محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

AMD پردازنده‌های Ryzen 7 8700F را با قیمت ۲۶۹ دلار و Ryzen 5 8400 را با قیمت ۱۶۹ دلار عرضه می‌کند

AMD اولین APUهای دسکتاپ Hawk Point رو معرفی می‌کنه که یکی از بهترین ویژگی‌های پردازنده‌های امروزی رو نداره: GPU یکپارچه. این سری با نام Ryzen 8000F یک جایگزین با قیمت مناسب برای سیستم‌های دسکتاپه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


سری Ryzen 8000G که اوایل امسال معرفی شد گزینه‌های جدیدی رو برای پلتفرم AM5 فراهم کرده. کاربرانی که گرافیک با قدرت خیلی بالا نمیخوان اما به چیزی قوی‌تر از پردازنده گرافیکی داخلی RDNA2 Ryzen 7000 (فقط با ۲ واحد محاسباتی) نیاز دارن، می‌تونن از APU Ryzen 7 8700G با ۱۶ واحد محاسباتی RDNA3 استفاده کنن. یک نوع از این پردازنده هم توی کنسول‌های دستی جدید استفاده میشه و یعنی اینکه بازی بدون گرافیک مجاز فعال میشه.

اما این موضوع در مورد سری جدید Ryzen 8000F  فرق می‌کنه. حرف “F” به این معنیه که هر دو SKU که امروز معرفی می‌شن دارای گرافیک RDNA3 غیرفعال هستن. علت این موضوع مشخص نیست؛ اما احتمالاً به این دلیله که گرافیک‌ها در مرحله آزمایش قبل از اینکه به عنوان مدل‌های ۸۰۰۰G برچسب‌گذاری بشن، غیرکاربردی در نظر گرفته شدن.

قیمت رسمی فروش Ryzen 8000F

پردازنده AMD 8700F دارای XDNA فعاله. یعنی که در کنار ۸۷۰۰G و ۸۶۰۰G، تنها پردازنده‌های AM5 با واحد پردازش عصبی (NPU) داخلی هستن. حالا AMD یک پردازنده ۸ هسته‌ای Zen4 به نام Ryzen 7 8700F و یک نسخه ۶ هسته‌ای به نام Ryzen5 8400F رو با قیمتی حتی پایین‌تر ارائه می‌کنه. حتی کمتر از چیزی که آمازون دو هفته پیش فاش کرد. به طور خلاصه، ۸۷۰۰F باید ۲۶۹.۹۹ دلار قیمت داشته باشه در حالی که ۸۴۰۰F باید با قیمت ۱۶۹.۹۹ دلار به فروش برسه.

لیست قیمت فروش پردازنده Ryzen 8000F

  • سایتB&H Photo در آمریکا: ۲۶۹.۹۹ دلار
  • سایت Newegg در آمریکا: ۲۶۹.۹۹ دلار
  • سایت Amazon در آمریکا: ۲۹۹.۹۹ دلار

لیست قیمت فروش پردازنده Ryzen 8000F

  • سایتB&H Photo در آمریکا: ۱۶۹.۹۹ دلار
  • سایت Newegg در آمریکا: ۱۶۹.۹۹ دلار
  • سایت Amazon در آمریکا: ۱۸۹.۹۹ دلار

پردازنده ۸۷۰۰F از AMD در برابر i5-14400F از اینتل (با قیمت ۲۰۰ دلار) و ۸۴۰۰F در برابرi5-13400F (با قیمت ۱۸۵ دلار) قرار می‌گیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×