ابزار گیم چک بنچفا رو امتحان کن
بررسیلپ‌تاپ

بررسی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16+ بنچمارک بازی و نرم‌افزار

امروز قصد بررسی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16 رو داریم که کلی نکات عجیب و غریب داره که اونو به لپ تاپ جالبی تبدیل می‌کنه. اصن از همین کانفیگی که دست ماست، یعنی ۱۴۹۰۰HX و RTX 4060 میشه فهمید یه چیزی سر جاش نیست. با بنچفا تا پایان بررسی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16 همراه باشید.


ویدیو بررسی لپ‌تاپ Helios Neo 16 در یوتوب

سپاس که با تماشای بررسی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16 در یوتوب از تیم بنچفا حمایت می‌کنید.

بدنه و طراحی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

با کیفیت ساخت بدنه و طراحی لپ‌تاپ شروع می‌کنیم. اول از هر چیزی، باید به این نکته اشاره کنیم که بخشی از بدنه و همچنین بسته بندی این دستگاه از مواد بازیافتی تولید شده. این نکته خاصی نیست، اما تو این دنیایی که داریم زندگی می‌کنیم که مراقبت از محیط زیست‌مون به یکی از مهم‌ترین نکاتیه که هست، خیلی خوبه که یکی از تولیدکننده‌های بزرگ لپ تاپ در دنیا داره به بهینه کردن محصولاتش برای طبیعت هم فکر می‌کنه. البته که ایسر یه کار عالی انجام نداده و بسته بندی همچنان کلی پلاستیک داره، اما حداقل اونا بازیافتین!

ورودی هوای لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

این لپ‌تاپ رو افراشاپ در اختیار ما قرار داده که یه کمپین خیلی جذاب داره. اگه امسال کنکور دادید، بهتون تبریک میگم. افراشاپ این امکان رو برای شما به وجود آورده که با ارائه رتبه کنکورتون، تا ۵ درصد تخفیف هنگام خرید دریافت کنید! حتما یه سر به کمپین کنکوری‌های افراشاپ بزنید. سپاس از افراشاپ که این لپ تاپ رو در اختیار ما قرار دادن.

از نظر بدنه، Acer Predator Helios Neo 16 خیلی لپ‌تاپ با پرستیژیه! بیس این دستگاه و هندرست از جنس پلاستیک تولید شده، اما کاور لپ تاپ، یعنی پشت مانیتور از جنس آلومینیومه. وسط اون هم لوگوی پردتور قرار داره که چندتا خط نورپردازی هم داره که هیچوقت قرار نیست موقع هیچ کاری ببینیدش!

پنل روی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

وزن این لپ‌تاپ به خودی خود اوکیه، حدود ۲.۸ کیلوگرم وزن داره که برای یک لپ تاپ گیمینگ قابل قبوله. بخش اصلی سنگینی جعبه این لپ تاپ شارژر اونه که یه شارژر ۳۳۰ واتیه که غرهامون رو راجع بهش جلوتر می‌زنیم. این خیلی شارژر سنگینیه و جابجا کردن اون قطعا شما رو از سر و کول می‌ندازه. کانکتور شارژ این دستگاه هم پشت دستگاه قرار داره، که برای اینکه کابل ضخیم اون تو دست و پا نباشه خوبه. اگه لپ تاپ رو خیلی جابجا نمی‌کنید، می‌تونید یه جوری روی میز مدیریت کابل کنید که این از پشت بیاد و تو دست و پا نباشه.

طراحی خنک کننده این دستگاه هم مثل خیلی از لپ تاپ‌های دیگه، از پایین دستگاه هوا رو می‌کشه و از کنار و پشت دستگاه خارج می‌کنه. البته که بخش زیادی از هوا از کنار دستگاه خارج میشه و هوایی که از پشت خارج میشه چندان پرقدرت نیست. بیشتر هیت سینک‌ها طوری قرار دارن که اگه هوا از پشت خارج بشه عملکرد بهتری به نمایش می‌ذاشت، اما خب اینو صرفا تست‌های خود ایسر می‌تونه ثابت کنه. ارتفاعی که پایه‌های لپ تاپ از سطح میز برای خنک کردن دستگاه به وجود میارن خوبه، اما باز هم بهتره از یه استند استفاده کنید. درباره این در بخش بنچمارک‌ها توضیح می‌دیم.

