@benchfa_team
اخباراخبار سخت افزار

مایکروسافت Surface Pro 10 را معرفی کرد: OLED ،Snapdragon X Elite پنل، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز

Surface Pro 10 جدید بالاخره با پیشرفت‌های مختلف و تغییرات ظاهری مورد نیاز به بازار اومد. ماکروسافت تو مراسم ویژه خودش از سرفیس پرو ۲۰۲۴ رونمایی کرد و این سرفیس با پیکربندی‌های متفاوتی قابل سفارشه .تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


اگرچه هنوز در مورد اینکه خریداران چه اسمی براش بزارن سردرگمی وجود داره. از نظر زمانی، باید این Surface نسل دهم دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت برای مصرف‌کنندگان باشه، چون دستگاه‌های که قبلاً راه‌اندازی شده بودن فقط برای بازار سازمانی عرضه میشد.

با این حال، غول نرم افزاری به آخرین مدل‌ها به‌عنوان «نسخه یازدهم» اشاره می‌کنه. صرف نظر از اینکه که این دستگاه‌ها به‌طور رسمی چه اسمی دارن، بهتره به مشخصات نگاهی بندازیم و ببینیم که این شرکت قصد داره چجوری فضای نوت بوک ARM رو با آخرین پیشنهاد مختل کنه.

Surface Pro 20همچنین برای شروع با قیمت رقابتی عرضه می‌شه، اگر پیکربندی Snapdragon X Elite یا OLED رو به عنوان درایور روزانه نمی‌خواید.

مشخصات نمایشگر و پردازنده Surface Pro 10

از نمایشگر شروع می‌کنیم. Surface Pro 10 دارای یک صفحه ۱۳ اینچیه که بسته به ترجیح شما می‌تونه از نوع IPS LCD یا OLED با وضوح ۲۸۸۰×۱۹۲۰ و نرخ به روزرسانی تا ۱۲۰ هرتز باشه. همانطور که حدس می‌زنید، این پنل دارای صفحه نمایش لمسیه و می‌تونید از یک قلم هم استفاده کنید. شما می‌تونید سرفیس پرو ۱۰ را با اسنپدراگون ایکس پلاس یا اسنپدراگون ایکس الیت پیکربندی کنید. هرچند باید یادآوری کنیم که نوع دومی قیمت بالاتری داره. مکمل چیپست پشتیبانی حداکثر ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5X داره. و متاسفانه حافظه قابل ارتقا نیست.

مشخصات حافطه و اتصالات

مدل پایه ۱۶ گیگابایت رم به صورت استاندارد و ۲۵۶ گیگابایت PCIe SSD داره. بالاترین نوع ذخیره سازی دارای ۱ ترابایت فضای ذخیره سازیه و از پروتکل PCIe Gen 4 پشتیبانی می‌کنه. یک گزینه ۵G وجود داره، اما در اواخر سال عرضه میشه. در حال حاضر، Wi-Fi 7 و بلوتوث ۵.۴ رو دریافت می‌کنید. در رابطه با پورت ها، مایکروسافت دو درگاه USB 4.0 رو به سرفیس پرو ۱۰ به همراه یک رابط سرفیس کانکت اضافه کرده. این تبلت از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنه و برای تصویر برداری، یک دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی و IR با یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی در پشت سرفیس داره.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات انجام شده در سرفیس پرو ۱۰ اینه که به جای کاور مایکروسافت که از سال‌ها پیش عرضه شده بود، این غول نرم‌افزار یک صفحه کلید اختیاری Surface Pro Flex ارائه می‌کنه که می‌توانید اون رو جدا کنید. در مورد قیمت، Surface Pro 10 از ۹۹۹.۹۹ دلار شروع می‌شه و در رنگ های Sapphire، Dune، Platinum و Black موجوده. پیکربندی دلخواه رو میشه الان تو سایت ماکروسافت انجام داد و سفارش ثبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×