محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

پردازنده AMD Ryzen 9 7900X3D با قیمت ۳۸۹ دلار، ۱۲ هسته و ۳D V-Cache در دسترس قرار گرفت

تخفیف‌ پردازنده‌های سری AMD Ryzen 7000 با Ryzen 9 7900X3D که اکنون با قیمت ۳۸۹ دلار در دسترس قرار گرفته هر هفته در حال بیشتر شدنه. به‌نظر می‌رسه که تیم قرمز قصد داره در بخش قیمت، عرصه رو برای اینتل تنگ کنه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


پردازنده AMD Ryzen 9 7900X3D اکنون با قیمت ۳۸۹ دلار موجوده. پردازنده AMD Ryzen 9 7900X3D اغلب به‌دلیل ارزشی که ارائه می‌کنه نادیده گرفته می‌شه، اما اخیراً این تراشه، تبلیغات زیادی برای اون انجام شده و قیمت اون به مرز ۴۰۰ دلار رسیده. اکنون، افراد خوش شانس در بازار ایالات‌متحده می‌تونن این تراشه رو با قیمت ۳۸۹ دلار دریافت کنن که فقط چند دلار بیشتر از Ryzen 7 7800X3D محسوب میشه.

پردازنده AMD Ryzen 9 7900X3D با تخفیف به قیمت ۳۸۹ دلار رسید

پردازنده AMD Ryzen 9 7900X3D تعداد ۱۲ هسته و ۲۴ رشته بر اساس معماری ۴ Zen داره. فرکانس پایه اون ۴.۴ گیگاهرتز و کلاک بوست ۵.۶ گیگاهرتزه. این در مجموع ۱۲۸ مگابایت حافظه کش L3 رو در روی خود جای داده و شامل یک کش ۶۴ مگابایتیه که بخشی از طراحی ۳D V-Cache رو شامل میشه. همچنین یک حافظه کش L2 12 مگابایتی وجود داره و تراشه به‌طور پیش فرض دارای TDP به اندازه تنها ۱۲۰ واته. شما می‌تونید گزینه‌هایی مثل undervolting و PBO رو برای تنظیم تراشه انتخاب کنید، اما این تراشه حداکثر دمای عملیاتی رو به ۸۹ درجه سانتی‌گراد محدود می‌کنه که کمی کمتر از Ryzen 9 7900X استاندارده و از TDP بالاتر ۱۷۰ وات پشتیبانی می‌کنه.

پردازنده AMD Ryzen 9 7900X3D با قیمت 389 دلار، 12 هسته و 3D V-Cache در دسترس قرار گرفت


از نظر عملکرد، AMD Ryzen 7 7800X3D باید در بازی برتری داشته باشه چون دارای ۸ هسته‌ست که توسط ۶۴ مگابایت ۳D V-Cache در مقابل ۶ هسته در ۷۹۰۰X3D تقویت شده. اما یک مزیت بزرگ اینه که Ryzen 9 7900X3D به کاربران چهار هسته و ۸ رشته اضافه می‌ده که می‌تونه منجر به عملکرد بسیار خوب چند رشته‌ای بشه و اون رو به یک انتخاب عالی برای کسانی تبدیل می‌کنه که قصد دارن تجربه‌ای عالی از بازی و تولید محتوا داشته باشن.

قیمت این پردازنده در خارج از ایران با تخفیف خوبی روبه‌رو شده و اون رو تبدیل به یک گزینه بسیار خوب برای گیمرها کرده. اگر در حال ساخت یک سیستم گیمینگ با استفاده از Ryzen 7000 هستید و به دنبال تراشه‌ای زیر قیمت ۴۰۰ دلار می‌گردید که عملکرد زیاد به همراه راندمان فوق‌العاده داشته باشه، پردازنده ۷۹۰۰X3D یک انتخاب عالی به‌شمار میره.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×