محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

معرفی ۵ پاور کامپیوتر پر فروش برای سیستم گیمینگ

در این مطلب قصد داریم بهترین پاور کامپیوتر برای سیستم گیمینگ را معرفی کنیم و مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از انتخاب این قطعه مهم به آن‌ها توجه شود را بررسی کنیم. اگر می‌خواهید یک سیستم گیمینگ با بهترین کارایی خریداری کنید و یا برای سیستم فعلی خود به دنبال پاور بهتری هستید، این مطلب را از دست ندهید.

معرفی ۵ پاور کامپیوتر پر فروش برای سیستم گیمینگ

هر سیستم کامپیوتری، برای تأمین توان مورد نیاز قطعات، به یک منبع تغذیه مناسب نیاز دارد. به صورت کلی دو فاکتور در انتخاب پاور مناسب دخیل است. اولی مصرف برق قطعات سخت‌افزاری و دومی شرایط کاری سیستم. این وضعیت در مورد سیستم‌های گیمینگ کمی پیچیده‌تر می‌شود. با در نظر گرفتن قیمت پاور کامپیوتر و البته حساسیت بیشتر قطعات پرقدرت مخصوص گیمینگ، باید یک پاور مناسب تهیه کنیم تا ضمن ارائه بهترین عملکرد، قطعات گران‌قیمت هم آسیب نبینند.
در این مطلب قصد داریم بهترین پاور کامپیوتر برای سیستم گیمینگ را معرفی کنیم و مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از انتخاب این قطعه مهم به آن‌ها توجه شود را بررسی کنیم. اگر می‌خواهید یک سیستم گیمینگ با بهترین کارایی خریداری کنید و یا برای سیستم فعلی خود به دنبال پاور بهتری هستید، این مطلب را از دست ندهید.

معرفی ۵ پاور کامپیوتر پر فروش برای سیستم گیمینگ

نکات مهم پیش از خرید پاور کامپیوتر برای سیستم گیمینگ

پاور در ظاهر کار عجیب و پیچیده‌ای انجام نمی‌دهد اما در اصل، همین قطعه به ظاهر ساده هم برای خود ویژگی‌ها و جزئیاتی دارد که باید در نظر گرفته شوند. برای خرید برای خرید بهترین پاور کامپیوتر برای سیستم گیمینگ، نکاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید تا بتوانید در مقابل رقم پرداختی، بهترین عملکرد را دریافت کنید. مهم‌ترین این نکات عبارت‌اند از:

  • توان پاور: اولین عامل تعیین کننده در زمان خرید پاور کامپیوتر، توان آن است. بر اساس قطعاتی که انتخاب کرده‌اید، میزان توان مورد نیاز مشخص می‌شود. باید یک پاور با حدود ۲۰ درصد توان بیشتر برای سیستمی که جمع کرده‌اید انتخاب کنید.
  • اندازه: شاید این فاکتور در مورد اکثر سیستم‌های گیمینگ که در کیس‌های متداول بسته می‌شوند، اهمیتی چندانی نداشته باشد. اگر از کیس خاص یا مادربرد خاصی استفاده می‌کند، پاور مناسب آن را انتخاب کنید.
  • ماژولار یا غیر ماژولار بودن: پاور کامپیوتر به طور کلی در ۳ مدل ماژولار، نیمه ماژولار و غیر ماژولار در بازار وجود دارد. بر اساس کیس و قطعاتی که انتخاب کرده‌اید، منبع تغذیه درست را خریداری کنید.
  • پین‌های برق: این نکته در مورد پاورهای غیر ماژولار مهم‌تر است. باید توجه کنید که پاوری که انتخاب کرده‌اید پین‌های مورد نظر شما را داشته باشد.
  • استاندارد بازدهی: پاورها در بازار بر اساس استاندارد بازدهی دسته‌بندی می‌شوند. هرچه این استاندارد بالاتر باشد، بازدهی منبع تغذیه بیشتر و البته قیمت بالاتری خواهد داشت. بین استاندارد بازدهی و پولی که قرار است خرج شود، تعادل برقرار کنید.
  • ویژگی‌های جانبی: پاورها در کنار مشخصات اصلی مثل توان و ماژولار بودن، برخی ویژگی‌های جانبی هم دارند که می‌تواند برای استفاده‌های خاص مفید باشد. به عنوان مثال، توانایی کار به صورت ۲۴ ساعته یا برخورداری از فن بی‌صدا از این دست موارد هستند. البته در مورد سیستم‌های گیمینگ، برخورداری از نورپردازی RGB مهم‌تر است!
  • اگر در هنگام خرید پاور کامپیوتر، به این ۶ نکته توجه کنید؛ خریدی مطمئن و به‌صرفه خواهید داشت. دانستن این ۶ نکته بخشی از ماجرا و اعمال آن روی مدل‌های موجود در بازار بخشی دیگر است. برای این که به راحتی بتوانید مدل‌های موجود در بازار را مطابق با نیازهای خود محدود کنید، نیاز به یک ابزار کمکی دارید.