کنار لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

لولای این دستگاه هم از نقاط قوت اونه. در هر دو سمت شاهد لولای خیلی خوبی هستیم که استحکام خیلی خوبی رو به لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16 داده. در هر سطحی که شما بخواید این لپ تاپ به خوبی سر جاش قرار می‌گیره و لرزش خاصی هم نداره. 

پورت‌های لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

در بخش پورت‌ها شاهد یه چینش عجیب غریبیم که نشون میده کسی که این لپ تاپ رو طراحی کرده بیشتر یه مهندس کامپیوتر خبره بوده تا یه یوزر واقعی. با باز کردن کاور زیری این لپ تاپ می‌بینیم که چقدر همه چی مرتب کنار همن و هیچ میزان فضایی هدر نرفته. این به این معنا نیست که طراحی و جاگذاری پورت‌ها خوبه. سمت راست دستگاه، ما شاهد دو درگاه USB 3.2 هستیم که یکی از اون‌ها قابلیت فست شارژ گوشی رو داره. سمت چپ هم یه کانکتور USB 3.2 دیگه، یه درگاه Micro SD! و یه جک کامبو صدا هستیم.

پورت USB لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

این درگاه Micro SD که دیگه از خیلی از گوشی‌ها جمع شد. روحش شاد و یادش گرامی. این درگاه در دو صورت به کارتون میاد، اولا اگه گوشی موبایل‌تون سونیه، چون سونی همچنان روی تمام گوشی‌های سری اکسپریا درگاه Micro SD می‌ذاره، دوما اینکه یه هدستی دارید که Micro SD می‌خوره و اینطوری راحت می‌تونید روش آهنگ بریزید. اگه شما کاربرد دیگه‌ای براش به فکرتون می‌رسه تو کامنت‌ها برامون بنویسید.

سمت راست لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

پشت دستگاه هم به جز کانکتور شارژر، شاهد دو کانکتور Thunderbolt 4 و یه پورت HDMI هستیم. اولین چیزی که با دیدن کانکتور تاندربولت اونم پشت دستگاه به فکرمون رسید، این بود که این لپ تاپ با هدف استفاده از کارت گرافیک اکسترنال تولید شده. این خیلی منطقیه؛ این دستگاه یه پردازنده خیلی قوی داره، با یه پردازنده گرافیک معمولی. حالا اگه بخواید می‌تونید یه کارت گرافیک اکسترنال هم نصب کنید لذتشو ببرید. مشکلش چیه؟ اینکه این لپ تاپ ۸۶ میلیون زمان ضبط ویدیو قیمتشه، یه استیشن کارت گرافیک اکسترنال خوب بالای ۲۰-۳۰ میلیون قیمتشه. تازه باید کارت رو هم جدا تهیه کنید. با جمع این‌ها شما به یه قیمتی می‌رسید که دیگه اونجا خرید یه لپ تاپ بهتر یا یه پیسی دسکتاپ منطقی‌تر میشه.

پورت‌های پشت لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

صفحه نمایش و اسپیکر لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

صفحه نمایش لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16 یه صفحه نمایش ۱۶ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ با رفرش ریت ۱۶۵ هرتز و ۵۰۰ نیت روشناییه. این صفحه نمایش پوشش رنگ ۱۰۰ درصدی محیط رنگ sRGB هم داره که اونو به یه انتخاب خیلی خوب برای کارهایی مثل ادیت و تدوین و اصلاح رنگ تبدیل می‌کنه. روشنایی بالای این لپ‌تاپ باعث شده که حتی در محیط روشن هم واضح باشه اما پوشش ماتی که این مانیتور داره چندان در جلوگیری از بازتاب نور خوب نیست.

