محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخبار

بازی بتل رویال چیست؟ معرفی بهترین بازی‌های این سبک

اگر اهل بازی‌های ویدیویی باشی، حتما اسم بازی بتل رویال به گوشت خورده. این سبک از بازی‌ها تو سال‌های اخیر حسابی گل کرده و کلی گیمر از سراسر دنیا عاشقش شدن. حالا اگه می‌خوای بدونی بازی بتل رویال چیه و چرا انقدر محبوب شده، با من همراه شو تا یه بررسی کامل و مفصل از این سبک بازی‌ها داشته باشیم. تو این مقاله قراره کلی درباره تاریخچه، ویژگی‌ها، بازی‌های معروف و حتی ترفندهای بازی‌های بتل رویال صحبت کنیم. پس با بنچفا همراه شو تا بفهمی «بازی بتل رویال چیست؟».

تعریف بازی بتل رویال

در پاسخ به سوال بازی بتل رویال چیست؟ باید بگیم بازی بتل رویال یه سبک بازی ویدیوییه که معمولاً تعداد زیادی بازیکن (مثلاً ۱۰۰ نفر) تو یه نقشه بزرگ به صورت آنلاین با هم رقابت می‌کنن تا آخرین نفری که زنده می‌مونه برنده باشه. این سبک بازی‌ها ترکیبی از بقا، جست‌وجو، استراتژی و مهارت‌های تیراندازیه. بازیکنان معمولاً با حداقل تجهیزات شروع می‌کنن و باید توی نقشه بازی به دنبال سلاح و تجهیزات بگردن و با بقیه بازیکنا بجنگن.

تاریخچه بازی‌های بتل رویال

اولین بازی‌های بتل رویال به اوایل دهه ۲۰۱۰ برمی‌گرده. یکی از اولین بازی‌هایی که این سبک رو معرفی کرد، بازی Minecraft بود. تو نسخه‌های اولیه Minecraft یه حالت بازی به نام “Hunger Games” وجود داشت که بازیکنا باید تو یه نقشه بزرگ می‌جنگیدن تا آخرین نفر زنده بمونه. این حالت بازی خیلی محبوب شد و به مرور زمان ایده‌های بیشتری بهش اضافه شد.

بعدها بازی‌های دیگه‌ای مثل DayZ و H1Z1 این سبک رو گسترش دادن و نهایتاً بازی PUBG (PlayerUnknown’s Battlegrounds) تو سال ۲۰۱۷ رسماً سبک بتل رویال رو به اوج محبوبیت رسوند. بعد از PUBG، بازی‌های دیگه‌ای مثل Fortnite، Apex Legends و Call of Duty: Warzone هم به جمع بازی‌های بتل رویال پیوستن و این سبک رو بیشتر محبوب کردن.

ویژگی‌های بازی‌های بتل رویال

حالا که فهمیدیم «بازی بتل رویال چیست؟»، بیاید نگاهی به ویژگی‌های اصلی این سبک بازی‌ها بندازیم:

  1. نقشه بزرگ و باز: یکی از ویژگی‌های اصلی بازی‌های بتل رویال، نقشه‌های بزرگ و بازه که بازیکنان می‌تونن توشون آزادانه حرکت کنن و به دنبال تجهیزات بگردن.
  2. تعداد زیاد بازیکن: توی این سبک بازی‌ها معمولاً تعداد زیادی بازیکن (مثلاً ۱۰۰ نفر) توی یه نقشه با هم رقابت می‌کنن. این تعداد زیاد بازیکن باعث میشه که بازی‌ها همیشه هیجان‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی باشن.
  3. شروع با تجهیزات کم: بازیکنان معمولاً با حداقل تجهیزات (یا حتی بدون هیچ تجهیزاتی) بازی رو شروع می‌کنن و باید توی نقشه بازی به دنبال سلاح و تجهیزات بگردن.
  4. حذف بازیکنان: هدف اصلی توی بازی‌های بتل رویال اینه که آخرین نفری که زنده می‌مونه برنده باشه. بازیکنان باید با هم بجنگن و همدیگه رو از بین ببرن تا زنده بمونن.
  5. محدود شدن منطقه بازی: توی بیشتر بازی‌های بتل رویال، منطقه بازی به مرور زمان کوچیک‌تر میشه و بازیکنان مجبور می‌شن به مناطق خاصی حرکت کنن. این باعث میشه که بازیکنان بیشتر با هم روبرو بشن و بازی هیجان‌انگیزتر بشه.