یکی از ابزارهای کمکی که در مسیر خرید به کمک شما می‌آید، فیلترها و دسته‌بندی‌‌های هوشمند در یک فروشگاه اینترنتی معتبر است. در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان، به آسانی می‌توانید با استفاده از ابزارهای هوشمند، بهترین پاور کامپیوتر برای سیستم گیمینگ را پیدا کرده و در صورت وجود چند مدل از برندهای گوناگون، بهترین را با خواندن نظرات کاربران یا استفاده از مشاوره‌ی تلفنی این فروشگاه انتخاب کنید. در ادامه قصد داریم ۵ مدل از بهترین پاورهای کامپیوتر برای سیستم‌های مخصوص بازی را معرفی کنیم. برای آماده کردن این لیست از کارشناسان تاپ رایان کمک گرفته‌ایم.

۵ پاور کامپیوتر برای سیستم‌های مخصوص بازی

در این بخش ۵ تا از بهترین پاورهای کامپیوتر مخصوص سیستم گیمینگ را که در بازار ایران برای خرید در دسترس هستند فهرست کرده‌ایم. این پاورها از برندهای معتبر بازار هستند. البته کیفیت و قیمت مناسب پاور گرین باعث شده تا حضور پررنگ‌تری در این لیست داشته باشد. مدل‌‌های انتخاب شده عبارت‌اند از:

  • پاور گیمینگ ایسوس مدل ROG Thor 1000W Platinum II EVA Edition Full Modular
  • پاور گیمینگ ترمالتیک مدل Toughpower Grand RGB 1200W Platinum
  • پاور گیمینگ کولر مستر مدل MWE GOLD 1050 V2 Gold Full Modular
  • پاور گرین مدل GP1200B-OCDG 80PLUS Platinum
  • پاور گیمینگ گرین مدل GP800B-HP EVO

در ادامه نگاهی کلی به مشخصات و بازه‌ی قیمتی این مدل‌های جذاب و قدرتمند که به راحتی می‌توانند توان مورد نیاز یک سیستم گیمینگ را تأمین کنند، خواهیم داشت.

معرفی ۵ پاور کامپیوتر پر فروش برای سیستم گیمینگ

پاور ROG Thor 1000W Platinum II EVA Edition Full Modular

این پاور کامپیوتر از برند ایسوس، از مدل‌هایی است که می‌توان آن را غول مرحله آخر نامید. این محصول که از سری ROG برند ایسوس است، خودش را معرفی می‌کند و نیازی نیست روی گیمینگ بودن آن تأکید خاصی داشته باشیم. این پاور تمام ماژولار، ۱۰۰۰ وات توان دارد که خیال شما را از بابت تأمین توان مورد نیاز قوی‌ترین سخت‌افزارهای روز بازار، آسوده می‌کند.
فرم فاکتور این پاور ایسوس، ATX است که با اغلب کیس‌های مورد استفاده در سیستم‌های گیمینگ، سازگار است. راندمان مصرف انرژی ROG Thor 1000W Paltinum ۸۹ درصد است که نشان‌دهنده‌ی کیفیت بالای طراحی و ساخت آن است. این پاور کامپیوتر، گواهی بازدهی ۸۰Plus Platinum را هم دارد که باعث می‌شود حرفی در مورد بازدهی و راندمان آن باقی نماند. قیمت این پاور گیمینگ در زمان نگارش این مقاله در حدود ۱۷ میلیون تومان بوده است که نشان دهنده جایگاه آن در بازار منبع تغذیه کامپیوتر است.

پاور Toughpower Grand RGB 1200W Platinum

پاور دوم، یک محصول از برند تخصصی ترمالتیک است. این پاور با توان ۱۲۰۰ وات، پا را از مدل قبلی هم فراتر گذاشته و توانایی تأمین قدرت برای قطعات پیچیده‌تر را هم دارد. تاف پاور گرند، کاملا ماژولار است و دست شما در مدیریت کابل‌ها و استفاده از پین‌های ضروری انتقال قدرت باز می‌گذارد.
این پاور برند ترمالتیک، درست مثل پاور ایسوس، استاندارد بازدهی ۸۰Plus Platinum را دارد. قیمت این پاور جذاب که از نورپردازی RGB هم پشتیبانی می‌کند، در زمان نگارش این مطلب، در حدود ۱۱ میلیون تومان بوده که نسبت به رقیبش از ایسوس ارزان‌تر است.