مانیتور لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

اسپیکر لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16 با همکاری با DTS تولید شده صدای خیلی خوب و واضحی داره، حتی هنگام پخش صدای بلند.

میکروفن و وبکم لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

این دستگاه یکی از حرفه‌ای ترین ستاپ‌های میکروفنی که تاحالا دیدیم رو داره. بالای مانیتور دو میکروفن استریو دیده میشن، یه میکروفن هم پایین هندرست دیده میشه که صدای مونو داره. این سه میکروفن با هم کار می‌کنن تا نویز صدا رو حذف کنن، چیزی که ایسو بهش میگه Acer Purified Voice. یه اپلیکیشن هم روی ویندوز نصب شده که به شما یه سری قابلیت‌ها میده، مثل حالت پرایوسی یا ضبط پادکست یا ضبط صدای استریو.

وبکم لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

وبکم این دستگاه هم یه سنسور ۲.۱ مگاپیکسلیه که قابلیت ثبت تصویر فول اچ دی ۳۰ هرتز رو به شما میده. قابلیتی برای غیرفعال کردن یا پوشوندن این سنسور وجود نداره، اما زمانی که سنسور در حال استفاده توسط هر اپلیکیشنی باشه، یک چراغ LED کنار اون روشن میشه.

کیبورد و تاچ پد لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

کیبورد این لپ‌تاپ هم عجیب و غریبه اما به طور کلی خیلی خوبه. این یه کیبورد ۱۰۰ درصدیه با نور پس زمینه RGB چهار ناحیه‌ای داره که نورپردازی اون توسط اپلیکیشن Predatorsense ایسر قابل کنترله. ما که نتونستیم نصبش کنیم شما رو نمی‌دونم. البته اگه این لپ تاپ رو نو بخرید با ویندوز ۱۱ هوم و این اپلیکیشن که به صورت پیش فرض نصب شدن میان.

کیبورد لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

دلیل عجیب بودنش جای برخی دکمه‌هاست. مثلا arrowkey ها یه طوری قرار گرفتن که یه باعث شدن سایز شیفت سمت راست کوچیک‌تر باشه. یا مثلا کلید numlk رو یکی بردن اونور تا جاش دکمه باز کردن اپ Predatorsense رو قرار بدن! کلید پاور دستگاه هم جایگاه مشخص خودش رو نداره و بالای کلید * قرار داره، فشار دادنش هم هیچ تفاوتی با کلیدهای دیگه نداره، خدایی تشخیصش سخته. 

کیبورد لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

بالای کیبورد هم یه دکمه برای سوییچ کردن بین پروفایل‌های Predatorsense قرار داره. تاچ پد لپ تاپ هم یه تاچ پد معمولی برای این رنج قیمته که کار کردن باهاش واقعا راحته و دقت بالایی هم داره. 

باتری لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

باتری لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16 یه باتری ۹۰ وات ساعتیه که من کلی مشکل باهاش دارم، خصوصا دمای اون. با اون شارژر ۳۳۰ واتی که گفتم این باتری قابلیت فست شارژ داره عملا، اما با تولید گرمای خیلی زیاد! وقتی ما دستگاه رو از جعبه دراوردیم گذاشتیمش توی شارژ تا تست‌هاش رو شروع کنیم و وقتی که پر شد و رفتیم سراغش، دیدیم انقد لپ تاپ داغ کرده که روشن نمیشه! مجبور بودیم چند دقیقه بذاریم خنک شه تا روشن شه!

موقع شارژ هم اگه بخواید باهاش کار کنید همین آشه و همین کاسه دوباره. زیر دستتون واقعا گرم میشه و کمی آزاردهنده‌ست.

عملکرد این باتری هم چندان جالب نبود، البته این خصوصیتیه که لپ تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل ازش رنج می‌برن. این لپ تاپ در تست باتری ما، که شامل نوشتن بررسی لپ تاپ با خود لپ تاپ با میزان روشنایی ۲۰ درصدی صفحه نمایش و بالاترین حد روشنایی بک لایت ثابت کیبورد بود، تنها کمی بیشتر از دو ساعت برامون کار کرد و پس ۱۲۵ دقیقه باتریش تموم شد.

