اخباراخبار سخت افزار

نتایج بنچمارک‌های جدید پردازنده AMD Ryzen 5 9600X و رکوردشکنی ASUS با Ryzen 9 9950X

پردازنده AMD Ryzen 5 9600X، که یکی از ارزان‌ترین پردازنده‌های دسکتاپ سری Zen 5 با ۶ هسته، توی بنچمارک Cinebench تست شده. همزمان، پردازنده Ryzen 9 9950X هم رکورد جدیدی با LN2 ثبت کرده. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

بنچمارک‌های پردازنده AMD Ryzen 5 9600X: تا ۱۰٪ بهبود نسبت به ۷۶۰۰X

بنچمارک‌های جدیدی از پردازنده‌های دسکتاپ AMD سری Zen 5 تو اینترنت منتشر شده. بنچمارک‌های پردازنده AMD Ryzen 5 9600X توسط HXL لو رفته، در حالی که ASUS عملکرد اورکلاکینگ مادربرد ROG Crosshair X670E GENE رو تو چین جوی ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته.

بنچمارک‌های پردازنده AMD Ryzen 5 9600X: تا ۱۰٪ بهبود نسبت به 7600X

مشخصات و عملکرد

پردازنده AMD Ryzen 9 9950X پرچمدار این سریه و دو CCD Zen 5 و یک IOD داره. این پردازنده ۱۶ هسته و ۳۲ رشته داره، با فرکانس پایه ۴.۳ گیگاهرتز و حداکثر فرکانس بوست تا ۵.۷ گیگاهرتز. همچنین دارای ۸۰ مگابایت کش (۶۴ مگابایت L3 + 16 مگابایت L2) و TDP 170 واته. با وجود اینکه فرکانس بوستش مشابه Ryzen 9 7950X هست، اما فرکانس پایه کمی پایین‌تره و برابر با ۲۰۰ مگاهرتز هست که میشه انتظار بهره‌وری بیشتری از این پردازنده پرچمدار، به‌ویژه در عملکرد چند رشته‌ای داشت.

پردازنده ۶ هسته‌ای Zen 5 توی بنچمارک Cinebench R23 تست شده. دو نتیجه وجود داره که یکی احتمالاً در حالت تنظیمات پیش‌فرض و دیگری با پروفایل PBO اجرا شده. در حالت پیش‌فرض، پردازنده ۱۶۲۰۵ امتیاز توی تست چند هسته‌ای و ۲۱۶۰ امتیاز توی تست تک هسته‌ای کسب کرده. این نشون‌دهنده افزایش ۵٪ توی عملکرد چند رشته‌ای و ۱۰٪ توی عملکرد تک هسته‌ایه. با پروفایل PBO، پردازنده ۱۷۰۳۷ امتیاز توی چند هسته‌ای و ۲۲۴۴ امتیاز توی تست تک هسته‌ای کسب کرده. این نشون‌دهنده بهبود ۱۰٪ توی چند هسته‌ای و ۱۴٪ توی تک هسته‌ایه.

نتایج تست‌های ASUS

ASUS با اورکلاک کردن پردازنده ۱۶ هسته‌ای AMD Ryzen 9 9950X به رکوردهای جدیدی دست پیدا کرده. این پردازنده توسط تونی از ASUS روی مادربرد ROG Crosshair X670E GENE با استفاده از LN2 اورکلاک شده و توی تست‌های چند هسته‌ای R23 به امتیاز ۵۵۰۰۰ دست پیدا کرده.

این بالاترین امتیاز Cinebench R23 برای Ryzen 9 9950X هست که تا حالا دیدیم، حتی بهتر از تست‌هایی که توسط AMD انجام شده بود. بنابراین میشه انتظار داشت که امتیازات بهتری از این پردازنده‌ها بدست بیاد وقتی که اورکلاکرهای حرفه‌ای بهشون دست پیدا کنن و شاید حتی رکورد جهانی اینتل با پردازنده Core i9-14900KS رو هم بشکنن.

زمان عرضه پردازنده AMD Ryzen 5 9600X

پردازنده AMD Ryzen 5 9600X به همراه Ryzen 7 9700X در تاریخ ۸ اوت و Ryzen 9 9950X به همراه Ryzen 9 9900X در تاریخ ۱۵ اوت عرضه میشن. پس منتظر اخبار بیشتر از سری Zen 5 توی روزهای آینده باشید.

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی ستاره‌ها بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۰ / ۵. تعداد امتیازات ۰

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×