پاور MWE GOLD 1050 V2 Gold Full Modular

سومین پاور کامپیوتر برای سیستم گیمینگ که ارزش حضور در این فهرست را داشت، یک پاور با کیفیت و قدرتمند از برند نام آشنای کولر مستر است. این پاور، یه عنوان یک منبع تغذیه قدرتمند که امکان استفاده در سیستم‌های مخصوص بازی را هم دارد، ۱۰۵۰ وات توان تولید می‌کند که برای قطعات روز و پرقدرت کاملا کافی است. فرم فاکتور این محصول کولر مستر ATX است و فول ماژولار بودنش هم به ارزندگی‌اش افزوده است.
راندمان کاری پاور MWE GOLD 1050 ۹۰ درصد و استاندارد بازدهی این محصول ۸۰Plus Gold است. ترکیب این راندمان و استاندارد بازدهی، به ما نشان می‌دهد که با یک پاور با کیفیت و کارآمد طرف هستیم و با خیال راحت می‌توانیم قطعات گران‌قیمت سیستم را به آن بسپاریم. البته یک نکته در مورد این محصول از کولر مستر وجود دارد! نورپردازی RGB در آن پشتیبانی نمی‌شود.

پاور GP1200B-OCDG 80PLUS Platinum

نوبتی هم که باشد، باید به برند ایرانی بازار قطعات کامپیوتر، یعنی گرین برسیم. پاور GP1200B-OCDG گرین، یک هیولای اقتصادی به حساب می‌آید. این پاور قدرتمند که حداکثر توان ۱۲۰۰ واتی را ارائه می‌کند، یک گزینه ایده‌ال از نظر توان و قیمت برای سیستم‌های گیمینگ به‌روز به حساب می‌آید.
فرم فاکتور این منبع تغذیه ماژولار، مشابه دیگر مدل‌هایی که معرفی کرده‌ایم، ATX است. راندمان کاری این پاور گرین بین ۹۲ تا ۹۵ درصد است که بسیار خوب به نظر می‌رسد. گواهی بازدهی این محصول مانند دو مدل اول ۸۰Plus Platinum است و خیال کاربر را از بازدهی و راندمان آسوده می‌کند. قیمت این پاور نسبت به منبع تغذیه ۱۲۰۰ واتی ترمالتیک مناسب‌تر و در حدود ۲ میلیون تومان ارزان‌تر است.

پاور GP800B-HP EVO

به عنوان آخرین گزینه، به سراغ مدلی اقتصادی‌تر از برند گرین رفته‌ایم. این پاور، همان‌طور که از مدلش پیداست، ۸۰۰ وات توان دارد که باز هم برای بخش بزرگی از سیستم‌های گیمینگ مناسب است. فرم فاکتور این پاور نیمه ماژولار، ATX است. راندمان مصرف انرژی پاور ۸۰۰ واتی گرین ۹۳ درصد بوده و استاندارد بازدهی آن هم ۸۰Plus Gold است. به عنوان یک نکته جذاب در مورد این محصول، باید به پشتیبانی آن از نورپردازی RGB اشاره کنیم که در این بازه قیمتی جالب توجه است.

خرید پاور کامپیوتر از تاپ رایان

در این مطلب مهم‌ترین نکاتی که لازم است برای انتخاب بهترین پاور کامپیوتر برای سیستم گیمینگ در نظر بگیرید، مرور کردیم. پس از آن ۵ تا از بهترین منبع تغذیه‌های موجود در بازار را که برای سیستم‌های گیمینگ مناسب هستند معرفی و مشخصاتشان را بررسی کردیم. برای انتخاب بهترین پاور، کافی است نکات گفته شده یا مد نظر قرار دهید یا به سادگی یکی از این ۵ مدل را انتخاب کنید.
فروشگاه اینترنتی تاپ رایان است، سبد کاملی از پاورهای کامپیوتر موجود در بازار ایران را عرضه می‌کند و به آسانی می‌‌توانید با امکانات هوشمند این فروشگاه، آن‌ها را فیلتر کرده و بهترین مدل‌ها را یکجا ببینید، مقایسه کنید و برای اطمینان از انتخاب، از مشاوره‌ی فروشگاه تاپ رایان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×