محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

اینتل گارانتی پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ را دو سال افزایش داد!

پس از کش و قوس‌های فراوان، اینتل بالاخره واکنشی به گارانتی پردازنده‌هاش داشته. این واکنش اینتل پس از کلی بحث کاربران و پرسش رسانه‌ها و فشارهای حقوقی بوده که اینتل باهاشون برخورد داشته. این می‌تونه شروع خوبی برای درست کردن اشتباهات توسط اینتل باشه، منتها باید ببینیم در ایران که پردازنده‌های اینتل گارانتی نمیشن اوضاع چطوره. با بنچفا همراه باشید.


حالا که ماه‌ها از مشکلات ناپایداری پردازنده‌های اینتل می‌گذره، این شرکت اعلام کرده که می‌خواد زمان گارانتی تمام پردازنده‌های رپتور لیک و رپتور لیک رفرش رو بیشتر کنه. این ناپایداری‌ها به گفته خود اینتل تمام پردازنده‌های ۶۵ وات به بالای نسل ۱۳ و ۱۴ با معماری رپتور لیک رو درگیر کرده بود.

افزایش دو ساله گارانتی پردازنده‌های اینتل

پردازنده‌های باکس اینتل قبلا سه سال گارانتی داشتن، پردازنده‌های سری KS هم تنها یک سال، که حالا با افزایش زمان گارانتی، پشتیبانی از این پردازنده‌ها به ترتیب ۵ سال و ۳ سال میشه. با توجه به عرضه پردازنده‌های نسل ۱۳ در اواخر سال ۲۰۲۲، هر کسی که این پردازنده‌ها رو تهیه کرده تا حداقل اواخر ۲۰۲۷ از گارانتی اینتل بهره‌منده. پردازنده ۱۳۹۰۰KS هم که در ژانویه ۲۰۲۳ عرضه شد تا حداقل ۲۰۲۶ گارانتی داره. همچنین اینتل به کسایی که سیستم آماده خریدن و باکس پردازنده ندارن هم گفته که از طریق فروشنده سیستم می‌تونن از همین میزان گارانتی استفاده کنن.

خیلی جالبه که اینتل هنوز هیچ واکنش و بیانیه کاملی درباره مشکلات پردازنده‌ها نداشته. تنها هر بار نکات متفاوتی درباره پردازنده‌ها اعلام کرده. زمانی که The Verge از اینتل درباره افزایش زمان گارانتی پردازنده‌ها پرسید، اینتل ساکت موند، اما پس از اون، یک گروه حقوقی اعلام کرد که به دنبال اینه که آیا اینتل به خوبی به خریدارانی که پردازنده‌شون به مشکل خورده خدمات داده یا نه، که حالا اینتل احساس خطر کرده و اعلام کرد که میزان زمان گارانتی رو افزایش میده.

اینتل قبلا هم اعلام کرده بود که قراره در اواسط آگوست، یعنی اواخر مرداد ماه، آپدیت میکروکدی برای بایوس مادربردها منتشر کنه که قراره مشکلات و باگ‌های مطرح شده رو حل کنه. هنوز مشخص نیست که این آپدیت پایانی برای این مشکلات خواهند بود و آیا تاثیری روی عملکرد پردازنده‌ها خواهند داشت یا نه. جالبه که اینتل فروش پردازنده‌ها رو هم در پی مشکلات پیش اومده متوقف نکرده و همچنان داره پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ رو به بازار عرضه می‌کنه. منطقیه که سریعا اینتل عرضه اون‌ها رو متوقف نکنه، هرچیم نباشه بالاخره بخش زیادی از درامدش از این بخشه، منتها این باعث گیجی و انتخاب اشتباه کاربران میشه و با توجه به اینکه مشکل هنوز حل نشده، کاربران ممکنه به این مشکل بر بخورن.

نکته دیگه اینه که در ایران پردازنده‌های اینتل گارانتی نمیشن! کلا واردکننده‌های اینتل به جز تعداد اندکی از اون‌ها، پردازنده‌ها رو گارانتی نمی‌کنن. حالا فروشنده‌های سیستم آماده گارانتی محدودی روی سیستم‌هاشون به خریدارها میدن، اما این گارانتی نداشتن باعث ضرر دیدن اون‌ها هم میشه، چون اگه پردازنده رو از شما بگیرن نمی‌تونن خودشون اقدام به ارسال اون برای گارانتی اینتل بکنن!

نظر شما چیه؟ با این اوضاع، به نظرتون خرید پردازنده اینتل تا حل نشدن این مشکل ریسکه یا نه؟

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی ستاره‌ها بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۰ / ۵. تعداد امتیازات ۰

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×