سخت افزار لپ‌تاپ ایسر Helios Neo 16

لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16  که دست ماست از یه i9 14900HX بهره می‌بره با ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR5. حالا عجیبش اینجاست که کنار این ۱۴۹۰۰HX یه RTX 4060 گذاشتن. همونطور که گفتم، این لپ تاپ با در نظر گرفتن استفاده از کارت گرافیک اکسترنال تولید شده پس عادیه. همچنین اگه هدفتون بازی‌های Esport باشه، پردازنده خیلی مهم‌تره.

استیکر سخت افزار لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

سیستم خنک کننده این لپ تاپ عملکرد خوبی برای خنک کردن پردازنده گرافیکی این لپ تاپ داره، ولی برای خنک کردن پردازنده نه. ایسر گفته که از لیکویید متال برای خنک کردن پردازنده استفاده کرده که ما اصلا ازش خوشمون نمیاد! به چه دلیل؟ اولا که لیکویید متال یه انتقال دهنده حرارته، نه دفع کننده حرارت. پس استفاده از این روش در لپ تاپ که بیشتر محدودیت از سمت اینترفیس دفع گرماست، پیشرفت خیلی زیادی قرار نیست نشون بده. دوما که لیکویید متال درسته که می‌تونه مدت زمان بیشتری نسبت به خمیر بدون خشک شدن بگذرونه، ولی پدها اینطور نیستن. پدهای حرارتی نسبت به خمیر حرارتی زودتر خشک میشن و نیاز به تعویض دارن. حالا شما برای تعویض پد حرارتی حافظه‌های GDDR6 گرافیک باید کل هیت سینک رو باز کنید، که پیشنهاد می‌کنم اینکار رو بدون مهارت در کار با لیکویید متال انجام ندید. مشکل اصلی ما با لیکویید متال اینه که حاوی گالیومه، که خاصیت خورندگی داره. اگه این لیکویید متال روی هر قسمتی از مادربرد دستگاه شما بریزه، عملا باید فاتحه‌ش رو بخونید چون باعث اتصال کوتاه میشه.

راستی حالا که حرف از GDDR6 شد، طی تست‌های ما دمای حافظه گرافیکی دائما روی ۱۰۰ درجه قفل بود! دلیلش نامشخصه اما اصلا کولینگ خوبی نداشت حافظه.

خروجی هوای لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

حافظه SSD مدلی که دست ماست هم یک ترابایته. دیگه حرف زدن راجع به لپ تاپ کافیه و بریم سراغ بنچمارک‌ها، که کلی اطلاعات جالب داریم.

بنچمارک‌های کاری لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

با بنچمارک‌های کاری شروع می‌کنیم. اینجا می‌تونیم به خوبی کولینگ پردازنده این لپ تاپ رو به چالش بکشیم و در شرایط مختلف اونو تست کنیم. بریم سراغ بنچمارک‌ها.

تست Cinebench R23 لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

در اولین تست ما، یعنی Cinebench R23 ما شاهد عملکرد قابل قبول این لپ تاپ بودیم. در شروع تست برای ۲-۳ ثانیه لپ تاپ به حداکثر میزان مصرفش یعنی ۱۵۷ وات می‌رسه و بعد از اون سریعا به بوست داینامیک محدود میشه. تنها در این زمان محدوده که بالاترین کلاک لپ تاپ یعنی ۵.۸ گیگاهرتز هم ثبت میشه. این همین جا نشون میده که Acer Predator Helios Neo 16 داره به سرعت توسط کولر پردازنده محدود میشه و این کولر برای اون مناسب نیست. این مناسب نبودن کولر باعث شده که تست‌های ما هم خیلی عجیب غریب باشن و هر نتیجه تست پردازنده یه عملکرد متفاوت رو نشون میده!

