محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

Seasonic به‌زودی کابل‌های کانکتور ۱۲V-2×۶ با زاویه ۹۰ درجه را برای نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی معرفی می‌کند

کانکتور ۱۲VHPWR از همان ابتدا مشکلاتی مانند ذوب شدن و سوختگی داشت که همین موضوع بر GPUهای بالارده NVIDIA GeForce RTX 4090 هم تأثیر گذاشت. تولیدکنندگان PCI-SIG و منبع تغذیه به‌سرعت برای حل این مشکلات تلاش کردن و مشخصات جدید ATX 3.1 / CEM 5.1 رو وارد بازار کردن که منجر به تولد کابل اتصال ۱۲V-2×6 شد. این کانکتور و کابل‌های مربوطه با جدیدترین PSUها از جمله پردازنده‌های گرافیکی آینده AIB ارسال و همراه خواهند شد. تا آخر این خبر مربوط به کانکتور برق ۱۲V-2×۶ همراه بنچفا باشید.


تولید کانکتور 12V-2×6 به صورت عمودی به زودی توسط Seasonic

تولید کانکتور ۱۲V-2×۶ به صورت عمودی به زودی توسط Seasonic

Seasonic که یکی از تولیدکنندگان پیشرو PSU در این صنعت به‌حساب میاد، از کابل‌های کانکتور ۱۲V-2×۶ جدید خودش رونمایی کرده. این کابل‌ها دارای طراحی زاویه ۹۰ درجه به شکل L هستن. این کابل‌های جدید با جدیدترین سری ATX 3.1 PSU عرضه می‌شن و کاربرانی که دارای PSU Seasonic ATX 3.0 (FOCUS/Vertex/PRIME) هستن هم می‌تونن درخواست ارسال این کابل رو به‌صورت رایگان ثبت کنن.

تولید کانکتور برق 12V-2×6 به صورت عمودی به زودی توسط Seasonic

کاربران باید تأیید کنن که PSU Seasonic فوق‌الذکر و یک کارت گرافیک با رابط کانکتور ۱۲VHPWR دارن. اولین تولیدکننده‌ها این کانکتورها رو در ۱۰ ژانویه ارسال خواهند کرد، بنابراین می‌تونیم انتظار داشته باشیم که در اواخر ماه آینده در دسترس عموم قرار بگیرن. این کابل‌های کانکتور ۱۲V-2×۶ کاملاً با خانواده پردازنده‌های گرافیکی جدید NVIDIA GeForce RTX 40 SUPER سازگاره و همانطور که در اطلاعات کارت گرافیک ASUS RTX 4070 فاش شده، این کارت گرافیک از رابط جدید استفاده خواهد کرد.

تولید کانکتور برق 12V-2×6 به صورت عمودی به زودی توسط Seasonic

Seasonic اخیراً به مشتریان خودش توصیه کرده که قبل از نصب کارت گرافیک، از یک سشوار برای خم کردن کابل‌های رابط ۱۲VHPWR/12V-2×6 استفاده کنن. با یک کانکتور زاویه‌دار، لازم نیست نگران استفاده از منبع گرما برای خم کردن کابل باشید و به سادگی می‌تونید کانکتور رو به کارت وصل کنید و دیگه نگرانی از این بابت نداشته باشبد. برخی از ویژگی‌هایی بارزی که Seasonic برای اتصال زاویه‌دار ۱۲V-2×6 مشخص کرده عبارتند از (از طریق Seasonic / Machine Translated):

  • رابط L شکل ۹۰ درجه نیاز به خم شدن رو از بین می‌بره، باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شه و به شما این امکان رو میده که به‌طور ایمن پنل‌های جانبی کیس رو ببندید.
  • قالب‌گیری یکپارچه، ساختار ترمینال تقویت شده، پایانه‌های آلیاژ مس مقاوم در برابر جریان بالا.
  • ۱۶AWG قطر سیم ، جوشکاری دقیق سیم و ترمینال، اتصال پایدار و قابل اعتماد.
  • از توان خروجی ۶۰۰ وات بالا پشتیبانی می‌کنه و با مشخصات ATX 3.1 و PCIe CEM 5.1 مطابقت داره.

انتظار داریم که سایر تولیدکنندگان (PSU / GPU) از این روند پیروی کنن و همچنین با ورود به سال ۲۰۲۴، طراحی زاویه‌دار مشابهی رو عرضه و وارد بازار کنن.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

یک نظر

  1. من سواله برام چرا اون روش قدیمی که برای گرافیک های رده بالا ۲ یا ۳ تا ۸ پین وصل میکردیم رو به این سیستم تغییر دادن
    ۳ تا ۸ پین اطمینان بیشتری داشت بنظرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×