محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بررسیکیس

بررسی کیس هایپ گیم‌مکس: رمز داشتن ستاپ زیبا

امروز می‌خوایم کیس Hype از گیم مکس رو بررسی کنیم که کیس خیلی جالبی از برخی جنبه‌هاست. این یکی از متفاوت‌ترین کیس‌هاییه که تو بازار ایران پیدا میشه و حالا در بنچفا می‌خوایم ببینیم این کیس چه مزایا و معایبی داره و آیا ارزش خرید داره یا نه. برای این بررسی با ما همراه باشید.


کیس هایپ رو گروه مهندسین تخت جمشید در اختیار بنچفا قرار داده که وارد کننده رسمی شرکت گیم مکسه. شما می‌تونید این کیس رو با ۲۴ ماه گارانتی گروه مهندسین تخت جمشید تهیه کنید.

بررسی کیس هایپ گیم‌مکس

کیس هایپ یه نکته داره که نمیشه ازش گذشت، اونم اینه که یه کپی از کیس Y60 هایته. حالا این اهمیت داره؟ نه! چرا؟ چون اولا که این کیس ارزون‌تریه و دوما اینکه اصلا اون کیس تو ایران نیست. پس اصلا نه نیازه با اون مقایسه بشه و نه نیازه که همش به اون کیس اشاره کرد. هدف ما بررسی کیس هایپه و می‌خوایم کاربران رو از ویژگی‌های این کیس آگاه کنیم نه اینکه با کیسی مقایسه‌ش کنیم یا محتوای بی خودی درست کنیم. همچنین این کیس تولید خود گیم مکسه، یعنی کلی براش ماشین کاری شده تا اصلا به تولید این کیس برسن و اینجوری نیست که همینطوری دل به خواهی یه کیسی بسازن، البته این باعث نمیشه کارشون هم بی نقص باشه، چیزی که ما می‌خوایم ازشون مطلع بشیم. بریم سراغ کیس هایپ.

ویدیو بررسی کیس هایپ

با دیدن این ویدیو در یوتوب از بنچفا حمایت کنید.

اقلام همراه کیس هایپ

از اول اول شروع می‌کنیم. وقتی این محصول رو از جعبه درمیارید یه هولدر کارت گرافیک و یه پایه برای نصب رایزر کارت گرافیک می‌بینید، منتها رایزر داخل کیس نیست و اونو خودتون باید تهیه کنید. ما از نصب عمودی کارت تو این کیس خوشمون نیومد تستش هم نکردیم، علتش رو جلوتر میگم براتون. حالا به خود کیس می‌رسیم.

بررسی کیس هایپ گیم‌مکس

طراحی کیس هایپ: آکواریومی خاص

این یه کیس میدتاور شوکیس آکواریومیه که دو بخش چپ و راست داره، سمت چپ که سه تا شیشه داره قطعات اصلی شما قرار می‌گیره، سمت راست هم که پشت سینی مادربرده جایگاه قرار گرفتن پاور و حافظه‌های سیتا و کابل‌هاست. این مدل کیس‌ها به طور کلی همه‌شون چه سری O11 لیان لی و H6 Flow و همین کیس هایپ ویژگی مهمشون اینه که قطعات اصلی سیستم شما رو به نمایش می‌ذارن، در ازای فضای بیشتری که روی میز اشغال می‌کنن. حالا که حرف از فضا شد، این کیس ۴۴۲ میلی متر طول، ۳۱۰ میلی متر عرض و ۴۷۳ میلی متر ارتفاع داره. این فضای زیادی از میزه و روی میزهای کوچیک ظاهر جالبی هم نداره، اما روی میزهای بزرگ جذابیت خیلی خوبی داره. بدنه این کیس از جنس استیل ضد زنگه با ضخامت ۸ دهم میلی متر، سه تا پنل شیشه‌ای که می‌بینید هم تمپرد گلس هستن که دلیل اصلی وزن ۱۱ و نیم کیلویی این محصوله.

با این ابعاد، این کیس ظرفیت نصب کارت گرافیک تا ۴۰۰ میلی متر و کولر بادی تا ۱۸۵ میلی متر رو داره که تقریبا دیگه تمام قطعات ممکن رو شامل میشه. همچنین با توجه به اینکه عرض کیس زیاده، با استفاده از کارت گرافیک‌های بزرگ تو اتصال کانکتور ۱۶ پین به مشکل نمی‌خورید. این توی یه سری کیس‌ها مثل O11 معمولی لیان لی وجود داره، که اونجا اگه مثلا ۴۰۹۰ استریکس نصب کنید، کانکتور ۱۶ پین با فشار به کیس از جاش شل میشه، که اینجا اینطوری نیست.