تست Cinebench R23 لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

در تست Cinebench R23 روی Acer Predator Helios Neo 16 در حالت شارژ، شاهد امتیاز ۱۹۴۶۸ بودیم که میشه گفت قابل قبوله، اما این عملکردیه که ما داشتیم با ۱۳۶۵۰HX روی TUF F16 هم این امتیاز رو تاچ می‌کردیم. پس از اون، یه استند زیر لپ تاپ گذاشتیم تا هم ببینیم طراحی این لپ تاپ چطوره و آیا از نظر ورودی هوا محدود شده یا نه.

مقایسه تست Cinebench R23 لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

اینجا تست رو دو بار اجرا کردیم و شاهد یه دلتای حدودا ۴ درصدی بین دو تست بودیم. دقت کنید که تمام شرایط یکسان بود، لپ تاپ هم بین دو تست به خوبی استراحت کرده بود، اما باز امتیازها ۴% تفاوت داشتن که بیشتر از خطای تسته. تست دوم ما امتیاز بالاتری رو ثبت کرده بود، ۲۲۲۹۸. این امتیاز ۱۴% از تست بدون استند بالاتر بوده.

با استفاده از باتری پردازنده ۱۴۹۰۰HX به تنها ۴۵ وات مصرف محدوده، امتیاز هم ۵۴% از بالاترین امتیاز افت کرده و به ۱۰۳۸۸ رسیده.

بنچمارک Cinebench R24 لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

بنچمارک Cinebench R24 لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

اینجا دیگه ما داشتیم حسابی کفری می‌شدیم از این لپ تاپ، چرا که هر اجرای Cinebench کلی اختلاف داشت با قبلیش! اینجا بدون استند امتیاز ۱۴۹۰۰HX تنها ۶۴۳ بود! از ۱۳۶۵۰HX هم کمتر! با استند تو یه تست ما شد ۱۰۱۶، تو یه تست دیگه شد ۱۲۰۷، تو یه تست دیگه هم شد ۱۱۱۸! تازه درست مثل دفعه قبل تمام شرایط تست یکسان بود!

مقایسه بنچمارک Cinebench R24 لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

امتیاز تک هسته‌ای هم ۱۱۴ بود، امتیاز گرافیک هم ۱۰۱۵۱ با حدود ۸۵ وات مصرف، که با باقی تست‌هایی که از این پردازنده گرافیکی داریم همراستاست.

بنچمارک پردازنده گرافیکی Cinebench R24 لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

بنچمارک Geekbench 6 لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

بنچمارک Geekbench 6 لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

بریم سراغ تست گیک بنچ. توی این تست توی شارژ امتیاز مولتی کور شد ۱۷۳۷۱ که نسبت به تاف اف ۱۶ تقریبا ۲۲ درصد بهتر بوده. و امتیاز سینگل کور شد ۲۹۰۰ وای تاف شد ۲۴۷۲ که اینجا اختلاف کمتره یعنی ۱۷ درصد کمتر. و تست جی پی یو بهمون امتیاز ۹۷۹۰۰ داد که با نتیجه تاف اف ۱۶ خیلی بهم نزدیکه و در محدوده خطای تست قرار می‌گیره. و گرافیک ۴۰۷۰ روی لپ تاپ جی ۱۴ زفیروس از این مدل ۱۰ درصد قوی‌تر بوده. 

بنچمارک Blender Benchmark لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

بلندر بنچمارک چند وقت بود که به خاطر مشکلات فنی که در اجرای اون داشتیم از لیست‌مون حذف شده بود. در این تست، شاهد عملکرد حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد بهتر پردازنده ۱۴۹۰۰HX نسبت به Ryzen 9 8945HS یا رایزن ۹ الکی هستیم.

مقایسه Acer Predator Helios Neo 16 و ASUS TUF G14

نکته جالب اینجا بود که در تست پردازنده گرافیکی، شاهد امتیاز بهتر RTX 4060 روی Acer Predator Helios Neo 16 نسبت به RTX 4070 روی لپ تاپ Zephyrus G14 هستیم!

