محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

شایعه: عرضه کارت گرافیک RTX 3050 6GB با قیمت پایین‌تر

شایعاتی درباره عرضه کارت گرافیک RTX 3050 وجود داره که به یه نسخه ارزون‌تر با ۶ گیگابایت حافظه اشاره می‌کنه. دلیل دقیق این تصمیم مشخص نیست، ولی اطلاعات مهم اینجاست که گفته شده NVIDIA قراره مدل ۸ گیگابایتی RTX 3050 رو از بازار حذف کنه و انتظار داره که همه تولیدکننده‌های مربوط به این کارت گرافیک، نسخه ۶ گیگابایتی رو تولید کنن. تا آخر این خبر سخت افزار با کارت گرافیک RTX 3050 6GB همراه بنچفا باشید.

قیمت کارت گرافیک RTX 3050 6GB

گفته شده که مدل ۶ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 3050 قراره ارزون‌تر از مدل ۸ گیگابایتی باشه. براساس اطلاعات Benchlife Media که با خیلی از تولیدکننده‌های تایوانی NVIDIA در ارتباطن، گفته شده که شرکت سازنده قصد داره این مدل رو با قیمت ۱۷۹ تا ۱۸۹ دلار عرضه کنه. علاوه‌بر این، شایعاتی در مورد یه کارت جدید از سری RTX 40 مطرح شده. لازم به ذکره که NVIDIA مدل RTX 4050 رو برای لاین‌آپ دسکتاپش معرفی نکرده و این پردازنده گرافیکی فقط روی لپ تاپ‌ها دیده میشه.

کارت گرافیک RTX 3050 6GB

منتظر هستیم تا مدل RTX 3050 با حافظه ۶ گیگابایتی در ژانویه ۲۰۲۴ عرضه بشه. با این حال، قیمت فروش این کارت گرافیک ممکنه از ۱۷۹ تا ۱۸۹ دلار باشه. بنابراین، شایعات حاکی از اینه که NVIDIA ممکنه یه کارت گرافیک جدید رو در مجموعه GeForce RTX 40 معرفی کنه که موقعیتی بین GeForce RTX 3050 با حافظه ۶ گیگابایتی و GeForce RTX 4060 با حافظه ۸ گیگابایتی داشته باشه و به افراد حق انتخاب بیشتری بده و بتونه کاربرهای بیشتری رو راضی نگه داره.

قیمت فعلی کارت گرافیک RTX 3050 با حافظه ۸ گیگابایتی حدود ۲۰۰ تا ۲۲۰ دلاره، اما در حال حاضر این قیمت خیلی رقابتیه، خصوصاً با سری AMD Radeon RX 6600 و مدل‌های Arc A750 اینتل. این مشخص نیست که چرا NVIDIA تصمیم گرفته یک مدل جدید با حافظه ۶ گیگابایتی عرضه کنه به جای رقابت با نسخه ۸ گیگابایتی موجود با یه قیمت پایین‌تر.

مشخصات کارت گرافیک RTX 3050 6GB

شایعات در مورد مشخصات احتمالی کارت گرافیک RTX 3050 6GB نشون می‌ده که ممکنه از یک GPU با نام GA107-325 و ۲۰۴۸ هسته CUDA استفاده کنه. حافظه ۶ گیگابایتی به یک حافظه باس ۹۶ بیت متصل میشه و همچنین ممکنه دارای یک TGP (توان گرافیکی کل) پایین‌تر به اندازه ۷۰ وات باشه. گزارشات اولیه نشون می‌دن که این کارت گرافیک جدید انویدیا قراره در ژانویه ۲۰۲۴ عرضه بشه، و این شایعات توسط Benchlife تأیید شده.

شایعه: عرضه کارت گرافیک RTX 3050 6GB با قیمت پایین‌تر

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×