بررسی کیس هایپ گیم‌مکس

این کیس خیلی پهنه. اگه با همون Hyte Y60 مقایسه‌ش کنید می‌بینید که چقدر کیس هایپ از اون پهن‌تره. علت اصلیش، استفاده از براکت فول سایز برای کارت گرافیکه. هایت از براکت با سایز کوچک‌تری استفاده می‌کنه تا بتونه هم کیس رو کوچیک‌تر نگه داره، و هم فضای نصب عمودی کارت گرافیک رو افزایش بده. گیم مکس تمام اسلات‌ها رو فول سایز گذاشته، که از محدودیت‌های تولید بوده احتمالا. حالا یکی از اتفاقاتی که رخ داده، اینه که فضای نصب کارت گرافیک به صورت عمودی محدود شده و اگه کارت رو به این حالت نصب کنید خیلی به شیشه نزدیک میشه که برای دما خوب نیست. همچنین با توجه به اینکه رایزر هم داخل جعبه کیس نیست، ما پیشنهاد به نصب عمودی کارت در این کیس نمی‌دیم. ولی خب امکانش هست و اگه بخواید می‌تونید این کار رو در ازای کمی دمای بالاتر کارت انجام بدید.

یکی از ایرادهای ظاهری مشهود این کیس فاصله‌ایه که بین شیشه‌ها وجود داره. این خیلی زیاد نیست، در حد دو میلی متر، اما واضحه. به جز این، ایراد مشهودی تو این کیس نیست. بریم چندتا نکته درباره داخل کیس و همچنین تجربه اسمبل اون رو بهتون بگم، تا اینجا هم که اومدید لایک و سابسکرایب رو بزنید حتما.

پشتیبانی از نصب کارت گرافیک عمودی

نصب کارت گرافیک و مادربرد که معمولیه، می‌ریم سراغ باقی ویژگی‌ها. این کیس با سه تا فن که دو تا کنار سینی مادربرد و یکی پشت کیس نصب شدن تحویل شما میشه. هر سه این فن‌ها به صورت اگزاست یا خروجی هوا نصب شدن که توی تست‌ها دربارش صحبت کردیم. این فن‌ها کیفیت خوبی دارن، جریان هواشون مناسبه نورپردازی روشن و خوبی هم دارن.

بررسی کیس هایپ گیم‌مکس

این فن‌ها با کانکتور ARGB و DC به هابی که داخل کیس وجود داره متصل شدن، سرعتشون از طریق مادربرد قابل تغییر نیست، اما با ریموتی که داخل جعبه‌ست تغییر می‌کنه. برای نورپردازی هم هاب به مادربرد متصل میشه. اگه فن بیشتر هم بگیرید می‌تونید به همین هاب بزنید. 

مشخصات پنل جلوی کیس هایپ

راستی پنل جلوی اون هم مهمه. این کیس یه جک ۳.۵ میلی متری کمبو داره، با یه پورت USB 3 و یه پورت Type C. این یکم محدوده که البته به نیاز شما هم بستگی داره. کانکتور USB 3 که به مادربرد می‌خوره می‌تونه دوتا پورت USB 3 در اختیار شما بذاره، که نشون میده این محدودیت ساخت کیسه نه محدودیت سخت افزاری. جایگذاریش برای یه کیس عالیه و بدون بلند شدن از جاتون بهش دسترسی دارید.

بررسی کیس هایپ گیم‌مکس

محل قرارگیری فن‌ها در بررسی کیس هایپ

خب محل نصب فن‌ها. همونطور که گفتم این کیس سه تا فن به صورت پیش فرض داره. این فن‌ها مدل DRH400 گیم مکسن که اگه بخواید می‌تونید جدا هم تهیه کنید. پنل پایین و بالای کیس ظرفیت نصب سه تا فن ۱۲۰ میلی متری رو دارن و روی پنل کنار مادربرد هم شما می‌تونید دوتا فن ۱۲۰ یا ۱۴۰ یا ۱۸۰ میلی متری نصب کنید. هر سه تا قابلیت نصب رادیاتور هم دارن. پنل‌های فلزی بالا و پایین کیس هم برای نصب راحت فنا قابل جدا شدنن و از پشت کیس پیچ دارن.

مدیریت کابل کیس هایپ

می‌رسیم به مدیریت کابل تو پنل پشتی. کلا این کلاس کیس‌ها تو مدیریت کابل جالب نیستن. این کیس هم مستثنی نیست. حالا گیم مکس چند جای بستن بست و همچنین چندتا بست پارچه‌ای هم براتون گذاشتن. برای نصب حافظه‌های ۲.۵ و ۳.۵ اینچی هر کدوم ۲ تا جای نصب توی این کیس هست ولی ما خییییلی باهاش حال نکردیم. سه تا از حافظه‌ها روی سینی فلزی پشته، دوتا ۳.۵ و یه ۲.۵ اینچی اونجا نصب میشن. یه ۲.۵ اینچی هم بالای پاور عملا روی سینی پشت کیس نصب میشه که وصل کردن کابل براش هم مشکله هم مدیریت کابل رو سخت میکنه.