مقایسه Acer Predator Helios Neo 16 و ASUS TUF G14 در بلندر

بنچمارک Superposition لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

تست بعدیمون سوپرپوزیشه. توی این تست روی باتری امتیاز ۳۶۸۶ رو ثبت کردیم با پریست ۱۰۸۰ اکستریم. و وقتی شارژر رو وصل کردیم طبیعتا امتیاز پیشرفت زیادی داشت و به ۶۴۶۹ رسید. 

بنچمارک Superposition لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

عملا لپ‌تاپ‌های گیمینگ وقتی توی برق نباشن ماشین حسابن.


بنچمارک‌های گیمینگ لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

اکثر بازی‌هایی که ما تست می‌گیریم گرافیک محورن، تنها بازی Esport ما هم Apex Legends بود که EA زده IP ایران رو بسته و ما چند وقته اصلا نمی‌تونیم واردش بشیم. بریم سراغ بنچمارک‌ها.

بازی Black Myth Wukong روی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

بازی Black Myth Wukong روی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

بازی Black Myth Wukong عنوان جدیدیه که یه ابزار بنچمارک روی استیم برای اون منتشر شده. ما این بازی رو روی بالاترین تنظیمات گرافیکی، یعنی Cinematic اجرا کردیم. در این حالت، بازی به صورت میانگین ۳۵ فریم بر ثانیه به نمایش گذاشت، که با فعال کردن ری تریسینگ کامل به ۳۲ فریم بر ثانیه افت کرد. میزان ۹۹% حداقل فریم‌ها و ۹۵% حداقل فریم‌ها هم بدون ری تریسینگ خیلی خوب بودن، اما با ری تریسینگ افت نسبتا زیادی رو شاهد بودیم.

بازی Ghost of Tsushima روی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

بازی Ghost of Tsushima روی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

عنوان Ghost of Tsushima رو روی دو رزولوشن ۱۶۰۰p و ۱۲۰۰p با بالاترین تنظیمات گرافیکی بدون هیچ آپسکیلی تست کردیم. روی رزولوشن ۱۶۰۰p که رزولوشن نیتیو مانیتور این دستگاهه، شاهد ۶۱ فریم بر ثانیه به صورت میانگین بودیم. با کاهش رزولوشن این عدد تغییر خیلی خاصی نکرد.

مقایسه بازی Ghost of Tsushima روی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

در مقایسه با باقی لپ تاپ‌ها، لپ تاپ Predator Helios Neo 16 در میانه لپ تاپ‌ها قرار می‌گیره. عملکرد این لپ تاپ در میانگین فریم ریت تفاوت خاصی با TUF F16 نداشته، اما حداقل فریم‌ها روی لپ تاپ ایسر خیلی بهتر بوده. لپ تاپ‌های لاک ۲۰۲۳ و ویکتس ۲۰۲۴ هم با وجود استفاده از پردازنده گرافیکی یکسان، عملکرد خیلی ضعیف‌تری رو در این بازی به نمایش گذاشتن.

بازی A Plague Tale Requiem روی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

بازی A Plague Tale Requiem روی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

عنوان A Plague Tale Requiem روی بالاترین تنظیماتش واقعا سنگینه و همونطور که می‌بینید، این لپ تاپ تنها ۵۳ فریم بر ثانیه به صورت میانگین روی بالاترین تنظیمات گرافیکی در رزولوشن ۱۲۰۰p به نمایش گذاشته.

مقایسه A Plague Tale Requiem روی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

در مقایسه با باقی لپ تاپ‌های مجهز به RTX 4060، لپ تاپ Acer Predator Helios Neo 16 عملکرد بهتری داشته، خصوصا در ۹۹% حداقل فریم‌ها. این لپ تاپ بازی رو روون‌تر از باقی دستگاه‌ها اجرا کرد، اما همچنان به مارک ۶۰ فریم بر ثانیه نرسید.