بازی‌های معروف بتل رویال

در ادامه‌ی بررسی اینکه «بازی بتل رویال چیست؟»، حالا می‌خوایم به بهترین بازی‌های بتل رویال که در سال‌های گذشته منتشر شدن و تونستن توجه زیادی رو به خودشون جلب کنن، بپردازیم. این بازی‌ها هر کدوم ویژگی‌های منحصر به فردی دارن که باعث شده بین گیمرها محبوب بشن. بیاید نگاهی به این بازی‌ها بندازیم:

PUBG (PlayerUnknown's Battlegrounds)

۱. بازی PUBG (PlayerUnknown’s Battlegrounds)

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷
پلتفرم‌ها: PC، Xbox، PlayStation، موبایل

PUBG یکی از اولین و پرطرفدارترین بازی‌های بتل رویال هست که تونست سبک بتل رویال رو به اوج محبوبیت برسونه. این بازی با گیم‌پلی واقع‌گرایانه و هیجان‌انگیزش گیمرهای زیادی رو به خودش جذب کرد. بازیکنان توی یه نقشه بزرگ فرود میان و باید به دنبال سلاح و تجهیزات بگردن و با بقیه بازیکنان بجنگن تا آخرین نفر زنده بمونن.

بازی Fortnite

۲. بازی Fortnite

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷
پلتفرم‌ها: PC، Xbox، PlayStation، موبایل، Nintendo Switch

Fortnite با سبک کارتونی و گیم‌پلی سریع و جذابش تونست خیلی زود بین گیمرها محبوب بشه. یکی از ویژگی‌های خاص این بازی امکان ساخت و سازه که بازیکنان می‌تونن با استفاده از منابع مختلف، سازه‌های دفاعی بسازن و توی مبارزات از اونا استفاده کنن. این ویژگی منحصر به فرد باعث شده که Fortnite تجربه‌ی متفاوتی نسبت به سایر بازی‌های بتل رویال ارائه بده.

 بازی Apex Legends

۳. بازی Apex Legends

تاریخ انتشار: ۲۰۱۹
پلتفرم‌ها: PC، Xbox، PlayStation، Nintendo Switch

Apex Legends یه بازی بتل رویال رایگان هست که توسط استودیوی Respawn Entertainment ساخته شده. این بازی با شخصیت‌های خاص و قابلیت‌های منحصر به فرد هر شخصیت تونست خیلی سریع محبوب بشه. هر شخصیت توی Apex Legends توانایی‌ها و قابلیت‌های خاص خودش رو داره که می‌تونه توی مبارزات به بازیکنان کمک کنه.

 بازی Call of Duty: Warzone

۴. بازی Call of Duty: Warzone

تاریخ انتشار: ۲۰۲۰
پلتفرم‌ها: PC، Xbox، PlayStation

Warzone یه بازی بتل رویال رایگان هست که به عنوان بخشی از سری معروف Call of Duty منتشر شده. این بازی با گرافیک فوق‌العاده، گیم‌پلی روان و نقشه‌های بزرگ و جذابش تونست خیلی سریع بین گیمرها جا بیفته. Warzone ویژگی‌های مختلفی مثل سیستم خرید و بازگشت به بازی از طریق گولاگ رو معرفی کرد که بازی رو هیجان‌انگیزتر و چالش‌برانگیزتر می‌کنه.

