محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

قیمت کارت گرافیک RTX 4090 نزدیک به ۲۰۰۰ دلار؛ افزایش قیمت پرچمدار

مدل‌های مختلف کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا در حال حاضر گرون‌تر از همیشه هستن و قیمت‌هایی نزدیک به ۲۰۰۰ دلار دارن. این پردازنده‌های گرافیکی نسبت به ماه‌های اخیر بیشترین قیمت‌ها رو تجربه می‌کنن و در بازار معامله می‌شن. این در حالیه که باقی مدل‌های خانواده RTX 40 با کاهش قیمت روبه‌رو بودن. تا آخر این اخبار سخت افزار با بنچفا همراه باشید.


کل سری پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 40 NVIDIA طی چند وقت اخیر ارزون‌تر شدن در حالی که کارت گرافیک RTX 4090 در حال گرون شدنه. این کارت گرافیک همونطور که در ابتدا اشاره شد در آمریکا حدود ۲۰۰۰ دلار قیمت داره.
در حین انجام برخی تغییرات قیمت کارت گرافیک مربوط به بلک فرایدی یا جمعه سیاه (؟؟؟)، متوجه روند عجیبی در قیمت‌گذاری پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 4090 NVIDIA در بین فروشگاه‌های بزرگ شدیم. به‌نظر می‌رسه یک ماه پس از گزارش افزایش قیمت مداوم، این کارت گرافیک‌ها اکنون حتی گرون‌تر شدن و اکنون به مرز ۲۰۰۰ دلار رسیدن.

«بررسی کارت گرافیک RTX 4090» رو در بنچفا بخونید.

قیمت کارت گرافیک RTX 4090 در بلک فرایدی

قیمت کارت گرافیک RTX 4090 در بلک فرایدی

در ماه اکتبر، کمترین قیمت این کارت به ۱۷۰۰ دلار رسید و حالا به ۱۹۰۰ دلار رسیده که تنها در چند هفته ۲۰۰ دلار افزایش یافته. علاوه‌براین، قیمت ۱۹۰۰ دلاری به تبلیغات بلک فرایدی محدود می‌شه، به این معنی که پس از اتمام این مناسبت، قیمت کارت گرافیک دوباره با قیمت بالاتر دیده میشه. میانگین قیمت کارت گرافیک RTX 4090 در حال حاضر به ۲۰۰۰ دلار رسیده.
با نگاهی به قیمت‌های ویژه فروشگاه‌ها، GeForce RTX 4090 Trinity OC در Newegg به عنوان ارزون‌ترین مدل با قیمت ۱۸۹۹ دلار و دومین نوع ارزون‌قیمت، RTX 4090 SUPRIM Liquid از MSI با قیمت ۱۹۹۹ دلار، قرار داره. در آمازون، کارت‌ گرافیک‌های NVIDIA GeForce RTX 4090 بسیار بیشتر از ۲۰۰۰ دلار قیمت دارن.

با نگاهی به مسیر قیمت از BestValueGPU، می‌تونیم به این نکته اشاره کنیم که پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4090 اکنون با قیمت متوسط ۱۲۰۰۰ دلار در فروشگاه‌ها دیده میشن که ۴۰۰ دلار گرون‌تر از MSRP و یه افزایش ۲۵ درصدی محسوب میشه. حتی قیمت‌های دست دوم به ۱۷۵۰ تا ۱۷۶۰ دلار رسیده.

دلیل افزایش قیمت کارت گرافیک RTX 4090

دلیل افزایش قیمت کارت گرافیک RTX 4090

حالا هیچ توضیحی پشت این افزایش قیمت‌ها وجود نداره. میشه گفت که NVIDIA قبل از ممنوعیت، مقادیر زیادی از پردازنده‌های گرافیکی AD102 که برای کارت‌هایی مانند RTX 4090 استفاده میشه رو به چین اختصاص داده. این احتمال وجود داره که این موضوع باعث کمبود موقتی شده باشه که می‌تونه تا چند ماه طول بکشه، البته این فقط در حد حدس و گمانه.

بنابراین به‌نظر می‌رسه که گیمرها و علاقه‌مندانی که امیدوار بودن در فصل تعطیلات یک کارت گرافیک ارزون‌تر NVIDIA RTX 4090 پیدا کنن، خیلی خوش‌شانس نیستن چون قیمت‌ها تا پایان سال ۲۰۲۳ بیشتر می‌شه و از پایان سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴ شروع به کاهش می‌کنن.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×