بازیسیستم مورد نیاز

سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی بازی Civilization VII: رندوم‌ترین سیستم پیشنهادی…

استودیو Firaxis Games مشخصات سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی بازی Civilization VII رو منتشر کرده. این بازی به سخت افزار بالارده‌ای نیاز نداره اما مهمه که قطعات به روزی داشته باشید. با بنچفا برای آشنایی با سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی بازی Sid Meier’s Civilization VII همراه باشید.


زمان عرضه بازی Civilization VII

نسخه هفتم عنوان سیویلیزیشن یعنی Sid Meier’s Civilization VII قراره ۱۱ فوریه سال ۲۰۲۵ یا ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ عرضه بشه. تریلر گیمپلی این بازی برای اولین بار در آگوست در یوتوب منتشر شد.

گیمپلی بازی Civilization VII

استودیو Firaxis Games سه کانفیگ سیستم برای بازی منتشر کرده؛ سیستم مورد نیاز یا minimum، سیستم پیشنهادی یا recommended و سیستم اولترا. بریم نگاهی بهشون داشته باشیم.

سیستم مورد نیاز و پیشنهادی بازی Civilization VII

Ultraسیستم پیشنهادیسیستم مورد نیازBenchfa.com
میانگین ۶۰ فریم بر ثانیه
رزولوشن ۴K
میانگین ۶۰ فریم بر ثانیه
رزولوشن ۱۰۸۰p
میانگین ۳۰ فریم بر ثانیه
رزولوشن ۱۰۸۰p
عملکرد مورد انتظار
Intel i7-14700F
AMD Ryzen 9 5950X
Intel i5-10400
AMD Ryzen 5 3600X
Intel i3-10100
AMD Ryzen 3 1200
پردازنده
NVIDIA RTX 4070
AMD RX 7800 XT
NVIDIA RTX 2060
AMD RX 6600
Intel Arc A750
NVIDIA GTX 1050
AMD RX 460
Intel Arc A380
پردازنده گرافیکی
۳۲GB۱۶GB۸GBحافظه رم
Windows 10 / 11 64 bitWindows 10 / 11 64 bitWindows 10 / 11 64 bitسیستم عامل
۲۰GB SSD۲۰GB SSD۲۰GB SSDحافظه ذخیره سازی
۱۲۱۲۱۲ورژن DirectX

برای تجربه بازی شما به سیستم خاصی نیاز ندارید و همونطور که می‌بینید، با هر پردازنده‌ای قوی‌تر از i3 10100 اینتل می‌تونید این بازی رو اجرا کنید. البته یک سری نکته عجیب درباره این نمودار سیستم پیشنهادی وجود داره.

اول از همه، پردازنده مورد نیازه که نظر جلب می‌کنه. پردازنده Ryzen 3 1200 یک پردازنده ۴ هسته‌ای بدون هایپرترده، به هیچ وجه هم عملکردش در حد i3 10100 نیست. این اتفاق در سیستم اولترا هم افتاده، که i7 14700F همرده R9 5950X در نظر گرفته شده، در حالی که بین این دو ۳ سال تفاوت خوابیده! درباره اولی نظری نداریم، اما احتمالا دومی به خاطر اینه که بازی روی رزولوشن بالا به تعداد بالایی هسته برای انجام همزمان عملیات‌ها نیازمنده. اون F هم خیلی باحاله اون وسط:))).

برای حافظه ذخیره‌سازی هم استفاده از حافظه SSD ذکر شده، اما گفته نشده که حافظه‌های HDD قابل استفاده هستن یا نه. احتمالا شما محدود به استفاده از SSD نخواهید بود، اما بهتره که از اون استفاده کنید.


استودیو Firaxis Games هنوز اطلاعات زیادی درباره این بازی ارائه نداده. هنوز نمی‌دونیم این بازی از تکنولوژی‌های آپسکیل بهره می‌بره یا نه، اما با توجه به DirectX میشه حدس‌هایی درباره برخی مشخصات زد.

اولا که پشتیبانی از نسخه ۱۲ DirectX ذکر شده، که نشون میده این بازی از ری تریسینگ پشتیبانی نمی‌کنه، اون به DirectX 12_2 محدوده. Direct Storage هم از قابلیت‌های DirectX 12_2ئه، پس این بازی نیاز قاطعی به حافظه SSD نداره. همچنین ذکر شدن ورژن ۱۲ به جای ۱۱ نشون‌دهنده اینه که فشار بازی تنها روی پردازنده نیست، بلکه پردازنده گرافیکی هم درگیر خواهد بود.

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی ستاره‌ها بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۰ / ۵. تعداد امتیازات ۰

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×