محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

کارت گرافیک RTX 4090 از لیست ممنوعیت صادرات ایالات متحده حذف شد

طی چند روز گذشته اخباری درباره ممنوعیت برخی از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا از جمله کارت گرافیک RTX 4090 منتشر شد. طی این اخبار متوجه شدیم محدودیت‌های جدید مجوز صادرات از دفتر صنایع و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده برای پردازنده‌های پیشرفته NVIDIA که به صورت جهانی عرضه می‌شدن به طور رسمی اعمال شده. به تاریخ ۱۷ اکتبر، اعلامیه SEC NVIDIA به طور رسمی تایید کرد که چندین تراشه پرسرعت شرکت، از جمله تراشه L40 و کارت گرافیک RTX 4090، اکنون تحت این محدودیت‌ها قرار گرفتن. در ساعات گذشته طبق آخرین اعلامیه‌ها متوجه شدیم که کارت گرافیک RTX 4090 از این لیست حذف شده‌. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید. 

لغو ممنوعیت صادرات کارت گرافیک RTX 4090 به خاورمیانه و چین

این یعنی NVIDIA دیگه محدودیتی برای که این کارت‌ها رو به کشورهای مختلف از جمله چین صادر کنه نداره. به عبارت دیگه، انویدیا مجازه تا به همه کشورها کارت گرافیک گیمینگ قدرتمند خودش رو صادر کنه. علاوه بر این، NVIDIA اعلام کرده که برخی از محدودیت‌های صادرات برای باقی مدل‌های لیست بن شده مثل A100، H100 و نسخه‌های ویژه طراحی شده (A800/H800) همچنان وجود دارد. با این شرایط که دیگه امکان ارسال فوری وجود نداره و برای صادرات باید یک دوره ۳۰ روزه رو گذروند.

لغو ممنوعیت صادرات کارت گرافیک RTX 4090 به خاورمیانه و چین

بررسی کارت گرافیک RTX 4090 رو در بنچفا بخونید.

افزایش قیمت کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا در چین

کارت گرافیک RTX 4090 با معماری ADA AD102 و ۱۶۳۸۴ هسته CUDA تجهیز شده. با این حال، مقررات سخت افزاری ایالات متحده محدودیتی رو در مورد قدرت محاسباتی کل اون اعمال کرده و اون رو به ۴۸۰۰ TOPS محدود کرده. در یک هفته پس از اعلامیه SEC اخیر که RTX 4090 رو تحت این محدودیت‌های جدید قرار داد، قیمت اون در بازار چین به شدت افزایش یافت. دوبرابر، سه‌برابر و حتی چهاربرابر شد. علاوه بر این، بسیاری از شرکای انویدیا تصمیم به حذف این کارت‌ها از فروشگاه‌های رسمی خودشون گرفتن. اما حالا با برداشتن این محدودیت صادرات برای کارت گرافیک RTX 4090 انتظار میره که این کارت گرافیک دوباره در وب‌سایت شرکای تولیدکننده کارت گرافیک قرار بگیره. همچنین قیمت اون که به دلیل شرایط تغییر کرده بود، به قیمت اصلی خودش برگرده. 

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×