارت پنج اتصال داره که دو پورت HDMI 2.1 و سه پورت DisplayPort 1.4a رو شامل میشه. این به این معناست که یک پورت HDMI اضافی در دسترسه.

مشخصات کارت گرافیک Asus TUF RTX 4070 Ti White

این کارت از یک GPU کامل AD104 با ۷۶۸۰ هسته CUDA و ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6X با مموری باس ۱۹۲ بیتی پشتیبانی می‌کنه. این مشخصات به‌طور طبیعی با RTX 4080 نسخه ۱۲ گیگابایتی از NVIDIA که البته هنوز عرضه نشده یکسان هستن. ایسوس این مشخصات رو با افزایش حداکثر سرعت بوست به ۲۷۶۰ مگاهرتز (۵.۷٪ اورکلاک) افزایش داده که با استفاده از نرم‌افزار GPU Tweak قابل تنظیمه، اگرچه این فرکانس پیش‌فرض نیست.

در حال حاضر، این کارت در هیچ فروشگاه خرده‌فروشی موجود نیست، بنابراین قیمت‌گذاری هنوز باید تایید بشه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×