محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار بازی ها

شایعه: پلی استیشن ۵ پرو (PS5 Pro) در تاریخ سپتامبر ۲۰۲۴، با فناوری انحصاری Upscaling معرفی خواهد شد

همه‌چیز دست به دست هم داده تا شایعات مربوط به پلی استیشن ۵ پرو (PS5 Pro) هرروز بیشتر بشه. اما این‌بار جف گراب از Giant Bomb که در گذشته منبع اطلاعاتی نسبتاً قابل اعتمادی بوده، نظرات بیشتری در مورد کنسول Mid-step معرفی نشده سونی ارائه کرده که نشون می‌ده در حال حاضر برنامه‌ریزی شده تا این کنسول حدود ۹ ماه دیگه یعنی شهریور سال آینده وارد بازار بشه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


پلی استیشن ۵ پرو در تاریخ سپتامبر ۲۰۲۴ معرفی می‌شود

جف گراب در ویدیویی در یوتوب اظهار می‌کنه که مشخصات اخیر PS5 Pro «تقریباً واقعیه» و به احتمال خیلی زیاد در سپتامبر ۲۰۲۴ عرضه بشه. نکته کلیدی دیگه‌ای که اون در موردش صحبت می‌کنه ویژگی اصلی و جدید PS5 Proـه که گفته می‌شه یه تکنولوژی انحصاری متعلق به سونیه. درواقع نسخه‌ای از فناوری DLSS انویدیا. این فناوری اساساً، از یادگیری ماشینی برای نمونه‌برداری فوق‌العاده تصاویر استفاده می‌کنه که منجر به وضوح و نرخ فریم بهتر، ردیابی پرتوی بهتر و غیره می‌شه.

شایعات درباره پلی‌استیشن ۵ پرو

چند ماه پیش ما خبری رو درباره پلی استیشن ۵ پرو در بنچفا پوشش دادیم که درباره فناوری‌های جدید این نسخه از پلی استیشن اینجوری می‌گفت:

گزارشی که درباره PlayStation 5 Pro منتشر شده به‌طور دقیقی به جزئیات فنی کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو اشاره نمی‌کنه. اما می‌گه که حافظه‌ی رم اون با سرعت ۱۸۰۰۰ MT/s کار می‌کنه که از ۱۴۰۰۰MT/s پلی‌استیشن ۵ بهتره. همچنین به ۳۰WGP ، یا همون واحدهای پردازش‌کار گروهی، اشاره داره که باید معادل ۶۰ واحد محاسباتی باشه که از ۳۶ واحد پلی‌استیشن ۵ بیشتره.

این تصاویر کانسپت هستند

اگه کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو واقعاً سال آینده روانه بازار بشه، احتمال زیادی داره که از فناوری AMD FidelityFX Super Resolution 3 پشتیبانی کنه، که این خیلی می‌تونه نقش مهمی توی پایداری فریم‌های هر بازی ایفا کنه. FSR 3 در نوامبر ۲۰۲۲ معرفی شد و به عنوان پاسخ AMD به DLSS 3 (تولید فریم) عرضه شد. بر اساس آمارهای AMD، این فناوری از ‘فریم‌های توپولوژی شده’ استفاده می‌کنه تا کارایی رو دو برابر کنه. اما هنوز تاریخ اجرای این فناوری روی کامپیوترها اعلام نشده و فقط گفته شده که توی سال ۲۰۲۳ به بازار میاد.

با FSR 2 میشه به تعداد فریم بیشتری رسید و فهمیدیم که با اضافه‌کردن فریم‌ها به صورت نرم افزاری می‌تونیم کارایی رو دو برابر کنیم.

آیا به PS5 Pro علاقه دارید؟ اگر سال آینده منتشر بشه، تمایلی به خرید این نسخه از پلی استیشن دارید؟

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×