 بازی Fall Guys: Ultimate Knockout

۵. بازی Fall Guys: Ultimate Knockout

تاریخ انتشار: ۲۰۲۰
پلتفرم‌ها: PC، PlayStation، Xbox، Nintendo Switch

Fall Guys یه بازی بتل رویال با سبک متفاوت و طنزآمیزه که بازیکنان رو توی مسابقات چالش‌برانگیز و خنده‌دار قرار میده. بازیکنان باید توی مراحل مختلف مسابقه بدن و تلاش کنن تا آخرین نفر زنده بمونن. این بازی با گیم‌پلی ساده و جذابش تونست خیلی سریع محبوب بشه و کلی طرفدار پیدا کنه.

 بازی Hyper Scape

۶. بازی Hyper Scape

تاریخ انتشار: ۲۰۲۰
پلتفرم‌ها: PC، Xbox، PlayStation

Hyper Scape یه بازی بتل رویال رایگانه که توسط Ubisoft ساخته شده. این بازی توی یه دنیای آینده‌نگرانه و دیجیتالی جریان داره و بازیکنان باید توی یه نقشه بزرگ با هم رقابت کنن. Hyper Scape با گیم‌پلی سریع و ویژگی‌های منحصر به فردش تونست توجه زیادی رو به خودش جلب کنه.

بازی Ring of Elysium

۷. بازی Ring of Elysium

تاریخ انتشار: ۲۰۱۸
پلتفرم‌ها: PC

Ring of Elysium یه بازی بتل رویال رایگان هست که توسط Tencent Games ساخته شده. این بازی با گرافیک زیبا و ویژگی‌های منحصر به فردش مثل سیستم نجات و تغییرات آب و هوا تونست بین گیمرها محبوب بشه. بازیکنان باید توی یه نقشه بزرگ به دنبال تجهیزات بگردن و با بقیه بازیکنان مبارزه کنن تا زنده بمونن.

 بازی Realm Royale

۸. بازی Realm Royale

تاریخ انتشار: ۲۰۱۸
پلتفرم‌ها: PC، Xbox، PlayStation، Nintendo Switch

Realm Royale یه بازی بتل رویال رایگانه که توسط Hi-Rez Studios ساخته شده. این بازی با سبک فانتزی و گیم‌پلی منحصر به فردش تونست توجه زیادی رو به خودش جلب کنه. بازیکنان می‌تونن از بین کلاس‌های مختلف شخصیت انتخاب کنن و از توانایی‌های خاص هر کلاس توی مبارزات استفاده کنن.

بازی Garena Free Fire

۹. بازی Garena Free Fire

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷
پلتفرم‌ها: موبایل

Garena Free Fire یه بازی بتل رویال موبایله که توسط ۱۱۱dots Studio ساخته شده. این بازی با گیم‌پلی سریع و سبک ساده‌اش تونست بین گیمرهای موبایل خیلی محبوب بشه. بازیکنان توی یه نقشه کوچک با هم رقابت می‌کنن و باید تلاش کنن تا آخرین نفر زنده بمونن.

بازی Knives Out

۱۰. بازی Knives Out

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷
پلتفرم‌ها: موبایل

Knives Out یه بازی بتل رویال موبایله که توسط NetEase Games ساخته شده. این بازی با گرافیک خوب و گیم‌پلی جذابش تونست بین گیمرهای موبایل محبوب بشه. بازیکنان توی یه نقشه بزرگ با هم رقابت می‌کنن و باید تلاش کنن تا زنده بمونن.

ترفندهای بازی‌های بتل رویال

اگه می‌خوای تو بازی‌های بتل رویال موفق بشی، بهتره یه سری ترفندها و نکات رو یاد بگیری. این ترفندها می‌تونن بهت کمک کنن تا بهتر بازی کنی و شانس بیشتری برای زنده موندن و برنده شدن داشته باشی:

  1. فرود در مکان‌های کمتر شلوغ: وقتی که بازی شروع میشه، سعی کن توی مناطقی که کمتر شلوغه فرود بیای. اینجوری فرصت بیشتری داری تا به دنبال تجهیزات بگردی و آماده بشی بدون اینکه توی همون اول بازی کشته بشی.
  2. به دنبال تجهیزات خوب باش: یکی از مهم‌ترین چیزها تو بازی‌های بتل رویال، داشتن تجهیزات خوبه. سعی کن همیشه به دنبال سلاح‌های قوی، زره‌های محکم و تجهیزات بهداشتی باشی تا توی مبارزات دست بالا رو داشته باشی.
  3. موقعیت‌یابی و حرکت هوشمندانه: همیشه حواست به نقشه باشه و سعی کن هوشمندانه حرکت کنی. به مناطق خطرناک نرو و سعی کن همیشه در پوشش باشی تا کمتر در معرض دید دشمنان قرار بگیری.
  4. همکاری با هم‌تیمی‌ها: اگه به صورت تیمی بازی می‌کنی، حتماً با هم‌تیمی‌هات هماهنگ باش و با هم همکاری کنید. تیم‌ورک خوب می‌تونه شانس شما رو برای زنده موندن و برنده شدن افزایش بده.
  5. استفاده از صداها: صداها تو بازی‌های بتل رویال خیلی مهم هستن. همیشه به صدای قدم‌ها، تیراندازی‌ها و صداهای دیگه گوش بده تا بتونی موقعیت دشمنان رو تشخیص بدی و بهتر واکنش نشون بدی.

چرا بازی‌های بتل رویال انقدر محبوب شدن؟

حالا که فهمیدیم «بازی بتل رویال چیست؟» و با ویژگی‌ها و بازی‌های معروف این سبک آشنا شدیم، شاید این سوال برات پیش بیاد که چرا این سبک از بازی‌ها انقدر محبوب شدن؟ دلایل زیادی وجود داره که می‌تونیم به چند تا از اونا اشاره کنیم:

  1. هیجان و تنوع: بازی‌های بتل رویال همیشه هیجان‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی هستن. هر بار که بازی می‌کنی، تجربه‌ی جدیدی داری و هیچ‌وقت دو بازی مشابه هم نیست. این تنوع و هیجان باعث میشه که بازیکنان همیشه مشتاق باشن و از بازی خسته نشن.
  2. چالش و رقابت: توی بازی‌های بتل رویال همیشه یه حس رقابت و چالش وجود داره. بازیکنان باید مهارت‌ها و استراتژی‌های خودشون رو به کار بگیرن تا زنده بمونن و برنده بشن. این حس رقابت و چالش خیلی جذابه و باعث میشه که بازیکنان همیشه به دنبال بهتر شدن باشن.
  3. همکاری و تیم‌ورک: توی بیشتر بازی‌های بتل رویال امکان بازی به صورت تیمی وجود داره. این همکاری و تیم‌ورک باعث میشه که بازیکنان بتونن با دوستانشون بازی کنن و لحظات خوبی رو با هم سپری کنن.
  4. گرافیک و صداگذاری: بازی‌های بتل رویال معمولاً گرافیک و صداگذاری خیلی خوبی دارن که باعث میشه بازیکنان بیشتر توی دنیای بازی غرق بشن و از تجربه‌ی بازی لذت ببرن.

آینده بازی‌های بتل رویال

در این مطلب به سوال «بازی بتل رویال چیست؟» پاسخ دادیم. بازی‌های بتل رویال به خاطر گیم‌پلی هیجان‌انگیز، رقابت شدید و تجربه‌های متفاوتشون تونستن جایگاه ویژه‌ای بین گیمرها پیدا کنن. از بازی‌های معروفی مثل PUBG و Fortnite گرفته تا بازی‌های جدیدتر مثل Warzone و Apex Legends، همه تونستن با ویژگی‌های منحصر به فردشون گیمرها رو به خودشون جذب کنن.

اگه هنوز تجربه‌ای از بازی‌های بتل رویال نداشتی، پیشنهاد می‌کنم حتماً یکی از این بازی‌ها رو امتحان کنی. مطمئنم که از هیجان و چالش‌های این سبک بازی‌ها لذت خواهی برد. هر سوال یا نظری داشتی، حتماً با ما در میون بذار. بازی کن و لذت ببر!

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×