@benchfa_team
اخباراخبار سخت افزار

AMD تأیید کرده که ویژگی‌های Copilot+ در زمان عرضه اولیه Ryzen AI 300 وجود نخواهد داشت و این ویژگی‌ها از طریق به‌روزرسانی ویندوز در اواخر امسال ارائه خواهند شد

جان تیلور، معاون ارشد و مدیر بازاریابی AMD، در لینکدین پست کرده که تراشه‌های Ryzen AI 300 که این شرکت در نمایشگاه Computex 2024 برای اولین بار دیده شد، ویژگی‌های Copilot پلاس رو در اواخر ۲۰۲۴ فعال خواهند کرد. Tom’s Hardware با AMD صحبت کرد و مشخص شد که این ویژگی‌ها در زمان عرضه اولیه در دسترس نخواهند بود.تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

زمان عرضه ویژگی‌های Copilot+ در Ryzen AI 300

«بله، Copilot+ از طریق یک به‌روزرسانی ویندوز در اواخر امسال عرضه خواهد شد»، این چیزی بود که به ما گفته شد. این یعنی که لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده Ryzen AI در زمان عرضه اولیه گواهینامه Copilot+ نخواهند داشت و نمی‌تونن از ویژگی‌هایی مثل Cocreator در Paint، تغییر ظاهر تصاویر یا ویژگی Recall که مایکروسافت به تعویق انداخته، استفاده کنن.

مایکروسافت در ماه می کامپیوترهای Copilot+ خودش رو عرضه کرد، با لپ‌تاپ‌های مجهز به Snapdragon X از Acer، Dell ،HP ،Lenovo ،Asus، سامسونگ و خود مایکروسافت که در ۱۸ ژوئن وارد فروشگاه‌ها شده و ارسال می‌شوند. این محصولات مجهز به Snapdragon از همان ابتدا گواهینامه Copilot+ دارن، بنابراین خریداران این مدل‌ها به ویژگی‌های محلی هوش مصنوعی ویندوز دسترسی خواهند داشت.

Ryzen AI ۳۰۰

اما چون تراشه‌های Ryzen AI 300 AMD هنوز گواهینامه هوش مصنوعی مایکروسافت رو ندارن، کاربرانی که این پردازنده رو انتخاب می‌کنن، نمی‌تونن از ویژگی‌های Copilot+ استفاده کنن، با وجود اینکه NPU پردازنده Ryzen AI 300 دارای ۵۰ TOPS خواهد بود که بیشتر از ۴۵ TOPS خروجی NPUهای Snapdragon X Elite و X Plus محسوب میشه. با این حال، AMD می‌گه که گواهینامه Copilot+ اواخر امسال از راه خواهد رسید، به این معنی که این لپ‌تاپ‌ها در نهایت ویژگی‌های هوش مصنوعی ویندوز رو از طریق به‌روزرسانی رایگان ویندوز دریافت خواهند کرد.

اما حتی اگر تراشه Ryzen AI 300 در زمان عرضه اولیه برند Copilot+ مایکروسافت رو نداشته باشه، شما هنوز می‌تونید از قابلیت‌های هوش مصنوعی پردازنده از طریق نرم‌افزارهای شخص ثالث بهره‌مند بشید. برنامه‌هایی مثل Photoshop، Premiere Pro و Blender، که احتمالاً از هسته NPU پردازنده Ryzen AI 300 بهره‌مند خواهند شد (Adobe و Blender به عنوان شرکای ISV فهرست شدن)، به شما اجازه می‌دن که از ویژگی‌های هوش مصنوعی اون‌ها در دستگاه استفاده کنید. این یعنی نیازی به اتصال به سرور هوش مصنوعی به‌صورت غیرلوکال نیست.

انتظار میره تراشه‌های Lunar Lake اینتل هم در لپ‌تاپ‌هایی با برند Copilot+ در دسترس باشن، اما هنوز تاریخ دقیق اونها مشخص نیست.

تاخیر در گواهینامه Copilot+ AMD ممکنه خبر بزرگی به‌نظر برسه، اما با توجه به اینکه ویژگی Recall در حال آزمایشه و به صورت گسترده عرضه نشده، ممکنه چیز زیادی رو از دست ندید. درسته که در زمان عرضه اولیه دسترسی محلی به Cocreator یا تغییر ظاهر تصاویر نخواهید داشت، اما می‌تونید از ابزارهای آنلاین دیگری مثل Dall-E یا Midjourney استفاده کنید. همچنین اگر معمولاً چند ماه صبر می‌کنید تا تکنولوژی جدید رو بخرید، احتمالاً وقتی که لپ‌تاپ AMD Ryzen AI رو خریداری می‌کنید، این ویژگی‌ها رو دریافت خواهید کرد، چون احتمالاً این گواهینامه قبل از پایان ۲۰۲۴ عرضه میشه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×