بازی Witcher 3 روی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

بازی Witcher 3 روی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

بازی Witcher 3 عنوان جالبیه. بدون ری تریسینگ این بازی به شدت سبکه و همونطور که می‌بینید، Acer Predator Helios Neo 16 تونسته ۸۴ فریم بر ثانیه به صورت میانگین به نمایش بذاره. البته که این عدد خیلی پایدار نبود و بازی استاترهای متعددی داشت، که در ۹۹% فریم‌ها مشخصه.

با فعال کردن ری ترسینگ، میانگین فریم ریت به تنها ۳۰ فریم بر ثانیه افت کرد. البته اینم در نظر داشته باشید که این عملکرد در رزولوشن ۱۶۰۰p بوده و طبیعیه که RTX 4060 در این رزولوشن دست و پا بزنه.

مقایسه Witcher 3 روی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

در مقایسه با HP Omen O17 با ری ترسینگ الترا، می‌بینید که HP Omen تونسته بود حدود ۵۰% سریع‌تر عمل کنه و ۴۶ فریم بر ثانیه به صورت میانگین به نمایش گذاشته.

بازی Spider-Man Miles Morales روی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

بازی Spider-Man Miles Morales روی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

بازی Spider-Man Miles Morales رو در ۴ حالت تست کردیم، دو حالت در رزولوشن ۱۶۰۰p و دو حالت در رزولوشن ۱۲۰۰p. در رزولوشن ۱۲۰۰p دیدیم که لپ تاپ Predator Helios Neo 16 تونسته ۸۵ فریم بر ثانیه به صورت نیتیو به نمایش بذاره، که با تمام گزینه‌های ری تریسینگ روی بالاترین حالت این عدد به ۶۸ فریم بر ثانیه کاهش پیدا کرد.

در رزولوشن ۱۶۰۰p بدون ری تریسینگ اوضاع خوبه و این دستگاه می‌تونه ۶۶ فریم بر ثانیه به صورت میانگین بده. با فعال کردن ری تریسینگ، میانگین فریم ریت تفاوت خاصی نمی‌کنه، اما حداقل نرخ فریم‌ها کاهش چشمگیری داشتن. البته این عملکرد در ناحیه‌های مختلف در بازی می‌تونه تفاوت چشمگیری بکنه، به طور کلی این بازی عملکرد پایداری نداره.

مقایسه Spider-Man Miles Morales روی لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16

در مقایسه با TUF F16، لپ تاپ Predator Helios Neo 16 تونسته میانگین بهتری رو به نمایش بذاره، اما حداقل‌ها تفاوت خیلی زیادی دارن.


جمع‌بندی

اینم تست‌های گیمینگ لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16 که الان حدود ۸۵ میلیونه. این لپ‌تاپ شاسی خیلی جذابی داره و کاملا حس پریمیوم بودن میده و این طراحی به اون جذبه زیادی میده. به نظرم بیشترین مشکلی که داره کنترل دمای اونه، که خیلی وقتا دما واقعا بالا میره و کیبورد داغ میشه. به جز این لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16 مشکل خیلی بزرگی نداره.

همونطور که در بنچمارک‌ها دیدید، مهم‌ترین رقیب لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16 لپ تاپ ASUS TUF F16 محسوب میشه که به تازگی بررسیش کردیم. اون لپ تاپ پردازنده ضعیف‌تری داره، اما پردازنده گرافیکیش یکسانه که باعث میشه در خیلی از بازی‌ها عملکرد نزدیکی به این لپ تاپ داشته باشه. با این وجود، انتخاب ما باز لپ‌تاپ Acer Predator Helios Neo 16 به علت برتری در نکاتی مثل پورت‌ها، صفحه نمایش و کیفیت ساخته.

این نکات، باعث میشن این لپ تاپ به انتخاب خیلی خوبی بین تمام انتخاب‌های موجود در بازار تبدیل بشه. حتما نظرتون رو درباره این لپ‌تاپ برامون بنویسید، خوشحال میشیم بدونیم انتخاب شما چه لپ تاپیه!

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی ستاره‌ها بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۰ / ۵. تعداد امتیازات ۰

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×