محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

کارت گرافیک NVIDIA RTX 4090D از OC پشتیبانی نمی‌کند و TDP کمتری دارد

انویدیا (NVIDIA) قراره نسخه ویژه‌ای از کارت گرافیک GeForce RTX 4090 رو که به‌طور خاص برای بازار چین طراحی شده، منتشر کنه. طبق گزارش‌ها، این کارت GeForce RTX 4090D نامیده شده («D» مخفف «اژدها» برای سال جدید چینی بعدی در نظر گرفته شده). این مدل بر اساس مدل AD102 بوده و برای عبور از محدودیت‌های ایالات‌متحده آمریکا که در ابتدا مانع واردات RTX 4090 اصلی به چین می‌شد، طراحی شده. در حالی که پیش‌بینی می‌شه مدل جدید سرعت کمتری داشته باشه، این تنظیم انطباق با محدودیت‌ها رو تضمین می‌کنه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


یک گزارش در سایت benchlife نشون می‌ده که ارسال پردازنده‌های گرافیکی GA102-250 به چین از این هفته آغاز می‌شه که می‌تونه منجر به افشای کامل مشخصات این کارت بشه. مهمتر از همه، این سایت تایید کرده که این کارت‌ها از اورکلاک پشتیبانی نمی‌کنن یا در بهترین حالت، توانایی‌های اورکلاک اون‌ها به شدت محدود شده.

کارت گرافیک RTX 4090D در مقابل RTX 4090

  • پردازنده گرافیکی AD102-250 با هسته های CUDA کمتر
  • TDP پایین ۴۲۵ وات
  • بدون پشتیبانی از OC
  • محدود به بازار چین
  • سال آینده عرضه میشه

هرگونه تلاش شرکای هیئت مدیره یا کاربران نهایی برای فراتر رفتن از محدودیت‌های ۴۸۰۰ TOPS می‌تونه باعث تحریم‌های اضافی ایالات‌متحده بشه، نتیجه‌ای که NVIDIA قصد داره از اون اجتناب کنه. علاوه‌براین، اینر سانه کاهش توان طراحی حرارتی (TDP) رو تایید می‌کنه. اما تایید نشده که آیا TGP (توان گرافیکی کل) به ۴۵۰ وات خواهد رسید یا ۴۲۵ وات یک محدودیت سفت و سخته که به هیچ وجه نمی‌شه اون رو شکست.
واضحه که کارت گرافیک RTX 4090D تفاوت قابل توجهی با استاندارد کارت گرافیک RTX 4090 داره و نباید از همون نام استفاده کنه. در حالی که جنبه‌های خاصی مانند مشخصات حافظه ممکنه مشترک باشه، محدودیت هایی در هسته‌های CUDA، سرعت کلاک، TDP و پشتیبانی از اورکلاک برای این نوع خاص پیش‌بینی میشه.

کارت گرافیک NVIDIA RTX 4090D از OC پشتیبانی نمی‌کند و TDP کمتری دارد

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

‫۲ نظر

  1. گفته میشد که این رو هم وزارت بازرگانی یا خارجه آمریکا(دقیق یادم نیست) بهش گیر داده چون گفته اساسا چون ۴۰۹۰ داخل لیست محدودیته،اینم خود به خود شامل محدودیت میشه
    باید دید چی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×