بنچمارک و تست‌های دما و نویز هایپ از گیم مکس

هدف ما برا بنچمارک‌های این کیس، صرفا بررسی اینه که کاربران می‌تونن انتظار چه عملکردی رو از این کیس داشته باشن. برای بررسی، از پردازنده Intel Core i7 13700K روی مادربرد MSI Z790 Gaming WiFi با استفاده از خنک‌کننده آبی Iceberg 360 گیم مکس و کارت گرافیک RTX 4070 مدل MSI Ventus استفاده کردیم.

مشخصات سیستم تست و بررسی کیس هایپ:

  • پردازنده: Intel Core i7 13700K
  • مادربرد: MSI Z790 Gaming WiFi
  • کارت گرافیک: RTX 4070 مدل MSI Ventus
  • کولر: Iceberg 360 گیم مکس

این کیس رو ما در سه حالت تست کردیم، حالت عادی که کیس رو تحویل می‌گیرید، که در این حالت ۳ فن داخل کیس همگی برای خارج کردن هوا نصب شدن.

بنچمارک و تست‌های دما و نویز هایپ از گیم مکس

در این حالت می‌بینیم که‌ در طول ده دقیقه تست، دمای کارت گرافیک و پردازنده تقریبا ثابت بودن. دمای کارت گرافیک که مناسبه، درباره پردازنده باید با مقایسه با نتایج بعدی درباره‌ش نظر بدیم.

بنچمارک و تست‌های دما و نویز هایپ از گیم مکس

در تست دوم تفاوت خاصی در نتایج کارت گرافیک حاصل نشد، اما دمای پردازنده خیلی بهتر شد. در این حالت دمای پردازنده در پایان دقیقه اول شروع تست ۹۰ درجه بوده، که نسبت به حالت قبل ۶ درجه بهتره. پس از ۵ دقیقه دما به ۹۵ درجه می‌رسه، که باز هم خیلی بهتره نسبت به حالت قبلی. این بهترین حالت استفاده از این کیسه، منتها نورپردازی فن‌ها رو پنهان می‌کنه که با این میزان بهبود دما، ارزشش رو داره. ما امتیازها رو هم ثبت کردیم و در تمام طول تست، امتیاز Cinebench R23 در این حالت ۱۰۰ امتیاز بالاتر از حالت اول بود.

بنچمارک و تست‌های دما و نویز هایپ از گیم مکس

در حالت آخر در قسمت پایین کیس سه تا فن نصب کردیم، فن‌های کناری هم همه هوا رو خارج می‌کردن. برای ثبت بهتر عملکرد هم تست Cinebench رو برای مدت بیشتری ران کردیم. کارت گرافیک در ابتدای تست دمای بهتری نسبت به حالت‌های قبلی داشت، چون فن‌های پایین کیس مستقیما اونو خنک می‌کردن، اما پس از مدتی دوباره به دمای ۷۲ درجه رسید که نشون میده کولر این کارت گرافیک توان خنک کنندگی بیشتر از اینو نداره، منتها برای اثباتش به تست‌های بیشتری نیاز داریم.

دمای پردازنده هم باز از حالت اول بهتر بود، اما دوتا نکته اینجاست. پس از دقایقی، دما دوباره بالا رفت، که طبیعیه، منتها این بار فراز بیشتری داشت. این ممکنه با نصب فن‌های کناری برای ورود هوا بهتر بشه، چون هوایی که فن‌های پایین وارد کیس می‌کردن با فن‌های کنار خارج میشد. همچنین این نشون میده که فن بیشتر صرفا به معنی جریان هوای بهتر و دمای پایین‌تر نیست و گاهی صرفا باید چینش فن‌ها و قطعات رو تغییر بدید.

بررسی کیس هایپ گیم‌مکس

نتیجه‌گیری

خب حالا که تستا تموم شد بریم ببینیم عملکردش در بخش‌های مختلف راضی‌کننده بود یا نه. ما چند روز با این کیس کار کردیم، سیستم رو به روشهای مختلف اسمبل کردیم و چینش فن ها هم تغییر دادیم. بعد از همه این‌ها چیزی وجود نداشت که خیلی ایراد دست و پاگیری به نظر برسه. این کیس مهم‌ترین ویژگی ای که داره ظاهر جذابشه که دوست دارید یک ستاپ قشنگ داشته باشید کیس هایپ از گیم مکس می‌تونه انتخاب خوبی براتون باشه. در حال حاضر این کیس قیمت ۹ میلیون و هشتصد داره که نسبت به کیس‌های بازار نمیشه گفت خیلی گرون‌تره. بنابراین قطعا بین انتخاب‌هامون قرار میگیره. سه تا فنم داره که ارزش خریدشو بیشتر میکنه. حالا شما نظرتون رو درباره این کیس بهمون بگید و آیا طرفدار این نوع طراحی هستید یا نه

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی یک ستاره بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۵ / ۵. تعداد امتیازات ۱

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×