محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

قیمت کارت‌های گرافیک و شتاب‌دهنده‌ها در آمریکا به دلیل بازگشت تعرفه‌های دوران ترامپ دوباره افزایش خواهد یافت

قیمت قطعات کامپیوتر، از جمله کارت‌های گرافیک، تو آمریکا قراره به شدت بره بالا چون دولت بایدن قول داده تعرفه‌های دوران ترامپ رو روی محصولاتی که تو چین ساخته میشن دوباره اعمال کنه. تا آخر این خبر افزایش قیمت کارت گرافیک همراه بنچفا باشید.

افزایش قیمت کارت گرافیک

با آخرین تصمیم دولت آمریکا، انتظار میره قیمت کارت‌های گرافیکی کامپیوتر به شدت افزایش پیدا کنه. این تعرفه‌هایی که داریم در موردشون صحبت می‌کنیم، اول در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ اعمال شد وقتی که دولت می‌خواست تأثیر چین رو روی بازار تکنولوژی داخلی کاهش بده. گفته شده بود که همه واردات سخت‌افزاری که مستقیماً از چین میاد، شامل تعرفه ۲۵ درصدی میشه که این شامل کارت‌های گرافیکی، شتاب‌دهنده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و چندین قطعه دیگه هم می‌شه.
اما تو دوران دولت بایدن، این سیاست تعرفه‌ای متوقف شد. اجرای مجدد اون از ۱ ژانویه ۲۰۲۴ به ۳۱ می ۲۰۲۴ به تأخیر افتاد و حالا که به تاریخ دومی نزدیک شدیم، به‌نظر میاد دولت نهایتاً تصمیم سختی گرفته.

کارت گرافیک Asus Dual RTX 4060 

روز چهارشنبه، نماینده تجاری آمریکا (USTR) اعلامیه‌ای صادر کرد که ادعا می‌کرد تعرفه‌ها حالا«حفظ» می‌شن. در پاسخ به پرسش PCMag، اون‌ها تعهد خودشون رو به اجرای سیاست مالیات جدید تأیید کردند. معلوم شده که این تعرفه‌ها از کدهای “۸۴۷۳.۳۰.۱۱۸۰ و ۸۴۷۳.۳۰.۵۱۰۰” استفاده می‌کنند و تحت این کدها، چندین قطعه مثل کارت‌های گرافیکی و مادربردها حالا شامل تعرفه‌های اضافی می‌شن و در نهایت، این تأثیرات به بازار مصرف‌کننده منتقل میشه و هزینه‌ها بالاتر میره، مشابه چیزی که تو دوران ترامپ دیدیم.
با این حال، مهمه که توجه کنیم که USTR هنوز اعلامیه رسمی‌ای برای «رسمی» کردن تعرفه‌ها منتشر نکرده. با توجه به شرایط سیاسی فعلی و تنش‌های بین آمریکا و چین، سیاست تعرفه‌ای دور از اجرا به نظر نمیاد. خوب، اگه شاهد اعمال مالیات‌های جدید باشیم، میشه انتظار داشت که قیمت قطعات کامپیوتر به شدت بالا بره، به خصوص قطعات اصلی مثل مادربردها و کارت‌های گرافیکی، چون چندین تولیدکننده مثل ZOTAC و MSI کارخونه‌های خودشون رو تو چین دارند و واردات محصولات از این فروشندگان خیلی گرون‌تر میشه.

سازمان‌ها و صنعت‌گران به شدت با این حرکت مخالفند، ادعا می‌کنند که این کار فعالیت‌های تجاری رو تحت فشار قرار میده و خرید اقلام مشمول تعرفه رو پیچیده‌تر از همیشه می‌کنه، چون این سیاست زنجیره تأمین رو به شدت مختل می‌کنه. جالبه که ببینیم دولت بایدن چطور با این حرکت جلو میره، ولی به نظر میاد که ممکنه تصمیم نامطلوبی باشه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×